Citroen C6 (2005-2012)
Muke servisera sa balansiranjem točkova
Citroen C6 predstavlja sve što treba da predstavlja jedan luksuzni automobil, ali kada prvi utisci splasnu, na površinu izađu sitni i ne tako sitni nedostaci...
Citroen C6 (2005-2012) 3.0i (215 KS)
Prije šeste serije, Citroen nije imao pravog predstavnika „executive“ klase automobila, pa se stoga vidi ogroman trud i rad uložen u kreiranje ove krstarice. Istina, Citroen XM je bio predstavnik ovog segmenta, ali između ova dva modela stoji pauza od 6 godina. Glavnu uzdanicu prodaje ovog modela Citroen je vidio u novim tehnološkim dostignućima poput prikaza informacija na vjetrobranu, ksenonskim direkcionim svjetlima kao i zadnjim stabilizacijskim spojlerom koji se izvlačio pri velikim brzinama.
Nažalost, sve to nije bilo dovoljno da se C6 nametne na tržište, o čemu svjedoči i činjenica da njegov pravi nasljednik nikada nije predstavljen. Veoma visok kvalitet izrade, dimenzije koje pružaju iznimnu prostranost i sjedišta koja u kombinaciji sa „Hydractive“ vješanje osiguravaju vrhunsku udobnost su samo neki od kvaliteta koji krase Citroen C6. No međutim, upravo ovo vrhunsko vješanje dovodi do problema pri dotrajalosti dijelova. Lepeza kvarova može biti veoma široka; često dolazi do habanja i pucanja lafeta, „popuštanja“ amortizera, kao i prekomjernog habanja prednjih pneumatika zbog disbalansa u poravnanju točkova.
Kako se proces popravka ovog kvara ispostavio veoma mukotrpnim i dugotrajnim, cijena istog dostizala je veoma nepristupačne cifre, a kada se u obzir uzme vrtoglavo padanje cijene polovnjaka, brzo se dolazi do računice da je C6 veoma neisplativo prevozno sredstvo. Ta isplativost se može poboljšati redovnijim servisiranjem i naravno pažnjom pri vožnji, jer inače osjetljivo vješanje C6 ne trpi jake udarce koje zadaju loše saobraćajnice. Unutrašnjost je sačinjena od veoma kvalitetnih i za oko i dodir ugodnih materijala čiji je rok trajanja veoma dugotrajan.
Kožni enterijer ne bi trebalo izlagati jakom suncu i visokim temperaturama, jer u tom slučaju može doći do blijeđenja boje kao i do pucanja fine kože. Veoma karakterističan dizajn zadnjeg vjetrobrana znači veoma visok trošak pri njegovoj zamjeni, jer je njegova proizvodnja veoma komplikovana i skupa zbog karakterističnog ugla zakrivljenja. Veoma pozitivna karakteristika su svakako veoma rijetki kvarovi elektronskih dijelova čime se rijetko koji proizvođač može pohvaliti.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 3.0i (215 KS) |
Prosječno |
10,3 |
Najmanje |
9,9 |
Najviše |
12,5 |
Prednosti
Udobnost, prostranost, klasa, mnoštvo elektronskih „gadgeta“, pouzdanost
Mane
Brzo opadanje cijene, problematičan sistem vješanja, cijena popravka i zamjene pojedinih dijelova
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
2.946 ccm |
Snaga |
211 KS 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
290 Nm pri 3.750 o/min |
Najveća brzina |
230 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10 s |
Dimenzije DxŠxV |
490 x 186 x 146 cm |
Masa |
1.816 kg |
Osovinski razmak |
290 cm |
Prtljažnik |
407 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1999. Predstavljen koncept „Lignage“ koji je trebalo da zamijeni zastarjeli model NX
• 2005. Na tržište lansiran Citroen C6 čija je osnova bio koncept iz 1999.
• 2006. U pogonsku gamu uvršten i ekonomični 2.2 litarski HDi motor jačine 173 konjske snage
• 2009. Zbog mnogih kritika na račun snage motora, Citroen je odlučio da predstavi model sa trolitarskim dizelašem snage 240 „konja“
⚠️ Obrati pažnju:
Lafete sistema vješanja sklone su habanju i pucanju, što je pokvarilo vrhunski ugođaj vožnje
Karakterističan dizajn zadnjeg vjetrobrana čini njegovu zamjenu veoma skupom
Zbog teškog balansiranja prednjih točkova pneumatici su bili skloni prekomjerno habanju
Više informacija o modelu Citroen C6 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.