BMW 7 E65 (2001-2008)
Muke sa iDrive sistemom
Najprodavanija generacija "sedmice" bila je noćna mora za većinu vozača zbog komplikovanog iDrive sistema upravljanja multimedijom i mnogim bitnim funkcijama...
BMW 7 E65 (2001-2008) 740i (306 KS)
Kada se 2002. godine pojavio BMW-a E65 njegov dizajn je izazvao talas razočarenja kod istinskih ljubitelja luksuznih bavarskih limuzina. Neobičan zadnji dio i poklopac prtljažnika čiji oblik je osmislio Amerikanac Chris Bangle bio je sušta suprotnost od elegantnih pozadina svih njegovih prethodnika. Nakon određenog privikavanja mnogi kupci su BMW-u oprostili ovaj ekstravagantni dizajnerski izlet.
Da prihvatanje "nove sedmice" bude još teže pobrinuo se komplikovni iDrive sistem upravljanja multimedijom i vitalnim sistemima automobila, koji je svojevremeno bio sve samo ne jednostavan. Svoje realne nedostake "sedmica" je uspjela nadjačati vrhunskim voznim svojstvima, snažnim motorima i profinjenim luksuzom sa izraženom notom sportskog doživljaja. Bogati paketi opreme su dokaz da se radi o najvišoj klasi bavarskog proizvođača, a široka paleta pogonskih agregata trebala bi zadovoljiti svačiji ukus. U proizvodnju "sedmice" BMW je svojevremeno uložio 500 miliona eura.
Osim sa novim automobilom radnici BMW-a su morali istovremeno da se upoznaju sa novim proizvodnim pogonom i tehnologijom. Zbog te činjenice mnogi modeli iz prvih serija su imali mnoštvo tehničkih problema. Trolitarski dizelaš je imao problema sa plastičnim leptirima na usisa, koji su u pojedinim slučajevima pucali, raspadali se i nakon toga uzrokovali teška oštećenja na motoru. Kidanje leptirova je takođe dovodilo do oštećenja na turbini, pa su vozači morali snositi dodatne troškove servisiranja ovog dijela. Centralna elektronska jedinica ja na određenom broju vozila imala fabričku grešku zbog koje pumpa za gorivo nije radila kada nivo goriva u rezervoaru padne ispod 30 litara.
Ovaj problem se rješavao reprogramiranjem centralne jedinice. Problemi sa proračunavanjem putanje kod GPS uređaja su takođe rezultat lošeg programiranja, pa su vozači nerijetko skretali na pogrešnim raskrsnicama. Problemi sa automatskim mjenjačem javljali su se usljed nepravovremene zamjene tečnosti, te stoga treba pripaziti na pređenu kilometražu od njene posljednje zamjene. Zbog šestocilindarskog 3.0 benzinca povučeno je oko pola miliona BMW-ovih automobila, među kojim se našla i četvrta generacija „sedmice“.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 740i (306 KS) |
Prosječno |
13,5 |
Najmanje |
12,2 |
Najviše |
14,9 |
Prednosti
Udobnost, prostranost, kvalitet izrade unutrašnjosti, mnoštvo opreme, vozne karakteristike
Mane
Mnoštvo problema sa prvim serijama, centralna jedinica, automatski prenos, iDrive sistem upravljanja, mehanički problemi sa 3.0d motorom, dizajn
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
4.000 ccm |
Snaga |
306 KS pri 6.300 o/min |
Max obrtni momenat |
390 Nm pri 3.500 o/min |
Najveća brzina |
250 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
6,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
503 x 190 x 149 cm |
Masa |
1.895 kg |
Osovinski razmak |
299 cm |
Prtljažnik |
500 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. Zajedno sa novim BMW-om X5 predstavljena je četvrta generacija "sedmice" na sajmu u Frankfurtu
• 2003. Ponuđena verzija 730d sa automatskim prenosom
• 2005. Obavljen prvi redizajn, kojim je BMW 7 dobio agresivniji izgled i bogatiju dodatnu opremu
• 2008. Svoje mjesto ustupa potpuno novoj „F01“ generaciji „sedmice“
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog iDrive sistema upravljanja neki vozači su potpuno odustajali od vožnje ovog automobila
Zbog greške u centralnoj jedinici pumpa za gorivo nije adekvatno funkcionisala
Loši vijci na dihtunzima glave motora naveli su BMW da povuku veliki broj vozila sa tržišta
Više informacija o modelu BMW Serije 7 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.