Test - Nissan Qashqai 2.0 Acenta

Mješanac sa pedigreom

Popularni Nissanov crossover neodoljivo podsjeća na većeg „brata“ Murana, modelski je pozicioniran u kompaktnoj „Golf klasi“, a mehanikom, snažnim motorima, naprednim pogonom i povišenim podvozjem koketira sa SUV vozilima
15 Februar 2008

Mješanac sa pedigreom

Prvi čovjek koncerna Renault-Nissan Libanac Carlos Ghosn posljednjih dana zadovoljno “trlja ruke”. Kako i ne bi kada je iza njega više nego uspješna poslovna godina, u kojoj je francusko-japanska kompanija evropskim kupcima isporučila više od 100.000 Qashqaija. Neobična kombinacija hatchbacka i robustnog SUV-a, čiji  je tržišni plasman počeo u martu 2007. prodaje se iznad najsmjelijih očekivanja, a liste zainteresovanih svakim danom su duže. „Ubica troškova“, kako radnici „tepaju“ Ghosnu, još jednom je očitao lekciju konkurenciji i pokazao da je do uspješnog proizvoda moguće doći samo osluškivanjem želja kupaca, što su Nissanovi stručnjaci strpljivo radili proteklih godina.

 

 

 

 

Qashqai je, pokazuje to prodaja, pogodio u centar svih želja. Izgledom - neodoljivo podsjeća na većeg „brata“ Murana, modelski je pozicioniran u kompaktnoj „Golf klasi“, a mehanikom, snažnim motorima, 4x4 pogonom i povišenim podvozjem potpuno ravnopravan SUV vozilima. Tajna njegovog uspjeha je i u rasponu cijena, koje se na bh. tržištu kreću od „kompaktnih“ 38.230 KM (Qashqai 1.6 Visia) do „SUV-ovskih“ 66.701 KM (2.0 dCi Tekna Navigation 4WD 6A/T). Testirani model, sa dvolitarskim benzincem od 140 KS, prednjim pogonom, bogatom opremom Acenta i cijenom od 43.825 KM, negdje je na početku ponude. Qashqai se dizajnerski priklanja kompaktnim SUV-ovima, predvođenim Toyotom RAV4, Opel Antarom, Hyundai Tucsonom,... Međutim, zahvaljujući jedinstvenim rješenjima poput agresivne i snažno profilisane haube, djeluje svježe i neobičajeno mladalački za klasu kojoj pripada. Sa dužinom od 4315, širinom od 1.780 i visinom od 1.615 mm, te međuosovinskim razmakom od 2,63 metra, dovoljno je kompaktan.

 

 

 

Istovremeno zahvaljujući standardnim 16-colnim alu-naplacima sa pneumaticima dimenzija 215/65, te povišenom razmaku od tla japanski crossover zrači prijatnom robustnošću. Atraktivna bočna silueta odlično je uklopljena sa smirenim zadnjim dijelom na kojem se ističu lijepo oblikovana svjetla, te donji dio odbojnika sa stilizovanom crnom plastikom. „Terenska“ orijentacija vozila, naglašena povišenom karoserijom, osjeća se i u unutrašnjosti, gdje se vozač zbog izdignutog sjedišta osjeća kao u pravom terencu. Kvalitet materijala je još jedna značajana stavka, koja ukupnu atmosferu u Nissanovom crossoveru podiže za stepenicu više. Za to su najviše zaslužni neobičan dizajn i postavke instrumenata, odnosno logičan raspored osnovnih komandi na centralnom grebenu.

 

 

 

Bogati Acenta paket opreme nudi gotovo sve što je potrebno i iznadprosječno zahtjevnom vozaču. U njegovom sastavu nalaze se automatska dvozonska klima, elektrifikovana stakla i grijani retrovizori, audio CD sistem sa četiri zvučnika, set od šest vazdušnih jastuka sa aktivnim naslonjačima za glavu i još mnogo toga. Unutrašnjost obiluje velikim brojem pretinaca, kako za sitnice tako i za krupnije predmete. U zadnjem dijelu ima dovoljno prostora za tri odrasle osobe, ponajviže zahvaljujući udobnim sjedištima, te odličnom prostranošću u svim pravcima. Poželite li Nissanov crossover pretvoriti u dostavno vozilo, i to je moguće. Za samo nekoliko sekundi sa osnovnih 410 litara kapacitet prtljažnika se preklapanjem zadnje klupe povećava na respektabilnih i iskoristivih 1.513 litara.

 

 

 

Za pogon testnog modela bio je zadužen uglađeni 2.0-litarski četvorocilindrični benzinac, koji se sa maksimalnih 140 KS, dostupnih pri 6.000 o/min, te obrtnim momentom od 196 Nm, raspoloživog pri 4.800 o/min, nametnuo kao odličan izbor za ovakvu vrstu vozila. Agilni 16-ventilac, u kombinaciji sa standardnim i veoma preciznim šestostepenim ručnim mjenjačem, osigurava odličnu vučnu silu u svakom trenutku, bez obzira na opterećenje vozila, koje može težiti i nepune dvije tone. Ono što ga posebno odlikuje, pored izuzetno mirnog rada, je i ravnomjerna isporuka snage. Od nula do 100 km/h Qashqai stiže za 10,1 s, a sama ubrzanja u stvarnosti zbog visne i robustnosti vozila djeluju mnogo uvjerljivije. Maksimalnih 190 km/h postiže se lako i bez većeg napora.

 

 

 

U pogledu potrošnje Qashqai se može okarakterisati kao dovoljno ekonomično vozilo, jer se svakih 100 kilometara zadovoljava sa 8,6 litara bezolovnog benzina, što je još jedan od razloga da prilikom kupovine umjesto dizelaša razmislite i o benzincu. Pošto je testirani Nissan Qashqai raspolagao samo sa prednjim pogonom, njegove vozne karakteristike znatno su bliže klasičnim kompaktnim automobilima poput VW Golfa, Opel Astre ili Forda Focusa. Ovakva kombinacija nedovoljna je za ozbiljnija terenska iskušenja, za koja ovaj model nije ni predviđen, jer je njegova prava namjena, uz solidnu udobnost na otvorenoj cesti, bezbolno savladavanje ivičnjaka u urbanim sredinama ili nešto brža vožnja makadamom. U skladu s tim podešeno je i ogibljenje, koje se sastoji od prednje McPherson i zadnje multilink osovine, čiji je položaj amortizera postavljen tako da ne narušava iskoristivost prtljažnika.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...