Svjetska premijera novog Caddyja
Mjerilo vrijednosti i apsolutni lider klase
Svoju evropsku priču Caddy je počeo, ni manje ni više, nego u Sarajevu davne 1982. godine. Do danas je prerastao u apsolutnog vladara klase, a na svjetsku premijeru njegove pete generacije u Düsseldorfu, zaputila se i naša novinarska ekipa...
Volkswagenov Caddy toliko je popularan da se po njemu kod nas u žargonu naziva svaki furgon model, bez obzira na brend. Njegova peta generacija, sa čije svjetske premijere donosimo ovu priču, toliko je napredna da je mala vjerovatnoća da se slava Caddyja bilo čime može poljuljati. Novi Caddy je čistokrvni Caddy i rijetki bi rekli kada ga vide da ima mnogo dodirnih tačaka sa legenom iz kompaktnog putničkog segmenta, Golfom. Sa njim dijeli MQB modularnu platformu, što je rezultiralo ozbiljnjim povećanjem prostora i novom dozom praktičnosti. Još važnija je činjenica da je zahvaljujući novoj platformi Caddy opremljen posljednjom generacijom naprednih tehnlogija koje podrazumijevaju veću sigurnost, lakše manevrisanje i potpunu digitalizaciju, pa ne treba da čudi što je okarakterisan kao ''smartphone na točkovima''.
Dizajnerski tim imao je težak zadatak: izvesti oblik automobila u skladu sa tradicijom, namjenom, praktičnošću, ali i sa aktuelnim dizajnerskim jezikom brenda. Čini se kako su zadatak uspješno obavili, jer novi Caddy izgleda mnogo atraktivnije i privlačnije. Prednji kraj krasi nova maska hladnjaka, uz novi rupičasti oblik rešetke na braniku. Nova su i svjetla sa LED tehnologijom kao standardom, dok je za putničke modele kupcima na raspolaganju biti i napredna Full LED svjetla. Prednji kraj unaprijeđen je i aerodinamički čime se obezbijedio manji otpor vazduha i do čak 12% niža potrošna goriva. Preko bokova proteže se oštri prelom forme što Caddyju povećava vizueli dožvljaj i tjera posmatrača da ga svrsta u sportski oblikovane modele. Očekivano, nova je paleta aluminijskih točkova koje dolaze u veličinama do 18-inča prečnika. Prepoznatljivosti vozila svakako će doprinijeti dugo sakrivana zadnja LED svjetla koja su sa novom generacijom Caddyja znatno uža i duža te pokrivaju kompletne stražnje rubove vozila.
Po prvi put do sada Caddy raspolaže tehnologijom ''Keyless'' pristupa kabini. Otvaranjem vrata otkriva se novo okruženje, pomalo neuobičajeno za ovakav tip vozila. Skoro sva rješenja prenesena su iz osme generacije Golfa. Vozač će se naći u inovativnoj digitalnoj sredini sa interaktivnim interfaceom digitalnog kokpita gdje će glavnu riječ voditi ekrani osjetljivi na dodir i to u veličini između 6,5 8,5 i 10 inča. Većina komandi je i kod Caddyja poprimila ''dodirni'' sistem upravljanja, što znači da je upotreba klasičnih prekidača svedena na minimum. Najbogatije opremljeni modeli raspolagaće i najnaprednijim takozvanim ''Innovison Cockpitom'' (10-inčni ekran navigacije i potpuno digitalni instrument panel) uz koji serijski dolazi ''Volkswagen We'' servis pomoću kojeg putnici mogu glasovno komunicirati sa vozilom.
Zadnjem dijelu vozila, bez obzira da li se radilo o teretnom ili putničkom programu, pristupa se kroz klizna bočna vrata. Sam pristup kabini olakšan je električnim podrškom za zatvanje kliznih vrata, a ovaj sistem po prvi put je dostupan kod Caddyja, s tim da je premijernu upotrebu doživio je modelom T6.1. Koliko je svestran, funkcionalan i iskoristiv Caddy, najbolje potvrđuje činjenica da se u unutrašnjosti može smjestiti sedam odraslih putnika, bez ikakvih kompromisa. Teretni ''maxi'' modeli imaće obezbijeđen pristup kabini kroz dvoja vrata, a raspolagaće sa dovoljno prostora za utovar dvije euro palete.
Novi Caddy sigurniji je i lakši za upravljanje više nego ikada. Na listi od 19 sistema asistencije čak šest je novih. Premijerni nastup kod Volkswagen teretnog programa vozila bilježi Travel Assist - sistem autonomne vožnje drugog stepena, s kojim Caddy u kontrolisanim uslovima vožnje, poput autoputa i dobro uređenih brzih cesta, samostalno obavlja kretanje, s minimalnim intervencijama vozača, čisto iz predostrožnosti. Od Craftera je preuzet Trailer Assist koji olakšava manevrisanje u slučaju priključnog vozila. Listu dalje nastavljaju Side Assist i Rear Traffic Alert sistemi za detekciju vozila s boka i nazad te Emergency Assist sistem kočenja u hitnim situacijama.
Proizvodnja novog Caddyja, nažalost, neće se odvijati u Sarajevu, kako je to bio slučaj sa njegovom prvom generacijom. Evropski modeli silaziće sa proizvodnih traka u poljskom Poznanu, a u prodajne salone na velikim tržištima dolaze krajem ljeta. Naše tržište će na novog Caddyja morati sačekati do kraja godine, kada će biti definisane cijene novog modela.
Pogon
Paleta pogonskih agregata rezervisana za petu generaciju Caddyja potpuno je osvježena i sačinjavaju je do sada najčišći dizelski motori. Tu i tamo pronaći će se i neka druga rješenja, poput 1.5 TSI agregata, koji je u stanju razviti 114 KS ili 1.5 litarskog TGI motora, sposobnog da svari prirodni gas (CNG) kako bi proizveo 130 KS. Ipak, najveće nade poklanjaju se evoluiranom dvolitarskom turbodizelašu sa rasponom snage od 75, 102 i 122 ''konja'' sa značajno manjom emisijom CO2, za što je zadužen novi sistem prečišćavanja sa dva SCR katalitička konvektora za dvostruko doziranje AdBlue tekućine. Snaga će se na točkove prenositi preko dobro poznatih manuelnih mjenjača sa šest stepeni prenosa, a kao opcija uz jače verzije motora biće ponuđen i DSG automatski mjenjač sa sedam stepeni prenosa te 4MOTION pogon preko obje osovine.
Nomenklatura i varijacije modela
Na spomen imena Caddy obično se pomisli na dostavno, namjensko vozilo. Peta generacija vladara klase, dolaziće u dvije dimenzije i to u standardnoj (Caddy Cargo) i produženoj (Caddy Cargo Maxi) sa dovoljno prostora za dvije euro palete. Već od druge generacije Caddyja Volkswagen je ponudio i putničku verzju modela koja je u proteklom periodu postajala sve popularnija. Iz tog razloga mnogo pažnje se poklonilo porodičnim ljudima koji su postali nova ciljana skupina Volkswagenovog komercijalnog programa pa se sa petom generacijom pristupilo i promjeni nomenklature nivoa opreme. Uz standardne Caddy, Caddy Life i Caddy Style, koji mijenjaju dosadašnje Trendline, Comfortline i Highline, pripremljene su i dvije posebne edicije PanAmericana i Edition.
Tekst: Edin Alić
Lokacija: Dizeldorf, Njemačka