Citroen C3 (2002-2010)
Mekani amortizeri i krte opruge
Sa prvim C3 Citroen je želio ponuditi visok nivo udobnosti u gradskoj klasi. Nažalost tu želju su u praksi ispratili brojni problemi...
Citroen C3 (2002-2010) 1.6 HDiF 16V (110KS)
Naslijedivši Citroen Saxa, francuski gradski hatchback je veoma brzo osvojio tržište svojom ekonomičnošću, a dokaz tome je i druga generacija istoimenog modela, koja se proizvodi od 2010. godine. Nestandardno za njegovu klasu, C3 dolazi samo u hatchbacka karoseriji sa petoro vrata, a za one koji vole da osjete vjetar u kosi, Citroen je dizajnirao i C3 Pluriel model, kabriolet sa dvojim vratima, kojeg je Top Gear magazin svrstao na listu „13 najgorih automobila u proteklih 20 godina“.
Rezultat pokušaja da se Saxo napravi udobnijim i prostranijim automobilom je atipičan dizajn C3 modela, okarakterisan kupolastim krovom i nešto širim međuosovinskim razmakom, čime se nadoknadio nedostatak prostora. Nažalost, taj problem je samo djelomično riješen, jer je udobnost u gradskoj vožnji ostala na skoro istom nivou, zahvaljujući krutoj šasiji i problematičnom vješanju, koje je veoma često pravilo probleme vozačima. Mekane opruge na prednjim amortizerima nisu pokazale zadovoljavajuću izdržljivost pa su često pucale. Inženjeri u Citroenu su bili svjesni tog problema, i nudili su besplatnu zamjenu opruga, a problem je trajno riješen 2007. godine sa redizajnom.
Regulator pritiska goriva je čest problem na modelima sa 1.6HDi motorom, i najčešće je zadavao muke vozačima tokom pokretanja motora. Alternator se pokazao kao dodatni problem tokom pokretanja, jer se u pojedinim slučajevima dešavalo da nedovoljno ili uopšte ne puni akumulator. Elektronika zadaje glavobolju skoro svakom vlasniku ovog modela. Prisutni su bezazleni problemi sa podizačima stakla, gdje elektromotor izvršava suprotne komande od onih zadanih ili centralnom bravom koja otključava samo pojedina vrata, ali i oni kompleksniji problemi, gdje softver Sensodrive mjenjača otežava prebacivanje brzina.
Većina sitnijih elektronskih problema vezana je za kontrolnu jedinicu, a rješenje leži u njenom reprogramiranju. Kao i ostatak francuske automobilske porodice i C3 posjeduje odličnu zaštitu od korozije, što je veliki plus, s obzirom na uslove na putevima kod nas. Benzinsku gamu čine 1.1, 1.4, te 1.6 litarski motori, koji su muku mučili sa kvarovima indukcionog kalema. Ljubiteljima dizelaša bili su ponuđeni 1.4 i 1.6 HDI motori, čiji common-rail sistem ne trpi loš kvalitet goriva, i stoga, vozači trebaju biti oprezni na kojim benzinskim pumpama toče gorivo.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDiF 16V (110KS) |
Prosječno |
5,3 |
Najmanje |
4,6 |
Najviše |
6,9 |
Prednosti
Niska potrošnja dizelskih motora, petoro vrata olakšava pristup zadnjim sjedištima, unikatan dizajn
Mane
Česti problemi sa elektronikom, fabrička greška na amortizerima, neudobnost i nedostatak prostora
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.587 ccm |
Snaga |
110KS pri 5.800 o/min |
Max obrtni momenat |
147 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
192 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,6 s |
Dimenzije DxŠxV |
386 x 166 x 151 cm |
Masa |
1.088 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
305-1.150 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2002. predstavljen petovratni C3 model
• 2003. počela proizvodnja dvovratnog kabrioleta naziva C3 Pluriel
• 2007. obavljen „facelift“, gdje je redizajniran vanjski izgled, i dodan 1.6 litarski HDi motor
• 2008. predstavljen mini monovolumen C3 Picasso, a za južnoameričko tržište predstavljen mini SUV C3 Aircross
⚠️ Obrati pažnju:
Neudobnost i nedostatak prostora na zadnjim sjedištima predstavljaju problem na dužim relacijima
Regulator pritiska goriva najvećeg boljka ovog Citroenovog modela
Opruge amortizera pucaju usljed dotrajalosti, što može dovesti do ozbiljnih posljedica
Više informacija o modelu Citroen C3 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.