Test -Audi A4 2.0 TDI

Mamac bez konkurencije

Najmanja Ingolstadska limuzina sa dizajnom naglašenog sportskog karaktera, u kombinaciji sa novim 2.0-litarskim comoon rail dizelašem od 143 KS i progresivnim servo upravljačem, pruža vrhunski užitak u vožnji kakav mogu da ponude samo najbolji predstavnici u srednjoj klasi
16 April 2008

Mamac bez konkurencije

Audijev trokraki upravljač, instrument tabla i prepoznatljivo vozačko okruženje. Miris novog širi se untrašnjošću, ali oči “ne otkrivaju” ništa novo. Motor se, kao i kod ostalih modela, pokreće pritiskom na kućište ključa, a kožom presvučena sjedišta prilagođavaju se svakom tijelu. Sve je na svom mjestu! Već nakon nekoliko metara shvatate da, pored domaćinskog osjećaja u unutrašnjosti, sjedite u automobilu koji je nešto posebno, jer vas prolaznici i ostali vozači naprosto gutaju pogledima, u kojima se prepliću oduševljenje i zavist. Djevojke, su opet posebna priča... Novi A4 trenutno je najpoželjniji Audijev automobil u BiH i o tome nema dileme. Liste čekanja svakim danom su sve duže, a nestrpljenju onih, koji su ga već „kaparisali”, nema kraja... Za njim se okreće i staro i mlado.

 

 

 

 


Walter de Silva, Audijev dizajnerski guru, još jednom je bavio vrhunski posao. Najmanja Ingolstadska limuzina zadržala je prepoznatljive kućne obrise, ali i dobila puno agresivniji prednji kraj sa atraktivnim diodnim svjetlima (Xenon paket). Single frame maska, koju na „četvorki” gledamo od redizajna prošlog modela, odlično je uklopljena u sportski prifilisan odbojnik, pa će se od sada A4 puno više doživljavti kao rasni trkač, nego kao porodična limuzina. Snažan dizajnerski uticaj sportski orijentisanog kupea A5 vidljiv je iz svih uglova, a posebno pozada, gdje se kao jedina razlika uoačava položaj grafike parkirnog svjetla. Sve ostalo potpuno je isto! Mada se to ne bi reklo na prvi pogled, tehnički podaci pokazuju da je nova „četvorka” narasla čak 11 cm u dužinu i pet u širinu. Najveće izmjene pretrpio je međuosovinski razmak, koji je zahvaljujući korištenju platforme Audija A5 i pomicanju prednje osovine, povećan za čak 15 cm i sada iznosi čitavih 281 cm. Povećanjem dimenzija prifitirala je i unutrašnjost, a posebno zadnja klupa, na kojoj je dobijeno mnogo više prostora za noge putnika, što je bio najveći nedostatak prethodnih modela.

 

 

 


Vozačko okruženje složeno je po oprobanom Audijevom receptu, a završna obrada svih dijelova je na najvišem mogućem nivou. Prekidači i komande radio/CD uređaja, klime i ostalih sistema ugrađenih na centralnoj konzoli, kao i oni na sportski profilisanom upravljaču, logično su raspoređeni i ne traže posebno privikavanje. S druge strane, Audijev MMI (Multi Media Interface) informacioni, audio i navigacijski sistem, koji kontroliše sve važnije funkcije u automobilu od vozača traži određeno strpljenje, prvenstveno zbog navikavanja na položaj glavnog prekidača, koji se nalazi iza mjenjača, pa onda zbog grafika interfejsa i izbornih menija. Instrument tabla je pregledna, uprkos brojnim informacijama, koje nudi putem okruglih pokazivača ili displeja putnog računara. Zahvaljujući elektrifikovanom sjedištu, te po visni i dubini podesivom upravljaču, idealan položaj će lako pronaći svi vozači, bez obzira na gabarite. Kvalitet vožnje i udobnost su na visokom nivou, ako ne i pedalj iznad najboljih predstavnika klase Mercedesa i BMW-a, dok je audio-sistem, čiju izradu potpisuje kuća Bang & Olufsen, jedan od najboljih sa kojim smo se do sada susreli u srednjoj klasi. U takvom okruženju naprosto nema mjesta, a ni razloga za bilo kakvu kritiku, jer je Audi ovaj put posvetio punu pažnju svakoj sitnici.

 

 


Novi dvolitarski comoon rail dizelaš, iako zadržava oznaku TDI, bitno se razlikuje od prethodnika sa pumpa-brizgaljaka sistemom ubrizgavanja. Zahvaljujući novom turbopunjaču i promijenjenoj geometriji klipova, pruža mnogo bolje performanse uz manju potrošnju goriva i smanjenu emisiju štetnih gasova. Ugradnjom comoon rail sistema ubrizgavanja postao je uglađeniji, mirniji, ali i eksplozivniji. Sa obrtnim momentom od 320 Nm, dostupnim u promijenjivom rasponu od 1.750 do 2.500 obrtaja te dobro proračunatim šestostepenim mjenjačem, novu „četvorku” od 0 do 100 km/h potjera za 9,4 s, dok maksimalnih 215 km postiže za tridesetak sekundi. U praksi to znači strelovita ubrzanja, sigurna i brza preticanja i osjećaj prijatne dominacije nad ostalim učesnicima u saobraćaju. Za razliku od većine konkurentskih modela, koji odlične performanse i zavidna međuubrzanja naplaćuju potrošnjom A4, oduševljava i na ovom polju. U nezahtjevnom, ali još uvijek dinamičnom krstarenju, moguće je proći sa 6,1 litrom goriva na 100 km, dok se energičnim pritiskanjem papučica gasa i kočnice prosjek podiže na još uvijek prihvatljivih 8,6 litara dizela na stotinu kilometara.

 

 

 


Više od motora oduševljava novi sistem vješanja i balansa automobila, koji veoma brzo pokazuje sve prednosti „posuđivanja” platforme sportskog A5, ali i produženog međuosovinskog razmaka. Povlačenjem prednje osovine naprijed, a motora i mjenjača nazad, Audi je postigao bolji  raspored mase, približio se sistemima koji koriste Mercedes i BMW, a po mnogim pitanjima ih i prevazišao. Dinamika vožnje je unaprijeđena zahvaljujući i progresivnom servo upravljaču, čija se osjetljivost i direktnost mijenja sa povećanjem brzine. U svakom trenutku vozač osjeća krajnje mogućnosti vozila, a kada pretjera, u pomoć mu priskače moćna elektronika, koju čine ESP, ABS, EDS i ASR sistemi.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...