Hyundai i30 (2011–2017)
Kvalitetom iznenadio i najjaču konkurenciju
Hyundai i30 se, prema rezultatima relevantnih testova izdržljivosti, ubraja u kategoriju najpouzdanijih kompaktnih automobila. U poređenju s prethodnom generacijom iz 2007. godine, evidentan je veliki napredak, posebno na području antikorozivne zaštite...
Hyundai i30 (2011–2017) 1.4 CRDI (90 KS)
Druga generacija Hyundaija i30 je značajno napredovala u odnosu na svog prethodnika koji je imao problema s korozijom. Izgleda da je u vrijeme prvog modela antikorozivna zaštita bila nedovoljna, dok se od 2011. godine do danas u bilo kojem Hyundaiju nije primijetio problem s korozijom. Endoskopska snimanja su potvrdila ravnomjerno nanošenje zaštitnih sredstava, što znači da je njegov završni sloj laka i vosak u skrivenim dijelovima karoserije kvalitetno nanesen, i uspješno se odupire štetnim sredstvima iz okoline.
Međutim, pažljivim pregledom otkriveno je da se obloge zadnjih kočnica više troše od prednjih, što je neobično za moderne automobile. Povremeno se pojavljivao problem s ručnom kočnicom, posebno kod modela s 1.6 CRDi i 1.4 CRDi agregatima, gdje mehanizam jednostavno ne bi potpuno oslobodio kočione obloge. U ekstremnim slučajevima, to bi uzrokovalo blokadu vozila na mjestu. Takođe su se sporadično javljali problemi s radom tempomata, gdje bi podešena vrijednost izlazila iz zadanog okvira, što bi vozače dovelo u situaciju da nemaju kontrolu nad brzinom, te su bili suočeni s kaznama za prekoračenje brzine, iako su vjerovali da se pridržavaju ograničenja brzine.
Kod malog broja i30 vozila javljao se problem s brzinomjerom, što je vjerovatno povezano s funkcijom tempomata. Ovo je uzrokovalo pogrešno očitavanje trenutne brzine i prevaljene kilometraže, što bi moglo uzrokovati probleme vozačima i prilikom održavanja servisnog intervala. Neki vlasnici Hyundaija i30 su prijavljivali povećanu potrošnju ulja, ali nije rijetkost da se dosipa oko 6,5 litara ulja na 100.000 pređenih kilometara, što se smatra prihvatljivim. Preporučljivo je izbjegavati automatsku transmisiju jer nije bila na nivou onoga što su nudili konkurentni proizvođači u to vrijeme, dok su manuelni mjenjači bili prilično pouzdani.
U nekim slučajevima primijećene su sitne pukotine na zupčanicima, koje su najčešće posljedica loše tehnike mijenjanja brzina. Kvalitet unutrašnjosti je bio dobar, a materijali i završna obrada su bili precizni, međutim, postoje primjeri gdje su neodgovorni vlasnici oštetili unutrašnjost. Potencijalni kupci treba da budu oprezni i provjere stanje vozila, jer za isti novac mogu pronaći i30 u izvrsnom stanju. Hyundai i30 je od 2011. godine jedan od najpouzdanijih automobila na tržištu.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 CRDI (90 KS) |
Prosječno |
4,6 |
Najmanje |
4,3 |
Najviše |
5,4 |
Prednosti
Unutrašnji i vanjski dizajn, solidna izrada, ekonomičan agregat, udobna vožnja, veliki prtljažnik
Mane
Vještački osjećaj na volanu, slaba zvučna izolacija, kratak vijek zadnjih kočnica, tempomat
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.396 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
220 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
170 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
430 x 178 x 147 cm |
Masa |
1.280 kg |
Osovinski razmak |
265 cm |
Prtljažnik |
378–1.316 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2011. Predstavljena druga generacija Hyundaia i30
• 2012. Na tržište stigla verzija sa premuim paketom opreme
• 2013. U prodajne salone dolazi verzija Edition sa znatno boljim paketima opreme
• 2015. Urađen temeljan redizajn u svim segmentima
⚠️ Obrati pažnju:
Kod bogatijih paketa opreme elektrohidraulična ručna kočnica je povremeno pravila probleme
Tempomat je ponekad bio uzrok neugodnosti, najčešće zbog nepreciznosti u radu
Zadnje kočnice trošile su se znatno prije nego prednje, što nije uobičajeno
Više informacija o modelu Hyundai I30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.