Subaru Forester (2008-2013)
Jedinstven, ali ne i savršen
Treća generacija Forestera predstavljena je 2008. godine zajedno sa potpuno novim bokser dizel agregatom, prvim te vrste u putničkom automobilu...
Subaru Forester (2008-2013) 2.0 D (147 KS)
Subaru Forester treće generacije debitovao je na sajmu automobila u Detroitu 2008. godine. Dimenzije su porasle u odnosu na prethodnika, što je uticalo i na rast prostora u unutrašnjosti, pa je ponuda prostora odlična i na prednjim i na zadnjim sjedištima, a glavne mane predstavljaju konzervativan dizajn i kvalitet materijala koji zaostaje za konkurencijom. Kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 450 l, a preklapanjem zadnje klupe raste na maksomalnih 1660 l. Sigurnost je takođe na visokom nivou, što potvrđuje pet zvjezdica osvojenih na Euro NCAP testu.
Kada je 2,0-litarski dizelaš predstavljen početkom 2008. godine, izazvao je oduševljenje automobilskog svijeta jer je bio prvi dizelski bokser motor u serijskom automobilu. Opremljen Common Rail sistemom ubrizgavanja, varijabilnim otvaranjem ventila i turbopunjačem sa promjenljivom geometrijom, predstavljao je pravo čudo japanske tehnike. Motor razvija 147 KS, maksimalni obrtni momenat iznosi 350 Nm, a kao i većina dizelaša, odlikuje se solidnom ekonomičnošću i dobrim performansama. Uparen je sa šestostepenim manuelnim mjenjačem i pogonom na sve točkove, te se za razliku od velikog broja konkurentskih modela odlično snalazi van ceste.
Iako se motor pokazao kao relativno pouzdan, situacija ipak nije savršena. Problemi sa radom su često posljedica začepljenja EGR ventila, dok modeli koji nisu često voženi na dužim relacijama, mogu imati problema i sa DPF filterom, koji mogu rezultovati skupim popravkama. Kod pojedinih primjeraka sa većim brojem pređenih kilometara prijavljena su oštećenja na radilici, a u tom slučaju je popravka praktično neisplativa. Vozači su se žalili i na neprilagođenost gradskim sredinama usljed nepreciznog mjenjača i dugog hoda kvačila, a pojedini setovi kvačila su morali biti zamijenjeni u garantnom roku kao posljedica softverske greške koja je zahtjevala upisivanje novog softvera u ovlaštenom servisu.
U slučaju korištenja nekvalitetnog goriva, može doći do začepljenja na injektorima, a prilikom zamjene je potrebno odstraniti čitav motor iz vozila, što drastično povećava troškove popravke. Pri kupovini je potrebno obratiti pažnju i na oštećenja donjeg postroja koja mogu nastati usljed česte terenske vožnje. Iako je Forester prilično sposoban terenac i opremljen je zaštitnim pločama, pojedini vozači ipak precijene svog limenog ljubimca što dovodi do neželjenih oštećenja. Znak da je automobil vožen van ceste su i neočišćeni ostaci blata koji upijanjem vode mogu dovesti do korozije. Svojim terenskim karakteristikama i jedinstvenim agregatom treća generacija Forestera predstavlja izbor za one koji žele nešto drugačije, dok većina domaćih kupaca ipak igra na sigurno.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 D (147 KS) |
Prosječno |
6,9 |
Najmanje |
5,6 |
Najviše |
8,5 |
Prednosti
Terenske sposobnosti, prostranost, sigurnost, udobnost, performanse, ekonomičnost
Mane
EGR ventil, DPF filter, set kvačila, moguća oštećenja na radilici, kompleksan agregat, začepljenja na injektorima usljed lošeg kvaliteta goriva
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.998 ccm |
Snaga |
147 KS pri 3.600 o/min |
Max obrtni momenat |
350 Nm pri 1800 o/min |
Najveća brzina |
186 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,4 s |
Dimenzije DxŠxV |
456 x 178 x 170 cm |
Masa |
1.615 kg |
Osovinski razmak |
261 cm |
Prtljažnik |
450 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Treća generacija modela Forester predstavljena na sajmu automobila u Detroitu
• 2008. Predstavljen Forester Xti koncept sa agregatom iz modela WRX STI.
• 2010. Debitovao osvježeni model sa restilizovanom prednjom rešetkom i blažim kozmetički promjenama
• 2014. Prestanak prozvodnje i predstavljanje četvrte generacije modela
⚠️ Obrati pažnju:
Setovi kvačila su zamijenjeni u garantnom roku kao posljedica loše napisanog softvera
Kompleksnost boxer dizel motora učinila je popravke pojedinih komponenti bespotrebno zahtjevnim i skupim.
Vozači su se žalili na nepreciznost manuelnog mjenjača i dug hod kvačila neprilagođen gradskoj vožnji.
Više informacija o modelu Subaru Forester pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.