Toyota Auris (2006–2012)
Japanski igrač u Golf klasi
Nakon odluke da iz ponude Corolle izbace hatchback verziju, u Toyoti su odlučili da predstave potpuno novi model u ovom obliku, što je i učinjeno 2006. godine kada je ponuđen potpuno novi automobil pod nazivom Auris...
Toyota Auris (2006–2012) 1.4d (90 KS)
Postoji nekoliko argumenata zbog kojih se veliki broj ljudi na tržištu polovnih automobila odlučuje za kupovinu Aurisa prve generacije. Prije svega nije riječ o pristupačnosti i cijeni koja je u rangu glavnog rivala Golfa, ali ni i o veoma kvalitetnoj paleti pognoskih sklopova, koji i nakon više od decenije rada funkcionišu odlično. Prostor u unutrašnjosti je na zadovoljavajućem nivou, mada zadnja klupa nudi dovoljno prostora ipak za samo dvije odrasle osobe. I zapremina prtljažnika je velika, a sa njom Auris dobija na praktičnosti.
Dizajn centralne konzole je praktičan, sa kontrolnom tablom koja je jednostavna za korištenje, što olakšava upotrebu automobila. Međutim, postoje određeni nedostaci koji na neki način otežavaju upravljanje vozilom. Prije svega, riječ je o visoko postavljenoj ručici mjenjača čija upotreba je nešto komplikovanija. Problem u kabini može praviti i parking kočnica čija se poluga teško aktivira kada je vozačevo sjedište u maksimalnom položaju naprijed. Uzrok ovog problema su neispravno podešavanje mehanizma kočnice, te nekvalitetne sajle ručne kočnice. Kako bi se ovaj problem držao pod kontrolom, neophodno je redovno provjeravanje i podešavanje mehanizma ručne kočnice.
Vlasnici Aurisa su se žalili i na nešto veću upotrebu jeftinije tvrde plastike, koja je osjetljiva na ogrebotine, što je ujedno i jedan od najboljih pokazatelja načina eksploatacije svakog pojedinačnog modela. Čest problem kod Aurisa može biti i stub upravljača, odnosno zvukovi lupanja koji se pojavljuju prilikom vožnje po neravnom terenu. Kako bi se riješio ovaj problem, neophodno je postaviti modifikovani stub, koji poništava veći slobodan hod u zupčanicima ESP motora. Jedan od čestih problema mogu da izazovu i pločice zadnjih kočnica koje se zaglave u nosaču kliješta kočnica zbog korozije i onečišćenja.
To prvo stvara buku, pa neugodan miris i otežava upravljanje vozilom, nakon čega je neophodna promjena pločica. Jedan od najpopularnijih Aurisovih agregata je 1.4-litarski dizel motor sa 90 KS. Iako je najslabiji u ponudi dizelaša, ovaj agregat dovoljno je jak i za duže vožnje. Međutim, ekonomičnost, te lako, jednostavno i jeftino održavanje predstavljaju presudan faktor njegove popularnosti. Uz adekvatno i redovno održavanje ovaj motor je izuzetno pouzdan i izdržljiv, bez većih ili karakterističnih mana i nakon nekoliko stotina pređenih kilometara.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4d (90 KS) |
Prosječno |
5,3 |
Najmanje |
4,7 |
Najviše |
6,5 |
Prednosti
Pristupačnost, limarija, dizajn centralne konzole, ekonomičan i pouzdan pogonski sklop, vješanje
Mane
Velika količina jeftine tvrde plastike u kabini, previsoka ručica mjenjača, parking kočnica, stub upravljača
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.364 ccm |
Snaga |
90 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
205 Nm pri 1.800–2.800 o/min |
Najveća brzina |
179 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,9 s |
Dimenzije DxŠxV |
422 x 176 x 152 cm |
Masa |
1.265 kg |
Osovinski razmak |
260 cm |
Prtljažnik |
354–1.355 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2006 – U februaru predstavljen novi mode Auris
• 2007 – Model stiže na tržište Evrope
• 2009 – Predstavljena verzija sa hibridnim pogonskim sklopom
• 2012 – Kraj proizvodnje i prelazak na model naredne generacije
⚠️ Obrati pažnju:
Problem mogu da izazovu i pločice stražnjih kočnica zaglavljene u nosaču kliješta kočnica zbog korozije i onečišćenja, što stvara negodnu buku.
Zvukovi lupanja u stubu upravljača zahtijevaju postavljanje modifikovanog stuba.
Tvrda plastika u kabini je lošeg kvaliteta i osjetljiva je na oštećenja i ogrebotine.
Više informacija o modelu Toyota Auris pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.