Volvo V40 Cross Country (2013–2015)

Gradski „terenac” za cestovne avanture

Popularni švedski kompakt sa svojim off-road izgledom i povišenim klirensom ostavlja utisak vozila spremnog za sve avanture, ali ipak samo na asflatnoj podlozi. Uprkos tome, ovaj zanimljiv automobil ima dosta da ponudi...
21 Maj 2020

Gradski „terenac” za cestovne avanture

Volvo V40 Cross Country (2013–2015) 1.6 D2 (115 KS)

Popularni porodično orijentisani kompaktni model švedskog proizvođača automobila Volvo V40 dobio je povećan klirens, krovne nosače, dvobojne branike, plastične oplate i naziv Cross Country. Svojim mišićavim i robusnim izgledom i pogonom 4x4 u varijantama sa najsnažnijim agregatom prosto mami vozače na off-road avanturu. Ali sve ovo je samo privid, jer je ovaj V40 ipak namijenjen za avanture isključivo na asfaltnim putevima, što ga naprotiv ne čini nimalo lošim izborom za porodični automobil. Osim upadljivog dizajna karoserije, Cross Country se takođe može pohvaliti jedinstvenim dizajnom unutrašnjosti.

Volvo V40 Cross Country 2013 1600 08

Po ustaljenom običaju ovog švedskog brenda kontrolna tabla ima poseban dizajn koji se razlikuje od ostalih evropskih proizvođača i djeluje pomalo hladno i jednostavno. Doduše, sve je na dohvat ruke i veoma pregledno, a materijali su na nivou premijum segmenta, gotovo bez tragova korištenja. Prednja sjedišta su ergonomski odlično oblikovana i pružaju udobnost i komfor na dugim putovanjima, mada na zadnjoj klupi putnici većeg rasta imaju manjak mjesta za noge. Iako je prema mišljenju vozača preglednost nešto slabija, Cross Country posjeduje čitav spisak dodatne opreme, sistema asistencije i bezbjednosti u vožnji koji olakšavaju manevrisanje i upravljanje uskim ulicama. Naravno, ne treba napominjati da je bezbjednost putnika na najvišem nivou po čemu je Volvo poznat u svijetu.

Volvo V40 Cross Country 2013 1600 04

Vožnja i pri većim brzinama je tiha i prijatna, jer V40 posjeduje odličnu zvučnu izolaciju, a mekano, povišeno vješanje dodatno povećava udobnost. Ono je zbog svoje mekoće i visokog klirensa namijenjeno prvenstveno udobnosti, a ne nekim agresivnim i žustrijim stilovima vožnje, tako da od ovog modela ne treba očekivati neke sportske osobine, za koje prvenstveno nije ni zamišljen. Prtljažni prostor je dosta malen za ovu klasu vozila i iznosi svega 335 litara, što je po mnogima mana za ovaj segment. Pogonski turbodizel agregat zapremine 1,6-litara isporučuje 115 KS i iako je mali potrošač goriva, pruža skromne performanse za vozilo ove težine.

Volvo V40 Cross Country 2013 1600 10

Slaba tačka ovog inače pouzdanog agregata su EGR ventil i DPF filter koji su osjetljivi na gorivo lošijeg kvaliteta. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na stanje transmisije, naročito automatske, jer traži redovno i propisno održavanje i ukoliko ga se vlasnici ne pridržavaju, kvarovi mogu biti veoma skupi. Jedan broj vlasnika prijavljivao je probleme sa centralnom bravom, jer se vozilo usljed kvara nije moglo otključati. Prilikom kupovine ovog modela, veoma važno je pregledati ovjes, jer pojedini vozači nisu mogli da odole terenskoj vožnji van puteva, tako da pojedine komponente nastradaju i njihova zamjena je skupa, naročito kod modela sa pogonom na sva četiri točka.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 D2 (115 KS)
Prosječno 4,9
Najmanje 4,6
Najviše 5,2

Prednosti

Bogata oprema, udobnost, pouzdanost, bezbjednost, kvalitet izrade, mala potrošnja, vozne karakteristike

Mane

Vješanje, centralna brava, transmisija, DPF filter, EGR ventil, prostor na zadnjoj klupi, prtljažni prostor, performanse

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 115 KS pri 3.600 o/min
Max obrtni momenat 270 Nm pri 1.750-2.500 o/min
Najveća brzina 185 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,9 s
Dimenzije DxŠxV 437.0 x 185.4 x 147.0 cm
Masa 1.477 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 335 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Na sajmu u Ženevi premijerno je prikazana nova generacija Volva V40

• 2013. Izašla je varijanta V40 Cross Country

• 2014. Počela je ugradnja novih Drive E benzinskih i dizel agregata u V40

• 2016. Volvo V40 je pretrpio redizajn




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 egr

EGR ventil je slaba tačka na ovom inače pouzdanom agregatu i zaprlja se od dizela lošije kvalitete

 

Slika 2 brava

Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa centralnom bravom pri čemu bi vozilo ostalo zaključano

 

Slika 3 ovjes

Komponente ovjesa nastradaju, pogotovo kod varijanti sa 4x4 pogonom, od off road vožnje za koju inače nije namijenjen

 

Više informacija o modelu Volvo V40 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...