Mini Countryman (2010–2017)

Gradski šmeker za ljude sa stilom

Po prvi put, Mini se mogao naručiti s 4X4 pogonom. Kupcima se svidio i brzo se etablirao kao najpopularnija varijanta...
28 Septembar 2022

Gradski šmeker za ljude sa stilom

Mini Countryman (2010–2017) 1.6 (122 KS)

S prvom generacijom Countrymana, predstavljenom 2010. godine, BMW-ova filijala MINI je ušla na novu teritoriju. SUV verzija nastala od malog i šarmantnog Coopera kombinovala je retro dizajn i praktičnost i bio je pionir po tom pitanju u premijum C-SUV segmentu koji je danas nakrcan raznoraznim modelima. Četvoro vrata i vrata prtljažnika ukazuju na korisnost za svakodnevnu upotrebu uz dobro poznatu harizmu.

Mini Countryman 2011 1600 55

Umjesto u sjedištu u Oxfordu prvi Countryman je silazio s proizvodne trake u Magna Steyru u Austriji, i po prvi put, Mini se mogao naručiti s 4X4 pogonom. Countryman se brzo etablirao kao najpopularnija verzija kultnog automobila. Prva generacija je duga 4,10 metara, te nadmašuje klasičnog Mini brata za gotovo 40 centimetara. Takođe ga je nadmašila i po visini – 1,56 metara. Četiri osobe mogu se udobno smjestiti zahvaljujući kliznom zadnjem sjedištu u korist više prostora za koljena ili prtljag. Sa svojih 350 litara prtljažnik nudi zapreminu gotovo na nivou kompaktne klase. Preglednost je dobra zahvaljujući bočnim prozorima bez okvira. U unutrašnjosti može doći do brojnih nezadovoljstava. Plastični dijelovi često kvrckaju i pucketaju prije redizajna i s puno kilometara na satu, a rukovanje komandama nije uvijek intuitivno i ugodno. Što se tiče pogonskih varijanti, Countryman je dostupan u izvedbi One, Cooper, Cooper S, a od 2012. godine i kao John Cooper Works (JCW).

Mini Countryman 2011 1280 01

Tu su i dizelske verzije One D, Cooper D i Cooper SD. Četverocilindarski benzinski motori potiču iz saradnje BMW-a s francuskom PSA grupom. Osnovni motor od 1,6 litara dostupan je u atmosferskoj i turbo varijanti u četiri nivoa snage. Motori koji se nalaze u modelima poslije facelifta sredinom 2014. zadovoljavaju normu emisija Euro 6, dok ranije jedince dobijaju oznaku Euro 5. Ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa dolazi u svakom modelu, a s izuzetkom osnovnog dizela, svi motori su se mogli kombinovati sa automatskim mjenjačem kao alternativom. Tipično za Mini automobile, vrlo malo Countryman modela je napustilo salon u osnovnoj opremi. Naime, kupci Minija u prosjeku ulažu 20 posto kupovne cijene u ostale dodatke. Uostalom, popisi opcija su dugi i mame s mnogo udobnosti i detalja. Što se tiče sigurnosti, šest vazdušnih jastuka i 5 zvjezdica na EuroNCAP crash testu su pohvalni.

Mini Countryman 2011 1600 82

Prva generacija nije dobila moderne sisteme pomoći vozaču. Posebno slaba tačka Countrymana je sistem rasvjete. Mnogo vlasnika se žalilo na prednja i zadnja svjetla u svim verzijama. Stopa kvarova ovdje je značajno iznad prosjeka, a osim toga, prijavljeni problemi uključuju gubitak ulja. Prije kupovine obavezno je pogledati motor i podvozje, ali posebnu pažnju treba obratiti na pod parkirnog mjesta i eventualne mrlje od ulja. Iako je opremljen sa 4X4 pogonom, njegovi trapovi nisu tako izdržljivi pa su potrebni česti servisi stabilizatora i ostalih dijelova trapa.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 16V (120 KS)
Prosječno 8,7
Najmanje 7,9
Najviše 9,4

Prednosti

Retro dizajn i profinjeni detalji na karoseriji i unutrašnjosti, dobre vozne osobine, praktičan za upotrebu u gradu, statusni simbol, bezbjednost na nivou 

Mane

Relativno velika potrošnja benzinskih motora, ubrzanje, minimalna ponuda prostora na zadnjim sjedištima i prtljažniku

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 122 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 160 Nm pri 4.250 o/min
Najveća brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s
Dimenzije DxŠxV 409,7 x 178,9 x 156,1 cm
Masa 1.265 kg
Osovinski razmak 259,5 cm
Prtljažnik 350 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2010. Prva generacija Mini Countrymana predstavljena u Ženevi

• 2012. Unaprijeđeni razni elementi, kao što su kvačilo i materijali izrade

• 2014. U ponudu ulazi redizajnirana i u svakom pogledu bolja verzija Minija 

 

⚠️ Obrati pažnju:

Minicountryunutraasnjost1

Retro unutrašnjost nije baš kvalitetna svuda, očekujte kvrckanje i ljuštenje lakiranih materijala

 

Minicountrymanulje2

Vlasnici Mini Countrymana se žale na trošenje i gubitak motornog ulja. Provjera je obavezna.

 

Minicountrymantrap3

Sportski način vožnje u kombinaciji sa lošim cestama traži česte servise trapova

 

Više informacija o modelu Mini Countryman pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...