Mini Countryman (2010–2017)
Gradski šmeker za ljude sa stilom
Po prvi put, Mini se mogao naručiti s 4X4 pogonom. Kupcima se svidio i brzo se etablirao kao najpopularnija varijanta...
Mini Countryman (2010–2017) 1.6 (122 KS)
S prvom generacijom Countrymana, predstavljenom 2010. godine, BMW-ova filijala MINI je ušla na novu teritoriju. SUV verzija nastala od malog i šarmantnog Coopera kombinovala je retro dizajn i praktičnost i bio je pionir po tom pitanju u premijum C-SUV segmentu koji je danas nakrcan raznoraznim modelima. Četvoro vrata i vrata prtljažnika ukazuju na korisnost za svakodnevnu upotrebu uz dobro poznatu harizmu.
Umjesto u sjedištu u Oxfordu prvi Countryman je silazio s proizvodne trake u Magna Steyru u Austriji, i po prvi put, Mini se mogao naručiti s 4X4 pogonom. Countryman se brzo etablirao kao najpopularnija verzija kultnog automobila. Prva generacija je duga 4,10 metara, te nadmašuje klasičnog Mini brata za gotovo 40 centimetara. Takođe ga je nadmašila i po visini – 1,56 metara. Četiri osobe mogu se udobno smjestiti zahvaljujući kliznom zadnjem sjedištu u korist više prostora za koljena ili prtljag. Sa svojih 350 litara prtljažnik nudi zapreminu gotovo na nivou kompaktne klase. Preglednost je dobra zahvaljujući bočnim prozorima bez okvira. U unutrašnjosti može doći do brojnih nezadovoljstava. Plastični dijelovi često kvrckaju i pucketaju prije redizajna i s puno kilometara na satu, a rukovanje komandama nije uvijek intuitivno i ugodno. Što se tiče pogonskih varijanti, Countryman je dostupan u izvedbi One, Cooper, Cooper S, a od 2012. godine i kao John Cooper Works (JCW).
Tu su i dizelske verzije One D, Cooper D i Cooper SD. Četverocilindarski benzinski motori potiču iz saradnje BMW-a s francuskom PSA grupom. Osnovni motor od 1,6 litara dostupan je u atmosferskoj i turbo varijanti u četiri nivoa snage. Motori koji se nalaze u modelima poslije facelifta sredinom 2014. zadovoljavaju normu emisija Euro 6, dok ranije jedince dobijaju oznaku Euro 5. Ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa dolazi u svakom modelu, a s izuzetkom osnovnog dizela, svi motori su se mogli kombinovati sa automatskim mjenjačem kao alternativom. Tipično za Mini automobile, vrlo malo Countryman modela je napustilo salon u osnovnoj opremi. Naime, kupci Minija u prosjeku ulažu 20 posto kupovne cijene u ostale dodatke. Uostalom, popisi opcija su dugi i mame s mnogo udobnosti i detalja. Što se tiče sigurnosti, šest vazdušnih jastuka i 5 zvjezdica na EuroNCAP crash testu su pohvalni.
Prva generacija nije dobila moderne sisteme pomoći vozaču. Posebno slaba tačka Countrymana je sistem rasvjete. Mnogo vlasnika se žalilo na prednja i zadnja svjetla u svim verzijama. Stopa kvarova ovdje je značajno iznad prosjeka, a osim toga, prijavljeni problemi uključuju gubitak ulja. Prije kupovine obavezno je pogledati motor i podvozje, ali posebnu pažnju treba obratiti na pod parkirnog mjesta i eventualne mrlje od ulja. Iako je opremljen sa 4X4 pogonom, njegovi trapovi nisu tako izdržljivi pa su potrebni česti servisi stabilizatora i ostalih dijelova trapa.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 16V (120 KS) |
Prosječno |
8,7 |
Najmanje |
7,9 |
Najviše |
9,4 |
Prednosti
Retro dizajn i profinjeni detalji na karoseriji i unutrašnjosti, dobre vozne osobine, praktičan za upotrebu u gradu, statusni simbol, bezbjednost na nivou
Mane
Relativno velika potrošnja benzinskih motora, ubrzanje, minimalna ponuda prostora na zadnjim sjedištima i prtljažniku
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
122 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
160 Nm pri 4.250 o/min |
Najveća brzina |
190 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
10,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
409,7 x 178,9 x 156,1 cm |
Masa |
1.265 kg |
Osovinski razmak |
259,5 cm |
Prtljažnik |
350 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Prva generacija Mini Countrymana predstavljena u Ženevi
• 2012. Unaprijeđeni razni elementi, kao što su kvačilo i materijali izrade
• 2014. U ponudu ulazi redizajnirana i u svakom pogledu bolja verzija Minija
⚠️ Obrati pažnju:
Retro unutrašnjost nije baš kvalitetna svuda, očekujte kvrckanje i ljuštenje lakiranih materijala
Vlasnici Mini Countrymana se žale na trošenje i gubitak motornog ulja. Provjera je obavezna.
Sportski način vožnje u kombinaciji sa lošim cestama traži česte servise trapova
Više informacija o modelu Mini Countryman pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.