Daimler
Godina jubileja za Daimler kamione i autobuse
Godina 2021. je vrlo posebna godina za Daimler kamione i autobuse – obilježavaju se čak četiri godišnjice unutar ove kompanije...
Godine 1896. Gottlieb Daimler prezentovao je svoj prvi kamion, a 1951. godine je Otto Kässbohrer predstavio prvi autobus sa samonosećom karoserijom – Setra. Pet godina prije toga, prvi Unimog je pokazao svoje sposobnosti na teško prohodnom terenu. I posljednji u ovom nizu, 1996. godine prototip modernog kamiona Mercedes-Benz Actros je ugledao svjetlost dana.
Kada je Gottlieb Daimler prezentovao svoj prvi kamion davne 1896. godine – opremljen drvenim točkovima sa gvozdenim šinama – svijet definitivno nije očekivao ovo vozilo. U Njemačkoj nije mogao da se nađe kupac, a u Engleskoj, gdje je vozilo konačno prodato, jedan član posade je morao da hoda ispred, mašući crvenom zastavom da upozori ostale učesnike u saobraćaju. Ipak, ovaj pogon od četiri konjske snage sa dvocilindarskim motorom zapremine od 1,06 litara poznat kao Phoenix bio je iskra pokretanja uspješne priče o transportu tereta.
Godine 1946. „Prototip 1“ Unimoga završio je svoju prvu test vožnju. Sam glavni dizajner Heinrich Rößle bio je za upravljačem ovog prototipa bez krova kabine i natovarenog drvetom vozio po teško prohodnim šumskim putevima u blizini grada Schwäbisch-Gmünd. Stvaranje Unimoga blisko je povezano sa teškom situacijom u poslijeratnom periodu, kada je Njemačka imala poteškoće u snabdijevanju. Godine 1945. i 1946. vladala je velika nestašica hrane. Upravo je ova situacija dala ideju Albertu Friedrich-u, koji je dugi niz godina bio šef razvoja motora za avione Daimler-Benz AG, o poljoprivrednom motornom vozilu koje bi moglo da pomogne u povećanju poljoprivredne produktivnosti.
Brend Setra ponosan je na svoje korijene. Kompanija iz Ulma, Kässbohrer Fahrzeugwerke, predstavila je model S 8 godine 1951. i brendu dala ime – Setra – što znači „samonosiva“ (selbst-tragende). Prvi autobus proizveden u serijskoj proizvodnji sa samonosećom karoserijom, motorom postavljenim pozadi i direktnim pogonom na zadnju osovinu, predstavljen je na Međunarodnom sajmu automobila (IAA) u Frankfurtu. Tokom posljednjih 70 godina, brend nije samo postavio standard za evropski dizajn autobusa sa šest serija modela, već je i inspirisao, promijenio i unaprijedio ovaj sektor. Trenutno vodeći primjer ove tradicionalne marke koja se uvijek zalagala za najviši stepen individualnosti je S 531 DT, dvospratni autobus iz serije Setra TopClass 500.
Krajem septembra 1996. godine na IAA sajmu za komercijalna vozila, Mercedes-Benz je prezentovao novi „heavy-duty truck“, teški teretni kamion, koji je bio revolucionarni iskorak u auto-industriji: Actros je bio prvi kamion koji je opremljen disk kočnicama i elektronskim sistemom kočenja (EBS). Ova dva sistema zajedno su od Actrosa napravila najbezbjednije vozilo u svojoj klasi. Pored toga, inovativna tehnologija kao što su "Telligent systems" znatno je poboljšala efikasnost u eksploataciji. Između ostalog, intervali održavanja su produženi za više nego dvostruko, potrošnja goriva je smanjena za 3 do 7 procenata u zavisnosti od vrste transporta, a korisna nosivost povećana je do 400 kg. Bezbjednost i udobnost su takođe značajno unaprijeđeni. Na primjer, zahvaljujući Telligent sistemu kočenja sa disk kočnicama, bilo je moguće skratiti put kočenja Actrosa koji vozi brzinom od 85 km/h za cijelu dužinu tegljača i poluprikolice. Inženjeri dizajna takođe su posvetili veliki pažnju detaljima: nova vrsta spojlera blatobrana je smanjila prskanje tokom vožnje po kiši.