Setra Topclass i ComfortClass

Forma i funkcija na višem nivou

Sa novim generacijama TopClass i ComfortClass njemačka Setra napravila je značajan iskorak u pogledu dizajna, kvaliteta materijala i završne obrade u enterijeru, unapređenja komfora i efikasnosti vožnje, ali i ukupnog nivoa sigurnosti koji je podignut na do sada najviši nivo...
20 Decembar 2022

Forma i funkcija na višem nivou

Nove generacije autobusa se ne predstavljaju tako često kao što je to slučaj sa putničkim automobilima. Stoga svaki redizajn sa sobom nosi pregršt noviteta na već postojećim generacijama, a koliko je Setra uložila energije i truda kako bi iznjedrila novitete na osvježenim TopClass i ComfortClass autobusima uvjerili smo se do sada tri puta. Ovaj posljednji, u okolini Lisabona, omogućio je da dublje zavirimo u suštinu promjena i praktično ih osjetimo. Setra je proizvođač koji je udario temelje savremenim autobusima sa prvom samonosećom karoserijom. Stoga i ne čudi što nastoji ostati na poziciji proizvođača koji svaki put iznova udara temelje novitetima u svijetu Coach autobusa. Tako je sa faceliftom posljednje generacije TopClass i ComfortClass Coach autobusa namijenjenih za duge relacije u punom komforu, u šta smo se uvjerili u okviru press prezentacije i prvih vožnji u Portugalu.

 

 

 


Ono po čemu vozila bivaju prepoznatljiva je njihov dizajn. Setrini razvojni timovi su bili odlučni da dizajn svojih autobusa usklade u svim klasama tako da bez obzira da li se sreo TopClass, ComfortClass ili DoubleDecker oni izgledaju skoro pa isto, ako zanemarimo proporcije različitih klasa. Modeli sa kojima smo se u okolini Lisabona sreli premijerno sa sobom nose novi „K“ logo inspirisan tradicijom. To je samo detalj spram novog oblika prednjih svjetlosnih sklopova koji će u svakom modelu svjetliti LED diodama. Dnevna svjetla su pozicionirana u kućište pokazivača smjera, a iz Setre ponosno naglašavaju kako su uspjeli u svojoj nakani da dnevna svjetla ne budu tačkasta, već kompaktna linija. Cimer dnevnom snopu su pokazivači smjera, također izvedeni u LED tehnologiji. Praktičnu notu sada imaju velika kućišta svjetala sa LED projektorima rezervisanim za dugi i kratki snop. Slična je priča i na stražnjem dijelu gdje stopke obiluju linijama, a svako kućište ima SETRA svjetlosni potpis. Detalj vrijedan pažnje je Setra logo na bokovima vozila smješten ispod tradicionalne kose linije koja se spušta sa krova prema prednjim vratima. Zavisno od modela logo leži na hromiranoj, kod TopClass, ili mat sivoj podlozi za ComfortClass.

 

 

Unutrašnjost je tek priča za sebe. Nudi potpuno novo okruženje i za vozača, ali i u putničkom prostoru. Prvo putnici sad mogu iskusiti novi nivo udobnosti i protranosti. Mnogo su veće staklene površine i pogled prema vani je potpuno otvoren. Pogotovo ako se kao opcija izabere panoramski stakleni krov koji se proteže kompletnom dužinom krova autobusa. Izbor boja i materijala za završnu obradu nekako je na nas ostavio dojam elegancije i topline, a ovaj osjećaj posebno se intenzivira u noćnim uslovima kada svu svoju raskoš pokaže ambijentalno osvjetljenje putničkog prostora. Setrini autobusi posljednje generacije stižu i sa proširenim kapacitetima za prtljag iznad glava putnika, ali i novim infotainment sistemom i novim ekranima visoke rezolucije.

 

 

Za vozača je okruženje blago redefinisano. Kontrolni panel ima polukružnu formaciju kako bi instrumenti bili nadohvat ruke. Super je što su skoro svi prekidači fizički, bar u autobuse nije zagazila potpuna digitalizacija. No digitalija ne nedostaje jer će četiri ekrana biti na raspolaganju vozačima. Doduše, samo jedan ima Touch opciju, onaj za navigaciju, dok ostali imaju informativni karakter. Najveći, a možda i najznačajniji je ekran smješten iznad armature jer se na njemu projektuje slika iz nekoliko kamera postavljenih na vanjske panele autobusa, pa vozač ima bolji uvid u realno stanje oko autobusa. Osim pokrivenosti od 360° moguće je podesiti i pogled iz „ptičije perspektive“ – idealno za uske prostore za manevrisanje, te automatskim prikazom strane autobusa u skladu sa uključenim pokazivačem smjera.
Osvježenje postojećeg pogonskog sklopa

 


Mnogo tehnologije implementirano je u osvježenje game Setra TopClass i ComfortClass autobusa. Kako je riječ o osvježenju tako se sa motorom nije mnogo kalkulisalo, već je ranije korišteni OM471 kod TopClassa sa 12,8 litara zapremine blago redefinisan. Izlazna snaga mu je 476 konja u seriji, a kao opcija ponuđen je i sa 510 konja. U oba ova slučaja transmisija je automatska. Kod ComfortClassa ponuđena je i OM470 jedinica sa 394 ili 428 konja za dvoosovinca, te OM471 u slabijem izdanju za troosovinca uz mogućnost kombinacije sa 6-stepenim „šaltačem“ ili automatskim 8 stepenim mjenjačem. Iz Setre tvrde kako su sve jedinice sada rasterećenije i kako prema proračunima osiguravaju do 4,5% manju potrošnju goriva.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...