Seat Ibiza ST (2008–2017)
Ekonomičan gradski i porodični karavan
Gradski automobili su dizajnirani i osmišljeni za vožnju na kraće relacije, dok je Ibiza Seat na istoj bazi ponudila automobile za daleka putovanja i veliki prtljag...
Seat Ibiza ST (2008–2017) 1.6 TDI (90 KS)
Ibiza četvrte generacije u karavanskom izdanju ima oznaku ST, što je skraćenica od Sport Tourer, jer je Seat po svemu sudeći i kod ove verzije htio zadržati sportski „šmek“. O popularnosti ovog modela na tržištu govori podatak da se proizvodio devet godina i imao čak dva redizajna. Unutrašnjost je identična kao u standardnoj varijanti Ibize, jednostavno i dopaljivo oblikovana bez previše nepotrebnih detalja.
Plastika je dosta tvrda na dodir, ali izdržljiva i dobre završne obrade, što je i očekivano u ovoj klasi vozila, a sjedišta su ergonomski dobro oblikovana. Prostora u kabini ima sasvim dovoljno da se smjesti prosječna porodica ili četiri odrasle osobe, a zapremina prtljažnog prostora iznosi 430 litara, odnosno 1.164 litra kada se obore nasloni zadnjih sjedišta. Vješanje je prilagođeno karavanskoj karoseriji, što znači da mu je povećana nosivost, ali i udobnost.
Sa ovako podešenim sistemom Ibiza ST omogućava udobnu i prijatnu vožnju i na lošijim podlogama, a neke sportske osobine i oštrije stilove vožnje ne treba ni očekivati od porodično orijentisanog modela. Antikorozivna zaštita je odlična i ako vozilo nije lupano i oštećivano, o koroziji ne treba voditi brigu. Pogonsku jedinicu čini 1,6-litarski turbodizalaš VW grupacije koji isporučuje 90 KS, od koga ne treba očekivati neke spektakularne performanse, jer je ipak namijenjen ekonomičnom i mirnom stilu vožnje.
Svoje skromne performanse nadoknađuje malom potrošnjom i dugovječnošću, a uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem. On ne posjeduje plivajući zamajac, što znatno pojeftinjuje održavanje. Na ovim agregatima se često javljaju curenja rashladne tečnosti na vodenoj pumpi, a prilikom zamjene neophodno je promijeniti remen i zatezače. Slabe tačke i skupi kvarovi su EGR ventil sa hladnjakom, koji takođe zna da procuri, ali i turbina na kojoj se mogu javiti problemi na manje od 70.000 pređenih kilometara. Takođe, od česte gradske vožnje i dizela lošeg kvaliteta dolazi do zaprljanja DPF filtera, ali i EGR ventila.
Set kvačila često zna biti istrošen ako se vozilo često po gradu koristi, ali cijena zamjene je podnošljiva pošto nema plivajući zamajac. Dosta pritužbi je bilo na probleme u radu elektronike, koji su uglavnom rješavani reprogramiranjem ili kratkim intervencijama u servisu, ali su zadavali glavobolju korisnicima kad je najmanje trebalo. Prilikom kupovine treba detaljno pregledati vješanje, jer vožnja po našim lošim cestama „uzima danak“ na njegovim komponentama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 TDI (90 KS) |
Prosječno |
5,2 |
Najmanje |
4,4 |
Najviše |
6,7 |
Prednosti
Kvalitetna izrada, dizajn, udobnost, oprema, potrošnja, prtljažni prostor
Mane
Ovjes, DPF filter, EGR ventil, turbina, vodena pumpa, elektronika, kvačilo
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
90 KS pri 4.200 o/min |
Max obrtni momenat |
230 Nm pri 1.500 - 2.500 o/min |
Najveća brzina |
178 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
423,6 x 169,3 x 144,5 cm |
Masa |
1.225 kg |
Osovinski razmak |
246,9 cm |
Prtljažnik |
430–1.164 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Četvrta generacija Ibize je debitovala na sajmu automobila u Ženevi
• 2012. Seat Ibiza IV je pretrpjela prvi redizajn
• 2015. Odrađena je druga restilizacija
• 2017. Premijerno je prikazana peta generacija Ibize u Ženevi
⚠️ Obrati pažnju:
Čest problem na ovoj pogonskoj jedinici je curenje vodene pumpe
Elektronske komponente ponekad znaju da zadaju probleme
Na turbini se znaju javiti kvarovi i prije 70.000 pređenih kilometara.
Više informacija o modelu Seat Ibiza pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Test novog modela Seat Ibiza iz 2008. godine sa 1.4 16v agregatom čitajte u nastavku. Za više polovnih automobila klikni ovdje.