Test – Alfa Romeo Tonale Speciale 1.5 MHEV 130 KS
Dugo čekanje se isplatilo
Kao jedan od najzanimljivijih noviteta iz prošle godine Tonale je pobudio veliku pažnju svjetske, ali i domaće javnosti. Riječ je o atraktivno dizajniranom i bogato opremljenom kompaktnom SUV-u sa kojim Alfa Romeo želi da parira najboljim evropskim premium modelima...
Uz ime Alfa Romeau krugovima ljubitelja automobila uvijek se vezalo puno strasti, ljubavi, a nerijetko i pošalica. Riječ je o jednom od istorijski najproduktivnijih evropskih i svjetskih brendova, koji je osnovan 1910. godine i bez kojeg bi automobilska istorija danas bila mnogo, mnogo siromašnija. Spisak značajnih i slavnih Alfinih modela je podugačak, dok je njen trenutni program sveden na tri zanimljiva automobila: SUV srednje klase Stelvio, limuzinu Giuliu i najnoviji kompaktni SUV - Tonale. Sa 4,53 metara dužine Tonale je samo desetak centimetara kraći od broj većeg Stelvia. Dizajnerski je inspirisan Alfinim istorijskim modelima, a bolji poznavaoci italijanskog brenda u njemu vide najviše gena Giulie GT i modela 8C.
Alfa Romeo danas je član Stellantis grupacije,koja pod jednim krovom objedinjuje 15 različitih brendova. U toj raznovrsnoj družini Alfin zadatak je da ponudi automobile strastvenog dizajna i jedinstvenih dinamičnih karakteristika, koje se baziraju na novim, ekološki prihvatljivim hibridnim pogonskim rješenjima. Kao prvi model, koji je u potpunosti razvijen u skladu sa tom novom filozofijom Tonale je zanimljiv po više pitanja. Prvu priliku da ga upoznamo dobili smo sa osnovnim benzinskim pogonom, koji kombinuje 1,5-litarski agregat i hibridni pogonski sklop, te Speciale paket opreme. Ako je suditi prema dizajnu Tonale ima veoma jak adut u rukavu. U prvom planu naprijed su karakteristična trostruka glavna svjetla, koje je Alfa zadnji put ponudila sa modelom 159. Za razliku od atraktivne limuzine, Tonale je dobio savremenu LED tehnologiju u kojoj se ogledaju tri pravougaona oblika.
Isti svjetlosni koncept primijenjen je na zadnjem dijelu, s tim da su zadnja LED svjetla međusobno spojena što je vizuelno proširilo automobil. Nova LED tehnologija karakteristična je i po stepenastom stilu njihovog paljenja i gašenja, što je još jedan detalj koja Alfine modele,posebno noću izdvajaod ostalih. Osim sa upečatljivim karoserijskim bojama poput: crvene, zelene, plave ilielegantno sive koja je odabrana za testni model Alfin kompaktni SUV može da se pohvali i sa originalnim alu naplacima od 20-inča. Dizajnerski predstavljaju pravo malo remek djelo. Iako je to na prvi pogled interesantno i neuobičajeno u klasi kompaktnih SUV modela, kombinacija sa niskoprofilnim pneumaticima dimenzija 235/40 nije baš najsrećnije rješenje. Naime, oni su jednostavnopreniski, pa su prelijepi Alfini točkovi jednostavno preizloženi mehaničkim oštećenjima na lošim domaćimputevima. Zbog toga se serijski 18-inčni točkovi sa pneumaticima dimenzije 235/50 čine adekvatnijim rješenjem za naše puteve.
U specifične vanjske detalje ubrajaju se i crna maska hladnjaka, te kontrastna crvena kočiona kliješta sa kojima se naglašava sportski karakter. Oku ugodan detalj predstavljaju i crna kućišta retrovizora u kojima se kao stilski detalj nalazi i trobojka u bojama zastave Italije. Klavir crnom bojom stilizovani su i okviri prozora, te čitava plastična oplata sa kojom su obloženi donji dio automobila i kućišta točkova. Nije praktično, jer će pri kontaktu sa preprekama da se izgrebe, ali je estetski veoma efektno. Sve u svemu, Tonale je automobil koji raspolaže sa velikim potencijalnom vizuelnih aduta. Kao takav privlači pažnju na ulici i potpuno ravnopravno se uklapa u društvo ostalih premium SUV modela.
Nakon mnoštva manje-više istih ili sličnih rješenja Alfini grafički dizajneri napokon su nam dokazali da i digitalni instrumenti mogu biti vizuelno zanimljivi, kada se prikažu u klasičnom izdanju. Veoma upečatljivo izvedena je i grafička postavka sa kojom se instrumenti bude iz stanja mirovanja. U skladu sa tradicijom enterijer u prvi plan stavlja sportske atribute, poput velikih poluga za ručnu promjenu brzina iza trokrakog kola upravljača i upečatljivih digitalnih instrumenata, koji su integrisani u prepoznatljiva polukružna plastična kućišta. Originalno izgleda i start/stop taster na upravljaču, a tu je i karakteristični okrugliDNA selektor, koji omogućava vozaču da rotacionim pokretima bira jedan od tri ponuđena režima vožnje ili da isključi sistem kontrole proklizavanja.
Italijani su s posebnom pažnjom pristupili i oblikovanju sjedišta, te izboru kožnih materijala sa kojima su presvučena. Mogućnosti personalizacije enterijera su raskošne, a kao jedan od ljepših i originalnih detalja izdvojili bismo specifično pozadinsko ambijentalno osvjetljenje ukrasne lajsne na sredini instrument panela. I ručica mjenjača ima specifičan dizajn, sa ugodnom kožnom presvlakom, a dopao nam se i njen jasno stepenovan rad, koji omogućava da nakon perioda privikavanja prelazite iz jednog u drugi režim bez gledanja u ručicu. Multimedija je savremena, veoma sadržajna i uzorno brza. Spajanje sa pametnim telefonima je jednostavno, a kvalitet zvuka koji se reprodukuje prilikom razgovora takođe na visokom nivou zahvaljujući Harman/Kardon ozvučenju. I 10,25-inčnom na dodir osjetljivom ekranu se nema šta zamjeriti, jer je rezolucijski na nivou najboljih ostvarenja u klasi. Pozicija bežičnog punjača telefona je idealna, a ako na nju ne stavite telefon može poslužiti i kao odlagalište za sitnice.
Alfa Romeo je oduvijek bila prepoznatljiva po načinu na koji je uspijevala spojiti sportsku uzbudljivost, jedinstven dizajn i kabinsku udobnost. Tonale nije klasičan porodičan automobil, ali na zadnjem sjedištu pruža dovoljno prostora za dva odrasla putnika iza čijih leđa se nalazi i praktičan prtljažnik sa zapreminom od okruglo 500 litara. I jedno i drugo ostvarenje dovoljni su da bude odličan izbor za porodične ljude, ali i sve ostale generacije koje od automobila traže prije svega da atraktivno izgleda, kako s vana tako i iznutra. Alfa Romeo je sa Tonaleom napravio prije svega veliki estetski iskorak u odnosu na Stelvio i Giuliu, ali i ponudio nova pogonska rješenja kao odgovor na sve strože ekološke propise. Dinamički užitak vožnje ostvaren je kroz upravljanje, dok je ekskluzivnost naglašena prije svega cijenom koja je u slučaju testnog modela iznosila za premium klasu više nego prihvatljivih 84.900 KM.
POGON
Bazni benzinac i laki hibrid
Pogon testnog modela ponudio nam je savremenu kombinaciju 1,5-litarskog turbobenzinskog motora sa 130 KS i elektromotora odnosno starter-generatora, koji mu kada to dinamički zatreba pomaže sa dodatnih 20 KS. Između njih nalazi se sedmostepeni automatski DCT mjenjač, dok se 240 Nm obrtnog momenta prenosi na prednju osovinu. U praksi i dok ste na asfaltu to vam je sasvim dovoljno za ugodnu i prije svega ekonomičnu vožnju. Testni prosjek od 6,8 litara benzina odličan je s obzirom na masu od 1,6 tona i činjenicu da je riječ o SUV automobilu sa prosječnim klirensom od 15 centimetara. Najbolji vozački kvalitet kod Tonalea je bez dileme direktno upravljanje i osjećaj koji vozač ima na upravljaču, dok je dinamika sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i najvećom brzinom od 195 km/h tek solidna i očekivana s obzirom na to da je riječ o najslabijem pogonu.