Dacia Duster (2010–2017)
Doza avanturizma po prihvatljivoj cijeni
Mada je Dusterova skromnost u odnosu na konkurente očigledna u mnogim segmentima, on zahvaljujući provjerenom i ekonomičnom 1.5 dCi motoru i odličnom Nissanovom 4x4 pogonu privlači pažnju velikog broja kupaca kompaktnih SUV modela...
Dacia Duster (2010–2017) 1.5 dCi 4x4 (110KS)
Kada je 2004. godine predstavila povoljnu kompaktnu limuzinu Logana, Dacia nije privukla preveliku pažnju automobilske javnosti, jer se radilo o vozilu klasičnog dizajna, koje je koristilo tada dobro poznatu najjednostavniju Renaultovu tehnologiju. Tačnije, nije ponuđeno ništa novo osim niske ulazne cijene. Mada se Logan za kratko vrijeme odličnom prodajom nametnuo kao zanimljiv model, ni kompaktni Sandero, koji je došao tri godine kasnije, nije ponudio ništa značajno novo. Međutim, kada je 2009. godine predstavljen Duster digla se značajna medijska prašina.
Mada je Suzuki u svom programu imao 4x4 modela sličnog cjenovnog ranga, a tu je bio i automobilski 4x4 dinosaurus, ruska Lada Niva, Duster je od samog starta uspio da se nametne kao medijska senzacija. Dacijina dizajnerska klasika, Renaultova pogonska ekonomičnost i Nissanova 4x4 izdržljivost spakovani su u 4.315 mm dugački SUV automobil s početnom cijenom nešto malo većom od 10.000 eura. Za evropski standard ovaj paket osobina bio je dovoljan da Duster postane trenutni hit. U osnovi, ovaj veoma jednostavan automobil pokazao se solidno pouzdanim i pokretljivim posebno ako je bio kombinovan sa Renaultovim 1.5 dCi motorom, na kojem su do 2009. godine ispravljeni svi ozbiljniji nedostaci. Štaviše, najmanji broj pritužbi vlasnika upravo se i odnosio na motor, koji je dobio pohvale za ekonomičnost, te sasvim solidan pogonski potencijal. Na samo par godina starim vozilima, koja su bila u garanciji, bilo je pritužbi na koroziju, odnosno lošu antikorozivnu zaštitu.
S godinama taj problem postaje sve veći pa se prilikom kupovanja Dustera preporučuje detaljan pregled karoserije i podvozja, na kojem su mnogi vitalni dijelovi poput poluosovina i glavčina korozirali na novim vozilima. Većina oštećenja koja nastaju na karoseriji grupisana su uglavnom na golim lukovima točkova, jer su plastične oplate blatobrana bile veoma rijeteke na modelima s početka proizvodnje (opcija). Na zadnjoj osovini u off-road vožnji zabilježeni su slučajevi iskakanja donjeg dijela spiralnih opruga iz ležišta. Dacia je zbog toga razvila nove opruge, a opoziv je na mnogim tržištima obavljen 2016. godine, što treba provjeriti u servisnoj istoriji vozila. Vlasnici Dustera su češće nego što je uobičajeno prijavljivali i otkazivanje amortizera, koji su vremenom gubili ulje i funkciju. Zbog neispravno podešenog punjenja uočen je rizik od neadekvatnog otvaranja vozačevog vazdušnog jastuka. I ovaj nedostatak je ispravljen od strane proizvođača 2016. godine. Veliki broj kvarova vezan je i za neispravnost sirene, odnosno otkaz funkcije ručice brisača. Mnoge pritužbe su upućene i za neprecizan mjerač goriva, ali i kratke sjedalne površine, te nedovoljno snažan i efikasan ventilator kabine. Plastika enterijera je tvrda, ali zauzvrat veoma izdržljiva, s izuzetkom lakiranih površina čiji površinski sloj se lako grebe i često izliže.
Kod vozila sa kukom za vuču prikolice zabilježeni su „hronični“ problemi sa sistemom svjetlosne signalizacije zbog loše prenaponske zaštite. Kao uzrok se uglavnom navodi loš spoj između kablova. Na spisku detalja na koje treba obratiti pažnju prilikom kupovine polovnog Dustera nalaze se i kontrola spojeva na motoru i mjenjaču, zbog često zabilježenog gubitka ulja. Pažnju treba posvetiti i 4x4 pogonu, odnosno stanju diferencijala i redovnosti zamjene ulja u istom, što je jedan od nužnih preduslova njegove dugotrajnosti. Duster nije automobil koji nema mana, ali se većina nih lakše podnosi s obzirom na činjenicu da je on značajno povoljniji od mnogih modela sličnih performansi i off-road mogućnosti. Jedan od najvećih nedostataka koji mu savremeni vozači stavljaju na „dušu“ su i samo tri zvjezdice za sigurnost, zbog izostanka pojedinih sigurnosnih sistema, koje njegovu konkurenti imaju, ali uglavnom u bogatijim paketima opreme, dok su oni osnovni veoma slični Dusterovom sigurnosnom nivou.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 dCi (110 KS) |
Prosječno |
5,3 |
Najmanje |
6,5 |
Najviše |
7,9 |
Prednosti
Odnos uloženog i dobijenog, ekonomičan i dovoljno snažan dCi motor, moćan i u praksi veoma efikasan Nissanov 4x4 pogon, off-road mogućnosti, odličan imidž zahvaljujući kojem se Duster lako prodaje, cijena redovnog održavanja niža je u odnosu na mnoge konkurente
Mane
Korozija podvozja i lakiranih dijelova karoserije, curenje ulja na spojevima na motoru i mjenjaču, lakirani dijelovi plastike skloni grebanju i trošenju površinskog sloja laka, prva brzina je veoma kratka i prilagođena off-roadu, pa se po gradu kreće iz druge, nepouzdan digitalni mjerač goriva, ručice brisača i sirena često otkazuju funkciju
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.461 ccm |
Snaga |
110 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
240 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
168 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
4.315 x 1.882 x 1.695 cm |
Masa |
1.369 kg |
Osovinski razmak |
267 cm |
Prtljažnik |
443-1.604 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2010. Dacia predstavlja svoj prvi SUV automobil, koji kombinuje Renaultove motore i Nissanov 4x4 pogon
• 2011. Na EuroNcap testu sigurnosti Duster je osvojio tri zvjezdice
• 2013. Predstavljen je redizajnirani Duster sa novim svjetlima, maskom, krovnim nosačima i unaprijeđenim enterijerom i multimedijom
• 2013. U ponudu uvršten novi 1,2-litarski turbobenzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva
⚠️ Obrati pažnju:
Jedan od najslabijih dasterovih tačaka je antikorozivna zaštita što prvo dolazi do izražaja na izduvnom sistemu i podvozju
Nepouzdanost digitalnog pokazivača nivoa goriva u rezervoaru spade u Dasterove hronične probleme
Jedan od češćih problem je otkazivanje funkcije ručice za upravljanje svijetlima sa tasterom za sirenu
Više informacija o modelu Dacia Duster pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.