Škoda Fabia (2014–2021)
Dobar izbor za naše tršište
Solidnija od Volkswagen Pola, pogotovo Seat Ibize, može se reći – dosadno pouzdana Škoda Fabia jedan je od najzanimljivijih automobila na tržištu, za kojeg se s pravom kaže da se kupuje razumom…
Škoda Fabia (2014–2021) 1.4 TDI (90 KS)
Škoda je oduvijek „poštena“ kada treba dati mnogo za neki razuman novac, a Fabia ispunjava taj zadatak i bolje nego što biste očekivali. Kada vam treba porodičan automobil, ali ne možete da priuštite auto iz „golf klase“, Fabia će jako dobro nadoknaditi sve ono što trebate i očekujete. Izgledom je klasična, mehanikom takođe, ali u ovoj 1.4 TDI izvedbi predstavlja zaista dobru kupovinu za nekoga kome treba pouzdan i štedljiv automobil za posao i porodicu. Ono najbolje svakako je njezina udobnost kao i vozne osobine - oboje su bolji od očekivanog, čak i od onih zahtjevnijih kupaca koji kupuju auto na duži rok i očekuju pouzdanost i kvalitet. Fabia treće generacije donijela je očekivane dizajnerske promjene.
Dobila je oštre linije koje su je učinile nešto agresivnijom, što je definitivno nedostajalo na prethodnom modelu, a upravo te oštre i čiste linije odlika su svih novih Škodinih modela. Kao i u svim Škodama, stvari polaze od jednostavnih i logičnih temelja. Sjedište je udobno, ergonomija odlična, položaj za volanom jako dobar, a na dodir se osjeti čvrstoća i dobra izrada. Prilikom jačeg zatvaranja vrata, dobićete potvrdu da je čvrsta, solidna i otporna na kilometre. Prtljažink je dobro osmišljen jer nudi dodatnu plastičnu zakačku koja čini korpu, a u bokovima su praktične kadice za stvari. Kada je riječ o samom agregatu - 1.4 TDI jedan je od Volkswagenovih dizelaša s najdužim stažem i pokazao se kao izuzetno pouzdan i trajan.
Ima tri cilindra pa će se osjetiti vibracija, doduše vrlo malo na leru, ali kada krene u visoke obrtaje očekujte nešto više buke. Vrlo je snažan sa svojih 90 KS, te autu od 1.156 kg omogućava dobre performanse i nikada vam neće nedostajati snage. Fabia 1.4 TDI može da ide brzinom od 182 km/h, ali najugodnija brzina na auto-putu je između 120 km/h i 135 km/h gdje je buka izuzetno niska, a potrošnja oko 4,5 litra. U gradskoj vožnji ova Fabia umije da potroši tek nešto malo više od 6 litara. Štedljivost ovog modela definitivno je jedan od najjačih aduta. Jedna od većih mana ovog motora su kvarovi na diznama nakon nekih 200.000 pređenih kilometara.
Simptomi uključuju neravnomjeran rad motora, a lampica grijača svjetli tokom vožnje. Prije nego što se odlučite za zamjenu ili reparaciju neispravnih dizni, treba sprovesti detaljnu dijagnozu i isključiti neispravnost drugih dijelova sistema za ubrizgavanje. Kvar turbine sa promenljivom geometrijom je takođe jedan od razloga za brigu jer je remont malo skuplji. Rijedak ali ipak zapažen slučaj je pojava aksijalnog zazora na radilici, što je posljedica habanja letećih ležajeva. Prvi znakovi problema su buka sa donje strane motora. Takođe, senzor radilice i senzor bregaste mogu da otkažu i na dosta manjim kilometražama. Fabia je, po mišljenju mnogih mehaničara kvalitetnija od Pola, a pogotovo od Ibize, tehnoloških srodnika iz koncerna Volkswagen. Dojam kvari tvrda plastika i pomalo sirov izgled kokpita, sve je napravljeno vrlo solidno, što dokazuje i dobro držanje cijene na tržištu polovnih automobila.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 HDi (90 KS) |
Prosječno |
4,9 |
Najmanje |
4,0 |
Najviše |
6,1 |
Prednosti
Udobnost, pouzdani izdržljivi agregati sa malom potrošnjom, prostor u kabini, veoma dobar odnos cijene i kvaliteta
Mane
Buka u kabini prilikom većih brzina, kvalitet pojedinih plastičnih dijelova u enterijeru, dijelovi sistema vješanja
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.422 ccm |
Snaga |
90 KS pri 3.250 o/min |
Max obrtni momenat |
230 Nm pri 1.750–2.500 o/min |
Najveća brzina |
182 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
392 x 173 x 146 cm |
Masa |
1.156 kg |
Osovinski razmak |
247 cm |
Prtljažnik |
330 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2014. Početak proizvodnje i prodaje treće generacije
• 2015. Titula najboljeg malog auta „What Car?“ magazina
• 2017. 1.2 litarski trocilindrični benzinski agregat zamijenjen je sa ekonomičnijim 1.0
• 2018. Dobija redizajn, ali gubi 1.4 TDI dizelsku pogonsku jedinicu
⚠️ Obrati pažnju:
Mogući kvarovi na diznama nakon 200.000 pređenih kilometara
Mnogi vlasnici su imali probleme sa turbinom sa promenljivom geometrijom
Zapažen slučaj aksijalnog zazora na radilici, što je posljedica habanja letećih ležajeva
Više informacija o modelu Škoda Fabia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.