Ford Fiesta (2008-2013)
Dinamična, zabavna i gradski praktična
Ford Fiesta je oduvijek bila jedan od najpopularnijih modela u gradskoj klasi, a njena šesta generacija je jedan od najpoželjnijih polovnjaka na tržištu...
Ford Fiesta (2008-2013) 1.0 EcoBoost (100 KS)
Ford Fiesta je uobičajeno smatran glavnim konkurentom u B-segmentu automobila, suprotstavljajući se Volkswagen Polu, Renault Cliju i Opel Corsi. Šesta generacija ovog njemačkog aduta donosi izvrsnu karoseriju i mehaniku, a uz redovno održavanje, rijetko izaziva probleme. Iako izgleda manje privlačno u poređenju s novijim modelima koji su prošli kroz redizajniranje 2014. godine, cijena je povoljna. Mehaničari s iskustvom bi vam rekli da je Ford Fiesta jedan od najpouzdanijih automobila niže klase, možda čak i najpouzdaniji.
Iako nije bio vrlo popularan i iznenadio je s neuspjehom na tržištu, vozači koji su imali priliku voziti ovaj Fordov adut niže klase znaju da je izvrsno konstruisan. Fiesta takođe pruža zadovoljstvo u vožnji, što je rijetkost u nižoj klasi automobila. Kada kupujete polovan primjerak, najvažnije je da je pouzdan i čvrst, te ima dobre reference u pouzdanosti i trajnosti. Model šeste generacije proizveden od 2008. do 2013. godine, prije nego što je dobio redizajn s maskom u Aston Martin stilu nudi dobar omjer kvalitete i cijene. Posebno treba istaknuti karoseriju i podvozje, kojima se Ford ističe u ovoj klasi automobila.
Uzimajući u obzir stanje naših puteva koji su neravne, kupovina Ford Fieste je pametna odluka. Limarija ovog automobila je izvrsno zaštićena od hrđanja. Rezervni dijelovi su pristupačni, servisi takođe, a dugovječne su i za one koji mijenjaju samo ulje, diskove i katkad svjećice. Iako je 1.0 EcoBoost, hvaljeni 3-cilindarski turbobenzinac koji je osvojio 11 europskih i svjetskih nagrada, izvrstan motor, ne biste se trebali odlučiti za njega prebrzo. Postoje izvještaji o pucanju glave između trećeg i četvrtog cilindra, što je posljedica lokalnog toplinskog preopterećenja zbog lokacije turbopunjača tik uz glavu motora. Međutim, takvi su slučajevi rijetki i obično se pojavljuju samo kod vozila koja su stalno forsirana u vožnji.
Uz to, zbog skupih dizni i turbopunjača, koji kod primjeraka „u godinama“ mogu biti problem, povoljna kupovina može na kraju ispasti nepovoljna. Kada je riječ o održavanju, važno je redovno provjeravati prednju osovinu i amortizere na većoj kilometraži, posebno šipke stabilizatora, spone i ramena. Brujanje ležajeva je uobičajeno i javlja se nakon nekog vremena, a takođe se može pojaviti i škripanje sa zadnjih amortizera ako nedostaje maziva. Homokinetički zglobovi mogu biti problematični, posebno kod snažnijih verzija i mogu se istrošiti nakon nekog vremena. Ako čujete kliktanje prilikom okretanja točkova u jednom ili drugom smjeru, to može biti znak istrošenih homokinetičkih zglobova.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.0 EcoBoost (95 KS) |
Prosječno |
5,9 |
Najmanje |
4,9 |
Najviše |
7,0 |
Prednosti
Udoban, dobro konstruisan, stabilan i precizan na neravnim putevima, dobro zaštićen od korozije
Mane
Manjak mjesta na zadnjem sjedištu, neke komponente u unutrašnjosti su labave, zaostaje u praktičnosti
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
998 ccm |
Snaga |
100 KS |
Max obrtni momenat |
170 Nm pri 2000 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
395 x 172 x 148 cm |
Masa |
1.100 kg |
Osovinski razmak |
248 cm |
Prtljažnik |
295 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2007. Fiesta šeste generacije predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu
• 2012. Ocijenjena sa 5 zvjezdica za sigurnost na NCAP testiranju
• 2013. Redizajnirana verzija Fieste se pojavila na tržištu sredinom 2013. godine
⚠️ Obrati pažnju:
Postoje izvještaji o pucanju glave između trećeg i četvrtog cilindra, što je posljedica lokacije turbopunjača tik uz glavu motora
Dizne i turbopunjač kod primjeraka „u godinama“ mogu biti veoma skup problem
Kod primjeraka sa velikim brojem pređenih kilometara treba redovno provjeravati prednju osovinu i amortizere
Više informacija o modelu Ford Fiesta pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.