Ford Fiesta (2008-2013)

Dinamična, zabavna i gradski praktična

Ford Fiesta je oduvijek bila jedan od najpopularnijih modela u gradskoj klasi, a njena šesta generacija je jedan od najpoželjnijih polovnjaka na tržištu...
03 Mart 2023

Dinamična, zabavna i gradski praktična

Ford Fiesta (2008-2013) 1.0 EcoBoost (100 KS)

Ford Fiesta je uobičajeno smatran glavnim konkurentom u B-segmentu automobila, suprotstavljajući se Volkswagen Polu, Renault Cliju i Opel Corsi. Šesta generacija ovog njemačkog aduta donosi izvrsnu karoseriju i mehaniku, a uz redovno održavanje, rijetko izaziva probleme. Iako izgleda manje privlačno u poređenju s novijim modelima koji su prošli kroz redizajniranje 2014. godine, cijena je povoljna. Mehaničari s iskustvom bi vam rekli da je Ford Fiesta jedan od najpouzdanijih automobila niže klase, možda čak i najpouzdaniji.

Ford Fiesta 2008 1600 15

Iako nije bio vrlo popularan i iznenadio je s neuspjehom na tržištu, vozači koji su imali priliku voziti ovaj Fordov adut niže klase znaju da je izvrsno konstruisan. Fiesta takođe pruža zadovoljstvo u vožnji, što je rijetkost u nižoj klasi automobila. Kada kupujete polovan primjerak, najvažnije je da je pouzdan i čvrst, te ima dobre reference u pouzdanosti i trajnosti. Model šeste generacije proizveden od 2008. do 2013. godine, prije nego što je dobio redizajn s maskom u Aston Martin stilu nudi dobar omjer kvalitete i cijene. Posebno treba istaknuti karoseriju i podvozje, kojima se Ford ističe u ovoj klasi automobila.

Ford Fiesta 2008 800 09

Uzimajući u obzir stanje naših puteva koji su neravne, kupovina Ford Fieste je pametna odluka. Limarija ovog automobila je izvrsno zaštićena od hrđanja. Rezervni dijelovi su pristupačni, servisi takođe, a dugovječne su i za one koji mijenjaju samo ulje, diskove i katkad svjećice. Iako je 1.0 EcoBoost, hvaljeni 3-cilindarski turbobenzinac koji je osvojio 11 europskih i svjetskih nagrada, izvrstan motor, ne biste se trebali odlučiti za njega prebrzo. Postoje izvještaji o pucanju glave između trećeg i četvrtog cilindra, što je posljedica lokalnog toplinskog preopterećenja zbog lokacije turbopunjača tik uz glavu motora. Međutim, takvi su slučajevi rijetki i obično se pojavljuju samo kod vozila koja su stalno forsirana u vožnji.

Ford Fiesta 2008 1600 22

Uz to, zbog skupih dizni i turbopunjača, koji kod primjeraka „u godinama“ mogu biti problem, povoljna kupovina može na kraju ispasti nepovoljna. Kada je riječ o održavanju, važno je redovno provjeravati prednju osovinu i amortizere na većoj kilometraži, posebno šipke stabilizatora, spone i ramena. Brujanje ležajeva je uobičajeno i javlja se nakon nekog vremena, a takođe se može pojaviti i škripanje sa zadnjih amortizera ako nedostaje maziva. Homokinetički zglobovi mogu biti problematični, posebno kod snažnijih verzija i mogu se istrošiti nakon nekog vremena. Ako čujete kliktanje prilikom okretanja točkova u jednom ili drugom smjeru, to može biti znak istrošenih homokinetičkih zglobova. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.0 EcoBoost (95 KS)
Prosječno 5,9
Najmanje 4,9
Najviše 7,0

Prednosti

Udoban, dobro konstruisan, stabilan i precizan na neravnim putevima, dobro zaštićen od korozije

Mane

Manjak mjesta na zadnjem sjedištu, neke komponente u unutrašnjosti su labave, zaostaje u praktičnosti

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 998 ccm
Snaga 100 KS
Max obrtni momenat 170 Nm pri 2000 o/min
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,2 s
Dimenzije DxŠxV 395 x 172 x 148 cm
Masa 1.100 kg
Osovinski razmak 248 cm
Prtljažnik 295 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2007. Fiesta šeste generacije predstavljena na sajmu automobila u Frankfurtu

• 2012. Ocijenjena sa 5 zvjezdica za sigurnost na NCAP testiranju

• 2013. Redizajnirana verzija Fieste se pojavila na tržištu sredinom 2013. godine




⚠️ Obrati pažnju:

Fordfiestaglava1

Postoje izvještaji o pucanju glave između trećeg i četvrtog cilindra, što je posljedica lokacije turbopunjača tik uz glavu motora

 

Fordfiestaturbo2

Dizne i turbopunjač kod primjeraka „u godinama“ mogu biti veoma skup problem

 

Fordfiestaamortizer3

Kod primjeraka sa velikim brojem pređenih kilometara treba redovno provjeravati prednju osovinu i amortizere

 

Više informacija o modelu Ford Fiesta pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

      

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...