SsangYong Rexton (2003–2012)
Ambiciozan koktel bez konkretnog ukusa
Miješanjem italijanskog dizajna, njemačkih agregata i mehanike Korejci su napravili interesantan koktel, koji ipak nije bio dovoljan za ozbiljnije nametanje na tržištu starog kontinenta...
SsangYong Rexton (2003–2012) 270 Xdi (165 KS)
Da je korejski SsangYong ozbiljno shvatio razvoj svog novog SUV modela, govori činjenica da je za dizajn bio zadužen Italdesign studio slavnog Giorgetta Giugiara, dok su motori proizvođeni po licenci Mercedes-Benz-a. Rezultat je bio model Rexton skladnog dizajna i povoljne cijene, koji je predstavljen u Južnoj Koreji 2001. godine, a na evropsko tržište je došao 2003. godine. Korejski SUV je mogao da se pohvali izdašnom ponudom prostora kako na prednjim sjedištima, tako i na zadnjoj klupi. Nuđena je i varijanta sa sedam sjedišta, ali je treći red izuzetno skučen i pogodan samo za najmlađe putnike.
Iako je oprema na relativno visokom nivou za ponuđenu cijenu, kvalitet izrade i završna obrada zaostaje za konkurencijom. Tu se naročito ističe imitacija drvenih umetaka napravljena od jeftine plastike, koja je sklona oštećenjima i habanju. Dizelski 2.9-litarski agregat je krajem 2004. godine zamijenjen modernijim 2.7-litarskim common-rail motorom iz Mercedesa, koji razvija 165 KS, a nudi se sa opcijama petostepenog manuelnog i četvorostepenog automatskog mjenjača. Performanse ovog masivnog SUV-a nisu uzbudljive, kao ni potrošnja, koja gotovo nikad ne pada ispod 10 l/100km.
Motor se pokazao kao relativno pouzdan, a glavni problemi su se odnosili na EGR ventil, koji je sklon začepljenju, za šta glavne krivce predstavljaju česta gradska vožnja i loš kvalitet goriva. Rexton je konstruisan na produženoj šasiji prethodnika Mussa, koja uz nezavisno vješanje i reduktor nudi vrlo dobre terenske karakteristike, na znatno višem nivou od mnogih savremenih „terenaca“. Kod kupovine polovnog vozila to ipak predstavlja mač sa dvije oštrice, pa se prije kupovine predlaže pregled podvozja, koji bi mogao otkriti oštećenja ili tragove grublje terenske vožnje.
Cijena tih sposobnosti plaća se i nedostatkom preciznosti upravljanja i lošijom voznom dinamikom karakterističnom za klasične terence. Zbog veće težine vozila često stradaju i kočioni diskovi, a kvarovi su se javljali i na ležajevima. Što se elektronike tiče, primijećeno je često pregorijevanje sijalica, dok ozbiljnijih opoziva nije bilo. SsangYong je povoljnom cijenom i bogatom opremom otvorio vrata evropskog tržišta, ali je bolje rezultate ipak spriječila „domaća“ konkurencija u vidu Kijinog Sorenta i Hyundaijevog Terracana, koji su za sličnu cijenu predstavljali nešto potpuniji i kupcima privlačniji proizvod.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 270 Xdi (165 KS) |
Prosječno |
10,7 |
Najmanje |
9,1 |
Najviše |
12,5 |
Prednosti
Prostranost, bogata oprema, treći red sjedišta, dizajn, povoljna cijena, dobre terenske karakteristike
Mane
Nešto lošija završna obrada, EGR ventil, ležajevi, kočioni diskovi, sijalice, visoka potrošnja, vozna dinamika
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
2.696 ccm |
Snaga |
165 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
340 Nm pri 2.400 o/min |
Najveća brzina |
177 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
13,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
472 x 187 x 183 cm |
Masa |
1.961 kg |
Osovinski razmak |
282 cm |
Prtljažnik |
500 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2001. U Južnoj Koreji predstavljena prva generacija SsangYong Rextona.
• 2003. Početak prodaje SsangYong Rextona na evropskom tržištu.
• 2006. Predstavljanje osvježene verzije sa kozmetičkim izmjenama i boljom ekologijom motora.
• 2017. Predstavljanje druge generacije modela na sajmu automobila u Parizu.
⚠️ Obrati pažnju:
Najčešći problem Mercedesovog dizelaša je EGR venil koji se često začepi.
Zbog težine vozila brže se troše kočioni diskovi, pa ih je potrebno češće mijenjati.
Vozači su se žalili na često pregorijevanje sijalica, a zamjena srećom nije skupa.
Više informacija o modelu SsangYong Rexton pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.