Opel Astra J GTC (2012–2015)
Za mlađe vozače i ljubitelje brzine
Opel Astra J nije nimalo rijedak automobil na našim cestama i smatra se jednim od najpopularnijih u svojoj klasi. Najveći broj ovih automobila je opremljen „tromijim“ benzinskim ili dizel agregatima, ali među njima se može naći i prava „zvijerka“...
Opel Astra J GTC (2012–2015) 2.0 CDTi (195 KS)
Bez obzira na to o kojoj je generaciji riječ, Opel Astra je dosta popularan automobil kako na tržištu novih, tako i polovnih vozila. Generacijama su se istakle kao kvalitetna, izdržljiva i pouzdana vozila koja uz mala ulaganja puno pružaju. Astra četvrte generacije se prodavala paralelno sa trećom generacijom i to u varijantama GTC, Sports Tourer i Sedan. Iako Astru biraju većinom ozbiljniji ljudi i mirniji vozači, varijanta GTC je upravo namijenjena mlađim vozačima koji „brzo žive“. Unutrašnjost je moderno i dopadljivo dizajnirana sa mnoštvom prekidača i komandi na centralnoj konzoli, pa do instrument pokazivača iza upravljača. Komande su prema riječima vozača ergonomski odlično raspoređene i lijepo „leže“ u rukama, a dizajn pomalo podsjeća na veću Insigniju. Naročito lijepo izgledaju modeli sa kokpitom u dvije boje.
Završna obrada je na visokom nivou, gotovo bez tragova korištenja, a ergonomski oblikovana sjedišta sa sportskim obrisima izvanredno drže tijelo, a prilikom vožnje po neravnim putevima ne smije biti iritirajućih zvukova, jer ukoliko ih ima vjerovatno se radi o „razdrndanom“ ili lupanom primjerku. Pojavu korozije koja je pratila starije Opelove generacije slobodno možete zaboraviti, antikorozivna zaštita je na visokom nivou i čak na slabije održavanim primjercima teško da ćete je primijetiti. U kabini se na prednjim sjedištima opušteno mogu „kulirati“ gradom i cestom dva odrasla putnika visoka rastom, dok je na zadnjoj klupi druga priča. Dvoje vrata i zakošena linija krova ne pružaju baš obilje komfora, naročito osobama većih proporcija, ali ovaj model i nije namijenjen dugim porodičnim putovanjima. Preglednost i vozne karakteristike su izvrsne kako po gradu tako i na otvorenoj cesti, a preporuka je tražiti primjerke sa većim nivoom paketa opreme, naročito mlađim sportski orijentisanim vozačima. Zbog manjeg visoko postavljenog zadnjeg vjetrobrana, vožnja unazad je slabo pregledna pa se uglavnom treba orijentisati pomoću retrovizora i senzora. Ovjes je krući nego na standardnom modelu i prilagođen žustrijoj sportskoj vožnji, a zbog toga i veće težine stradaju amortizeri i pojedine komponente na lošim podlogama.
Pogonsku jedinicu predstavlja snažni dvolitarski turbodizel agregat koji isporučuje 195 KS i daje ovom coupeu izvanredan „uzlet“ pritiskom na paučicu gasa, tako da snage neće nedostajati ni pri naglim ubrzanjima i preticanjima, kako na ravnom tako ni na uzbrdici. Putnicima će pružiti pravo zadovoljstvo sportske vožnje uz razumnu potrošnju goriva. Ovaj agregat je imao problema sa blokiranjem dizni i neaktiviranjem regeneracije DPF filtera dok se potpuno ne začepi, što je prouzrokovala greška u softveru i većinom se lako rješava. Ovaj agregat nije namijenjen čestoj gradskoj vožnji na kratkim relacijama, jer ga ona „guši“ i traži sa vremena na vrijeme da se na otvorenoj cesti „nagazi po gasu i potjera u obrtaje“. Prilikom kupovine obratiti pažnju na stanje turbine i dizni, jer je njihova popravka veoma skupa.
Vlasnici su prijavljivali probleme sa otkazivanjem podizača prozora, bukom u radu klima uređaja i iritantnim škripanjem papučice kvačila, koje uglavnom rješava malo sredstva za podmazivanje. Na pojedinim primjercima javlja se škripanje kočionih pločica i vibracija diskova, što se rješava zamjenom istih. Preporučljivo je pregledati i stanje seta kvačila, naročito na primjercima sa velikom kilometražom. Najveća, da tako kažemo, mana ovog modela je njegva visoka cijena, tako da nije čest na cestama, a i većina primjeraka je ili lupana ili prilično „razdrndana“ pošto se ipak radi o sportskom modelu koga su uglavnom vozili „mladi i ludi“ vozači. Ukoliko se naiđe na primjerak, savjet je detaljno provjeriti servisnu istoriju vozila inače bi lako mogao postati „vreća bez dna“ za ulaganje...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 CDTi (195 KS) |
Prosječno |
5,1 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
7,1 |
Prednosti
Dizajn, vozne karakteristike, pouzdanost, kvalitet izrade, oprema, atraktivnost, performanse
Mane
Ovjes, elektronika, set kvačila, DPF filter, dizne, turbina, bučna klima, škripanje papučice kvačila, kočioni sistem, visoka cijena, teško je naći dobar primjerak
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.956 ccm |
Snaga |
195 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
400 Nm pri 1.750-2.500 o/min |
Najveća brzina |
225 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8,3 s |
Dimenzije DxŠxV |
446.6 x 184.0 x 148.2 cm |
Masa |
1.571 kg |
Osovinski razmak |
269 cm |
Prtljažnik |
380–1.165 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2009. Na sajmu automobila u Frankfurtu je premijerno prikazana Astra J
• 2010. Astra J je ponijela titulu European Car of the Year
• 2012. Astra J je pretrpjela redizajn
• 2013. Izašla je trovratna verzija Astra GTC
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog greške u softveru ovaj agregat je imao problema sa blokiranjem dizni i neaktiviranja regeneracije DPF filtera
Na ovom modelu je prijavljeno škripanje pločica i vibracija diskova što se rješava njihovom zamjenom
Ukoliko je turbina oštećena, njena reparacija, a naročito zamjena su veoma skupi
Više informacija o modelu Opel Astra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.