Opel Adam (2012–2015)
U prosjeku klase
Opelov gradski automobil ni po čemu se ne ističe od prosjeka klase. Premalo prostora na zadnjoj klupi i skroman prtljažnik ipak su ispod očekivanja...
Opel Adam (2012–2015) 1.4 benzin (87 KS)
Veliki uspjeh malih automobila drugih proizvođača nagnao je Opelove stratege da smisle svoj odgovor. On je 2012. došao u vidu malog Adama čija je smjelo dizajnirana karoserija odmah privukla dosta pažnje. Sve je na viši nivo digao veliki stepen personalizacije, kako karoserije tako i unutrašnjosti. Opel je veliku pažnju posvetio antikorozivnoj zaštiti, što je ranije bila rak-rana većine modela sa munjom na masci motora. U širokoj paleti motora ni jedan se ne ističe.
Pri tome mislimo na negativne i pozitivne strane. Kada se malo detaljnije pogledaju iskustva vlasnika lako se da zaključiti da se najviše zamjerki odnosi na relativno loš osjećaj u vožnji. Slabe se ocjene daju bez obzira na to da li se radi o najslabijem motoru sa 70 KS ili najjačem sa 150 KS. Jedini ozbiljniji problem koji prati Adama jeste upravljački mehanizam. Opel je čak organizovao dva opoziva, odnosno odlaska na vanredni servis. Ono što je vrlo važno jeste činjenica da se zbog fabričke greške nije dogodio ni jedan ozbiljniji udes.
Baš kao kod svih modernih automobila vješanje je prvenstveno podešeno za kvalitetne podloge kakve se nalaze s one strane EU granice. U suprotnom dolazi do oštećenja. Popravak nije komplikovan, ali je prilično skup u ovlaštenoj mreži servisa. Neki su se žalili i na osjetljiv lak. Kamenčići koje izbaci automobil ispred mogu oštetiti finalni sloj laka. Efikasna se zaštita postiže lijepljenjem prozirne zaštitne folije... Savjetujemo da obratite pažnju i na mehanizam sjedišta. Ako se prečesto preklapaju može se javiti veći zazor u mehanizmu, pogotovo na suvozačkom sjedištu, jer se daleko više koristi u svrhu ulaska - izlaska na zadnju klupu.
Materijali su solidni, ali ipak obratite pažnju na plohe koje su izložene čestim dodirima. S obzirom na to da Adama obožavaju žene, a one na prstima imaju dosta nakita, može doći do grebanja ploha, prvenstveno ručice mjenjača, volana i centralne konzole. Ništa strašno, ali ne izgleda baš lijepo. Sve u svemu, Adam se u eksploataciji pokazao kao solidan iako se ni u jednom segmentu ne ističe od konkurencije. Relativno visoka cijena na nekim tržištima poprilično je smanjila interes kupaca...
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 (87 KS) |
Prosječno |
6,9 |
Najmanje |
4,2 |
Najviše |
9,1 |
Prednosti
Velike mogućnosti personalizacije karoserije i unutrašnjeg prostora, bogata standardna oprema, okretnost u gradu, mala prosječna potrošnja.
Mane
Nedostatak dizel motora, benzinski motori djeluju anemično bez obzira na maksimalnu snagu, loš osjećaj u vožnji, neprecizan upravljački mehanizam.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.398 ccm |
Snaga |
87 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
130 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
176 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,5 s |
Dimenzije DxŠxV |
369 x 172 x 148 cm |
Masa |
1.065 kg |
Osovinski razmak |
231 cm |
Prtljažnik |
415 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2012. Predstavljanje Opelovog najmanjeg modela i uvođenje na tržište.
• 2013. Nagrada „Red Dot“ dodijeljena za odličan dizajn.
• 2014. Posebna verzija Black Edition namijenjena kupcima koji žele nešto više.
• 2015. U ponudu ulaze nove boje karoserije i neki specifični stilski detalji.
⚠️ Obrati pažnju:
Na turbo motorima uljna pumpa zna praviti probleme. Ukoliko se kvar kasno uoči posljedice mogu biti fatalne.
Zbog problematičnog rada mehanizma za upravljanje bila su dva poziva na vanredni servis.
Na lošim cestama brzo stradaju elestični dijelovi vješanja, najčešće stabilizatori, a rijeđe kugle i krajnice.
Više informacija o modelu Opel Adam pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.