Audi Q5 i SQ5 Sportback
Oštrijeg izgleda i bez lažnih izduvnih cijevi
U estetskom smislu, razlike između Sportback i standardne verzije su minimalne, osim padajuće linije krova i blago izmijenjenog zadnjeg dijela. Unutrašnjost prati isti trend – luksuzan enterijer sa tri ekrana na višim verzijama, uključujući ekran posvećen suvozaču, već viđen u modelima Q5 i A5...
SUV-ovi sa elegantnim kupeovskim linijama nekada su djelovali kao prolazni trend, ali sada je jasno da su postali trajan dio automobilske industrije. Novi Audi Q5 Sportback, osmišljen kao konkurent Mercedesu GLC Coupe-u i odlazećem BMW-u X4, donosi upravo ono što se od njega očekuje – dinamičniji izgled tradicionalnog Q5, uz zadržavanje premium karakteristika. Ovaj model dolazi i u snažnijoj verziji SQ5, koja će biti dostupna od samog početka.
Jedna od glavnih promjena kod SQ5 je uklanjanje lažnih izduvnih cijevi, koje su izazivale mnogo kritika javnosti. Audi je konačno poslušao povratne informacije i odlučio da se oprosti od ovih ukrasnih elemenata, što je već viđeno na novim S5 modelima, a uz to, evropska verzija SQ5 više neće koristiti dizel motor kao prethodna generacija, već će biti opremljena benzinskim motorom na globalnom nivou.
Srce ovog modela je blago-hibridni 3.0-litarski V6 turbo agregat, koji razvija 362 KS i 550 Nm obrtnog momenta, isti kao kod novog S5. Standardni Q5 Sportback dolazi sa četvorocilindarskim motorima – benzinskim agregatom od 201 KS i 340 Nm, te dizel opcijom sa istih 201 KS i 400 Nm.
Dok su SQ5 i dizel modeli dostupni isključivo sa Quattro pogonom, osnovni benzinski motor nudi prednji pogon kao standard, uz mogućnost prelaska na Quattro sistem. Snaga se prenosi putem sedmostepenog automatskog mjenjača sa dvostrukim kvačilom. U budućnosti, Audi planira proširenje ponude, uključujući i plug-in hibridne verzije, dok se još uvijek nagađa o mogućem RS modelu.
Sportback verzija, kao i obično, donosi kompromis između estetike i praktičnosti jer njegov prtljažni prostor iznosi do 1.415 litara sa oborenim zadnjim sjedištima, što je 58 litara manje u odnosu na standardni Q5. Za to je zaslužan elegantno zakošen krov, koji ne samo da smanjuje prostor za prtljag, već i ograničava mogućnost prevoza viših predmeta.
U estetskom smislu, razlike između Sportback i standardne verzije su minimalne, osim padajuće linije krova i blago izmijenjenog zadnjeg dijela. Unutrašnjost prati isti trend – luksuzan enterijer sa tri ekrana na višim verzijama, uključujući ekran posvećen suvozaču, već viđen u modelima Q5 i A5.
Novi Q5 Sportback temelji se na Premium Platform Combustion (PPC) arhitekturi, koja predstavlja unaprijeđenje starije MLB Evo platforme. Što se cijene tiče, Sportback dolazi s blagim povećanjem u odnosu na standardni Q5. U Njemačkoj njegova početna cijena iznosi 54.800 eura, dok SQ5 Sportback košta 85.400 eura, što je 2.500 eura više od klasične SQ5 verzije.