Formula 1

Novi sistem za hlađenje vozača

Timovima će biti omogućeno da razvijaju svoje verzije sistema, uključujući one sa ventilatorima za dovod hladnog vazduha ili rashladnim rezervoarima...
20 Novembar 2024

Novi sistem za hlađenje vozača

Od 2025. godine, Formula 1 uvodi obavezne uređaje za hlađenje vozača u ekstremnim vremenskim uslovima. Prototip koji je razvila FIA funkcioniše tako što se rashlađena tečnost pumpa kroz prsluk ugrađen u kombinezon vozača. Ovo je odgovor na izazove sa ekstremnim temperaturama, poput onih zabilježenih na VN Katara 2023, gdje su temperature u kokpitu dostizale preko 50°C.

Oscar piastri mclaren mcl38 in his cockpit

Prvi testovi novog sistema izvedeni su tokom VN Meksika 2024. godine. Sistem koristi blok leda za hlađenje tečnosti, koja se kroz cijevi prenosi do prsluka vozača. Uređaj teži do 5 kg, ali se očekuje da bi dalji razvoj mogao povećati njegovu težinu. Minimalna dozvoljena težina automobila i vozača biće prilagođena ovim promjenama. Timovima će biti omogućeno da razvijaju svoje verzije sistema, uključujući one sa ventilatorima za dovod hladnog vazduha ili rashladnim rezervoarima. Pravila zahtijevaju da uređaji koriste samo sigurne materijale poput vode i zabranjuju njihovu upotrebu za hlađenje motora. Takođe, timovi će moći da dodaju mali otvor u kokpitu za dodatno provjetravanje, ali u okviru definisanih dimenzija.

Carlos sainz scuderia ferrari puts on a cooling vest in the garage

Ove mjere su reakcija na probleme sa ekstremnim uslovima, poput povlačenja Logana Sargeanta i fizičkih poteškoća drugih vozača tokom trke u Kataru. FIA naglašava da je cilj ovih promjena poboljšanje sigurnosti i zaštita zdravlja vozača u najtežim uslovima.

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...