Opel Insignia (2008 – 2015)
Njemački adut iz sjene
Veliki Opelov iskorak na polju dizajna i ukupnog kvaliteta ozbiljno je ugrožen mnoštvom havarija 2.0 CDTi agregata, uzrokovanih neadekvatnim bezbjednim načinom regeneracije DPF filtera…
Opel Insignia (2008 – 2015) 2.0 turbo (220 KS)
Insignia je prvi put spomenuta 2003. godine, kao koncept na autosajmu u Frankfurtu, kada je ujedno i najavljeno skoro penzionisanje Vectre, koja je za 19 godina proizvedena u tri generacije. Shodno tome, pet godina kasnije je predstavljena serijska Insignia kao njen nasljednik. Novi model je donio radikalne promjene u dizajnu i pristupu izrade. Insignia se nudi u četvero ili peterovartnoj limuzinskoj verziji, kao klasični i off-road karavan. Veliki broj karoserijskih verzija trebalo bi da zadovolji ukuse gotovo svih vozača. Primarni pogon je prednji, a u ponudi su i verzije sa 4x4 pogonom. Da se sportski entuzijasti ne bi osjećali zapostavljenim, Opel je ovaj ponudio u atraktivnom OPC izdanju.
Nagradu za Evropski automobil godine Insignia je osvojila 2009. godine. Evropska sigurnosna agencija Euro NCAP je nagradila Insigniu sa 5 zvjezdica na testu sigurnosti. Porodično orijentisani kupci u najvećoj mjeri su birali petovratnu verziju Insignije zbog lakšeg pristupa prtljažniku. Sa Insignijom Opel se konačno riješio jedne od najvećih boljki njegovih automobila – prekomjerne korozije karoserije – ali su vozači i dalje prijavljivali probleme s korozijom ostalih dijelova automobila, a prije svega komponenti šasije. Ono što ih je najviše mučilo su sitni mehanički kvarovi, a da situacija bude teža, Opel za neke od njih nije nudio pokriće garancijom. Prvi od njih je hronični problem sa zadnjim kočnicama, tačnije korozijom na njima, zbog čega je pri naglom kočenju dolazilo do njihovog potpunog otkazivanja.
Problemi sa kočenjem proširili su se i na elektronsku ručnu kočnicu, koja je otpuštala stisak odmah po pokretanju motora, što je u nekim slučajevima dovelo do nezgoda. Dvomaseni zamajac najčešće je otkazivao kod automobila sa manuelnim prenosom, nezavisno od vrste motora. Probleme sa zamajcem propratili su i problemi vezani za kvačilo, zbog čega je Opel (i Vauxhall u Britaniji) povukao određen broj automobila sa tržišta radi utvrđivanja uzroka ovog problema. Jedan od najvećih strahova tokom vožnje za vozače Insignije bila je pojava samozapaljenja, uzrokovanog curenjem hidraulične tečnosti upravljača na izduvnu granu, pri čemu je dolazilo do sagorijevanja i požara velikih razmjera.
Kondenzatori klima uređaja skloni su oštećenjima, koja im može nanijeti sitno kamenje, a u slučaju većih oštećenja preporučuje se njihova zamjena. Prva generacija 2.0 CDTi motora, koji je ugrađivan u Insigniu, do 2013. godine imala je velikih problema. Uzrok je nedovoljna obavještenost vozača o načinu regeneracije DPF filtera. Naime, ukoliko se regeneracija iz bilo kojeg razloga ne bi odradila do kraja, dolazilo je do razrjeđivanja motornog ulja, usljed njegovog miješanja sa dizelskim gorivom. To je dovodilo do povećanog habanja svih pokretnih dijelova u motoru, a nakon toga i do teških havarija.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 turbo (220 KS) |
Prosječno |
11,1 |
Najmanje |
8,3 |
Najviše |
14,5 |
Prednosti
mnoštvo karoserijskih oblika, 4x4 pogon, sigurnost putnika, prostranost, udobnost
Mane
Korozija zadnjih kočnica, DMF zamajac, kvačilo, prva generacija 2.0 CDTi motora
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.998 ccm |
Snaga |
140 KS |
Max obrtni momenat |
220 Nm pri 5.300 o/min |
Najveća brzina |
240 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
7,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
483 x 185 x 149 cm |
Masa |
1.655 kg |
Osovinski razmak |
273 cm |
Prtljažnik |
500-1.010 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2003. Predstavljen koncept automobil naziva Insignia, ali se od proizvodnje istog odustalo
• 2008. Na tržište plasiran nasljednik Opel Vectre, istog naziva kao prototip iz 2003. godine
• 2009. Osvaja nagradu za najbolji evropski automobil godine
• 2013. Radikalno promijenjen izgled unutrašnjosti i eksterijera, a takođe su u ponudu uvršteni novi benzinski i dizelski pogonski agregati
⚠️ Obrati pažnju:
Korozija na zadnjim kočnicama dovodila je do otkazivanja kočnica tokom vožnje.
DMF zamajac podjednako je predstavljao problem i dizelskim i benzinskim modelima.
Prva generacija 2.0 CDTi motora prenijela je probleme od svog prethodnika koji je korišten kod Alfe Romeo 159
Više informacija o modelu Opel Insignia pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.