Intervju sa prvim čovjekom Opela
Huettl: Budućnost je u elektrifikaciji
„Struja je za nas definitivno budućnost i tu nema alternative. To znači da bi do 2035. godine svi Opelovi automobili trebalo da budu potpuno električni”, poručio je Florian Huettl…
Jedna od najvećih automobilskih multinacionalnih kompanija na svijetu Stellantis trenutno se nalazi u složenom procesu tranzicije od klasičnog ka elektrifikovanom i potpuno električnom pogonu, a njemački Opel kao njen dio igra značajnu ulogu u tom zahtjevnom procesu. Na koji je način Opel usmjeren ka budućnosti i koje su to njegove najvažnije trenutne pozicije u auto-industriji, imali smo priliku da saznamo u ekskluzivnom razgovoru s prvim čovjekom ove kompanije Nijemcem Florianom Huettlom, koji se od polovine 2022. godine nalazi na funkciji glavnog izvršnog direktora Opela.

vozi.ba: Gospodine Huettl, prošlo je sedam godina otkako se Opel pridružio PSA grupaciji, da li je to bila dobra odluka?
FH: Opel je prije sedam godina bio u delikatnoj situaciji, koja je od rukovodstva kompanije zahtijevala da pronađe najbolje moguće rješenje, koje će istovremeno garantovati opstanak brenda, ali i omogućiti mu da napreduje, razvija se i bude konkurentan. Sve to smo u međuvremenu uspjeli u okviru Stellantis grupacije, koja nam je dala širinu i snagu za ostvarivanje razvojnih poduhvata i investicija koje ne bismo mogli ostvariti da smo ostali u formatu samostalnog brenda. Savremena auto-industrija nameće svim proizvođačima međusobno udruživanje i podjelu troškova kao novo, normalno stanje i ako iz te perspektive posmatramo vaše pitanje i osvrnemo se na sve što je u međuvremenu napravljeno i urađeno na smanjivanju gubitaka u poslovanju, povećanju profitabilnosti i razvoju novih, savremenih modela, onda je pridruživanje Stellantisu bio odličan poslovni potez.
Naš urednik Danijel Jović je razgovarao sa glavnim izvršnim direktorom Opela Florianom Huettlom
vozi.ba: Stellantis, kao jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu, u svom portfoliju broji 14 brendova, od kojih neki dosta sliče jedni drugima. Šta je to što Opel izdvaja od njih i na koje kupce konkretno cilja?
FH: Mnogo je onih koji smatraju da u navedenom odnosu snaga kakav je trenutno u okvirima Stellantisa nema prostora za pojedinačno izdvajanje, međutim, situacija je potpuno drugačija. Svaki brend, a među njima i Opel, ima potpunu slobodu da radi na jačanju pojedinačnog imidža, kroz specifičan dizajn, komforne i praktične sadržaje, postprodaju i odnos prema kupcima. Formati automobila jesu platformski definisani, a pogonska tehnologija slična, ali i tu ima prostora da se kroz različita podešavanja upravljanja i vješanja dođe do potpuno drugačijeg doživljaja vožnje u praksi. Opel je bio, biće i ostaće prepoznatljiv po kombinaciji uzbudljivog, specifičnog dizajna, izraženih porodičnih kvaliteta i praktičnosti, te njemačke posvećenosti i pedantnosti koja se prepoznaje kroz kvalitet izrade.

vozi.ba: Od 2028. godine Opel će proizvoditi isključivo električne automobile. Da li ste još uvijek pri tom planu i da li možda postoji mogućnost, ako tržište tako bude zahtijevalo, da nastavite da proizvodite i hibridne automobile?
FH: Elektrifikacija pogona jеste proces koji je u Opelu započet 2019. godine. Uložili smo puno novca, stručnosti, energije i znanja u njega i za nas jednostavno nema alternative po tom pitanju jer je to, uostalom, i ekološka agenda same Evropske unije. Međutim, potpuno smo spremni za aktuelni prelazni trenutak, što najbolje potvrđuju naši najnoviji modeli Grandland i Frontera, koji kupcima osim potpuno električnog pogona mogu da ponude i plug-in, odnosno laka hibridna rješenja. Ovdje treba naglasiti da su sva ta rješenja na neki način elektrifikovana i da su u potpunosti prilagođena strožim ekološkim uslovima koji u Evropi na snagu stupaju od 1. januara 2025. godine.

vozi.ba: Jedan od najvećih izazova za afirmaciju električnih automobila do sada je bila mreža punionica, naročito u manjim zemljama kakva je Bosna i Hercegovina. Kako je moguće unaprijediti infrastrukturu?
FH: Proizvođači automobila ulažu velike napore u proces širenja mreže punionica, ali je to gotovo pa nemoguće bez organizovane podrške svake pojedinačne države.

vozi.ba: Kada govorimo o izazovima, još jedan svakako je i cijena samih električnih automobila. Ranije ste pomenuli da radite na razvoju novog BEV-a koje neće koštati više od 25.000 eura. Kada možemo očekivati taj model?
FH: Odgovor na to pitanje najviše zavisi od činjenice kojim intenzitetom će se razvijati baterije u budućnosti. Električna Corsa trenutno je na nivou cijene od 30.000 eura, dok će veća i funkcionalnija električna Frontera biti dostupna od 29.000 eura. Napredak je napravljen, ali ništa se ne može ostvariti preko noći.

vozi.ba: 125 godina iza Opela, šta nas očekuje u budućnosti?
FH: Možemo obećati da ćemo biti dosljedni Opelovoj tradiciji proizvodnje zabavnih i priuštivih automobila. Struja je za nas definitivno budućnost i tu nema alternative. To znači da bi do 2035. godine svi Opelovi automobili trebalo da budu potpuno električni.