Intervju sa prvim čovjekom Opela

Huettl: Budućnost je u elektrifikaciji

„Struja je za nas definitivno budućnost i tu nema alternative. To znači da bi do 2035. godine svi Opelovi automobili trebalo da budu potpuno električni”, poručio je Florian Huettl…
21 Januar 2025

Huettl: Budućnost je u elektrifikaciji

Jedna od najvećih automobilskih multinacionalnih kompanija na svijetu Stellantis trenutno se nalazi u složenom procesu tranzicije od klasičnog ka elektrifikovanom i potpuno električnom pogonu, a njemački Opel kao njen dio igra značajnu ulogu u tom zahtjevnom procesu. Na koji je način Opel usmjeren ka budućnosti i koje su to njegove najvažnije trenutne pozicije u auto-industriji, imali smo priliku da saznamo u ekskluzivnom razgovoru s prvim čovjekom ove kompanije Nijemcem Florianom Huettlom, koji se od polovine 2022. godine nalazi na funkciji glavnog izvršnog direktora Opela. 

 NZ80495sdfghadfhadfhasdfhadfh

vozi.ba: Gospodine Huettl, prošlo je sedam godina otkako se Opel pridružio PSA grupaciji, da li je to bila dobra odluka?
FH: Opel je prije sedam godina bio u delikatnoj situaciji, koja je od rukovodstva kompanije zahtijevala da pronađe najbolje moguće rješenje, koje će istovremeno garantovati opstanak brenda, ali i omogućiti mu da napreduje, razvija se i bude konkurentan. Sve to smo u međuvremenu uspjeli u okviru Stellantis grupacije, koja nam je dala širinu i snagu za ostvarivanje razvojnih poduhvata i investicija koje ne bismo mogli ostvariti da smo ostali u formatu samostalnog brenda. Savremena auto-industrija nameće svim proizvođačima međusobno udruživanje i podjelu troškova kao novo, normalno stanje i ako iz te perspektive posmatramo vaše pitanje i osvrnemo se na sve što je u međuvremenu napravljeno i urađeno na smanjivanju gubitaka u poslovanju, povećanju profitabilnosti i razvoju novih, savremenih modela, onda je pridruživanje Stellantisu bio odličan poslovni potez.

20241126 115216dfgakldfjklajdflhkjadfklhNaš urednik Danijel Jović je razgovarao sa glavnim izvršnim direktorom Opela Florianom Huettlom

vozi.ba: Stellantis, kao jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu, u svom portfoliju broji 14 brendova, od kojih neki dosta sliče jedni drugima. Šta je to što Opel izdvaja od njih i na koje kupce konkretno cilja?
FH: Mnogo je onih koji smatraju da u navedenom odnosu snaga kakav je trenutno u okvirima Stellantisa nema prostora za pojedinačno izdvajanje, međutim, situacija je potpuno drugačija. Svaki brend, a među njima i Opel, ima potpunu slobodu da radi na jačanju pojedinačnog imidža, kroz specifičan dizajn, komforne i praktične sadržaje, postprodaju i odnos prema kupcima. Formati automobila jesu platformski definisani, a pogonska tehnologija slična, ali i tu ima prostora da se kroz različita podešavanja upravljanja i vješanja dođe do potpuno drugačijeg doživljaja vožnje u praksi. Opel je bio, biće i ostaće prepoznatljiv po kombinaciji uzbudljivog, specifičnog dizajna, izraženih porodičnih kvaliteta i praktičnosti, te njemačke posvećenosti i pedantnosti koja se prepoznaje kroz kvalitet izrade. 

 NZ89818dfhdfhadfhadfh

vozi.ba: Od 2028. godine Opel će proizvoditi isključivo električne automobile. Da li ste još uvijek pri tom planu i da li možda postoji mogućnost, ako tržište tako bude zahtijevalo, da nastavite da proizvodite i hibridne automobile?
FH: Elektrifikacija pogona jеste proces koji je u Opelu započet 2019. godine. Uložili smo puno novca, stručnosti, energije i znanja u njega i za nas jednostavno nema alternative po tom pitanju jer je to, uostalom, i ekološka agenda same Evropske unije. Međutim, potpuno smo spremni za aktuelni prelazni trenutak, što najbolje potvrđuju naši najnoviji modeli Grandland i Frontera, koji kupcima osim potpuno električnog pogona mogu da ponude i plug-in, odnosno laka hibridna rješenja. Ovdje treba naglasiti da su sva ta rješenja na neki način elektrifikovana i da su u potpunosti prilagođena strožim ekološkim uslovima koji u Evropi na snagu stupaju od 1. januara 2025. godine.

 NZ80880dfćhadlfhaldfhadfh

vozi.ba: Jedan od najvećih izazova za afirmaciju električnih automobila do sada je bila mreža punionica, naročito u manjim zemljama kakva je Bosna i Hercegovina. Kako je moguće unaprijediti infrastrukturu?
FH: Proizvođači automobila ulažu velike napore u proces širenja mreže punionica, ali je to gotovo pa nemoguće bez organizovane podrške svake pojedinačne države.

 NZ89139sdgladfhadfhadfh

vozi.ba: Kada govorimo o izazovima, još jedan svakako je i cijena samih električnih automobila. Ranije ste pomenuli da radite na razvoju novog BEV-a koje neće koštati više od 25.000 eura. Kada možemo očekivati taj model?
FH: Odgovor na to pitanje najviše zavisi od činjenice kojim intenzitetom će se razvijati baterije u budućnosti. Električna Corsa trenutno je na nivou cijene od 30.000 eura, dok će veća i funkcionalnija električna Frontera biti dostupna od 29.000 eura. Napredak je napravljen, ali ništa se ne može ostvariti preko noći.

 NZ80825adsfkhadkfčlhkadčlfhklčasdf

vozi.ba: 125 godina iza Opela, šta nas očekuje u budućnosti?
FH: Možemo obećati da ćemo biti dosljedni Opelovoj tradiciji proizvodnje zabavnih i priuštivih automobila. Struja je za nas definitivno budućnost i tu nema alternative. To znači da bi do 2035. godine svi Opelovi automobili trebalo da budu potpuno električni.

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...