Kia EV4
Električni sedan i hatchback protiv SUV struje
Kupci će moći da biraju između dvije baterije – osnovne od 58,3 kWh i veće, kapaciteta 81,4 kWh...
U vremenu kada su SUV modeli preplavili tržište, Kia je odlučila da napravi zaokret i ponudi nešto drugačije – električni dvojac u formi klasičnog sedana i praktičnog hatchbacka. Zanimljiv par baziran na struji prvi put je najavljen kroz koncept još u oktobru 2023, a nedavno su prikazane i prve fotografije serijskih verzija, dok su sada konačno predstavljeni te imamo uvid u sve detalje – od tehničkih specifikacija do kompletne galerije fotografija. Svoju svjetsku premijeru EV4 je doživio danas, rame uz rame sa manjim EV2 konceptom.

Pošto smo spoljašnjost već upoznali, vrijeme je da zavirimo unutra jer kabina EV4 donosi moderan, futuristički izgled sa čak tri ekrana – dva velika, po 12,3 inča, dok treći, manji ekran od 5,3 inča, služi za upravljanje klimom. Kia ipak nije potpuno odbacila fizičke komande, pa je nekoliko ključnih tastera zadržano na centralnoj konzoli i u zoni naslona za ruku. Za one koji brinu o bezbjednosti, Kia naglašava da krov EV4 može da izdrži silu pet puta veću od težine automobila.

Dimenzijama, sedan i hečbek dijele istu širinu od 1860 mm i međuosovinsko rastojanje od 2820 mm. Sedan je duži – mjeri 4730 mm, dok je hečbek kraći za 300 mm. Sedan je pritom i niži, sa visinom od 1480 mm, dok je hečbek viši za 5 mm. Prtljažni prostor prati ovu razliku – sedan nudi 490 litara zapremine, dok je kod hatchbacka ta cifra nešto skromnija, 435 litara.

Za razliku od većine modela na istoj platformi, koji su orijentisani ka zadnjem pogonu, EV4 dolazi sa pogonom na prednje točkove, a pod poklopcem motora se nalazi jedan elektromotor snage 201 KS (150 kW). Za sada nema informacija o verziji sa dva motora i pogonom na sve točkove.

Kupci će moći da biraju između dvije baterije – osnovne od 58,3 kWh i veće, kapaciteta 81,4 kWh. Sa manjom baterijom, sedan će imati domet do 430 kilometara po WLTP ciklusu, dok će hečbek preći nešto manje – do 410 kilometara. Veća baterija omogućava značajno duže vožnje – do 630 kilometara kod sedana i 590 kilometara kod hatchbacka, a dobroj efikasnosti doprinosi i aerodinamična karoserija, sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0,23.

Što se tiče punjenja, DC brzi punjač će manju bateriju napuniti sa 10% na 80% za svega 29 minuta, dok će kod veće baterije taj proces trajati 31 minut. Na kućnom punjaču (AC), za potpuno punjenje manje baterije biće potrebno oko 5 sati i 20 minuta, dok veća baterija traži 7 sati i 15 minuta.

Kada je riječ o performansama, EV4 nije trkač, ali se sasvim solidno snalazi, jer sedan sa manjom baterijom ubrzava do 100 km/h za 7,4 sekunde, dok sa većom baterijom treba malo više – 7,7 sekundi, dok je maksimalna brzina, bez obzira na verziju, ograničena je na 170 km/h. Proizvodnja sedana biće organizovana u Južnoj Koreji, dok će hečbek, koji će biti dostupan isključivo u Evropi, silaziti sa proizvodnih traka Kijine fabrike u Slovačkoj. Sedan će najprije krenuti u prodaju na domaćem, korejskom tržištu, već u martu 2025, dok će evropski hečbek stići u drugoj polovini godine.