Kia EV4

Električni sedan i hatchback protiv SUV struje

Kupci će moći da biraju između dvije baterije – osnovne od 58,3 kWh i veće, kapaciteta 81,4 kWh...
27 Februar 2025

Električni sedan i hatchback protiv SUV struje

U vremenu kada su SUV modeli preplavili tržište, Kia je odlučila da napravi zaokret i ponudi nešto drugačije – električni dvojac u formi klasičnog sedana i praktičnog hatchbacka. Zanimljiv par baziran na struji prvi put je najavljen kroz koncept još u oktobru 2023, a nedavno su prikazane i prve fotografije serijskih verzija, dok su sada konačno predstavljeni te imamo uvid u sve detalje – od tehničkih specifikacija do kompletne galerije fotografija. Svoju svjetsku premijeru EV4 je doživio danas, rame uz rame sa manjim EV2 konceptom.

2026 kia ev4sdfhdafhadfhadfhadfhafdhadfh

Pošto smo spoljašnjost već upoznali, vrijeme je da zavirimo unutra jer kabina EV4 donosi moderan, futuristički izgled sa čak tri ekrana – dva velika, po 12,3 inča, dok treći, manji ekran od 5,3 inča, služi za upravljanje klimom. Kia ipak nije potpuno odbacila fizičke komande, pa je nekoliko ključnih tastera zadržano na centralnoj konzoli i u zoni naslona za ruku. Za one koji brinu o bezbjednosti, Kia naglašava da krov EV4 može da izdrži silu pet puta veću od težine automobila.

2026 kia ev4adfhadfhadfhadfhadfh

Dimenzijama, sedan i hečbek dijele istu širinu od 1860 mm i međuosovinsko rastojanje od 2820 mm. Sedan je duži – mjeri 4730 mm, dok je hečbek kraći za 300 mm. Sedan je pritom i niži, sa visinom od 1480 mm, dok je hečbek viši za 5 mm. Prtljažni prostor prati ovu razliku – sedan nudi 490 litara zapremine, dok je kod hatchbacka ta cifra nešto skromnija, 435 litara.

2026 kia ev4457245724572457245724572472

Za razliku od većine modela na istoj platformi, koji su orijentisani ka zadnjem pogonu, EV4 dolazi sa pogonom na prednje točkove, a pod poklopcem motora se nalazi jedan elektromotor snage 201 KS (150 kW). Za sada nema informacija o verziji sa dva motora i pogonom na sve točkove.

2026 kia ev4 hatchback gt linetruwrtuwrtuwrtu

Kupci će moći da biraju između dvije baterije – osnovne od 58,3 kWh i veće, kapaciteta 81,4 kWh. Sa manjom baterijom, sedan će imati domet do 430 kilometara po WLTP ciklusu, dok će hečbek preći nešto manje – do 410 kilometara. Veća baterija omogućava značajno duže vožnje – do 630 kilometara kod sedana i 590 kilometara kod hatchbacka, a dobroj efikasnosti doprinosi i aerodinamična karoserija, sa koeficijentom otpora vazduha od svega 0,23.

2026 kia ev4adfhadfhadfhadfhadfhadfhadfhadfh

Što se tiče punjenja, DC brzi punjač će manju bateriju napuniti sa 10% na 80% za svega 29 minuta, dok će kod veće baterije taj proces trajati 31 minut. Na kućnom punjaču (AC), za potpuno punjenje manje baterije biće potrebno oko 5 sati i 20 minuta, dok veća baterija traži 7 sati i 15 minuta.

2026 kia ev4wtuwrtuwrtuwrtuwrtuwrtuwrtuwrtu

Kada je riječ o performansama, EV4 nije trkač, ali se sasvim solidno snalazi, jer sedan sa manjom baterijom ubrzava do 100 km/h za 7,4 sekunde, dok sa većom baterijom treba malo više – 7,7 sekundi, dok je maksimalna brzina, bez obzira na verziju, ograničena je na 170 km/h. Proizvodnja sedana biće organizovana u Južnoj Koreji, dok će hečbek, koji će biti dostupan isključivo u Evropi, silaziti sa proizvodnih traka Kijine fabrike u Slovačkoj. Sedan će najprije krenuti u prodaju na domaćem, korejskom tržištu, već u martu 2025, dok će evropski hečbek stići u drugoj polovini godine. 

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...