Fiat Panda (2011–2018)

Zavodljivi italijanski gradski automobil

Nakon više od tri decenije i više miliona prodatih primjeraka, Fiatov mali gradski model Panda i svojom trećom generacijom privlači pažnju. Ovaj mali automobil se od samog početka odlikovao praktičnošću i simpatičnim izgledom...
21 Maj 2020

Zavodljivi italijanski gradski automobil

Fiat Panda (2011–2018) 1.2 Fire (69 KS) 

Za Fiata se svašta može govoriti, ali niko ne može osporiti činjenicu da je ovaj italijanski gigant majstor za dizajniranje malih gradskih automobila. Jedan od najboljih primjera, pored legendarnog Fiata 500 je i Panda, koja je prisutna na tržištu kroz tri generacije preko tri decenije, a prva generacija se uz minimalne izmjene proizvodila pune dvadeset i tri godine. Panda treće generacije je prema ocjenama korisnika veoma interesantan i zabavan gradski automobil, kojoj je jedan od zaštitnih znakova vertikalno postavljen zadnji kraj sa petim vratima.

Fiat Panda 2013 1600 6a

Svojim interesantnim dizajnom nikoga ne ostavlja ravnodušnim, tako da ćete se na prvi pogled ili zaljubiti u nju ili će te je zamrziti. Na Pandi treće generacije posebnu pažnju privlači unutrašnjost u kojoj se nalazi jedinstveno osmišljena kontolna tabla u dvije boje. Sve komande su na dohvat ruke i dosta pregledno raspoređene, zajedno sa visoko postavljenom ručicom mjenjača na centralnoj konzoli. Materijali korišteni za izradu su dosta kvalitetniji nego kod prethodne dvije generacije, prijatni na dodir i bez tragova korištenja uz pravilno održavanje. Prednja sjedišta su prilično udobna i pregledna, a na zadnjoj klupi veće osobe neće imati baš previše mjesta, ali s obzirom na to da se radi o malom gradskom vozilu za kratke relacije, to ne predstavlja neki ozbiljan nedostatak. Prtljažni prostor je dosta malen, što je i razumljivo s obzirom na dimenzije i klasu, i iznosi skromnih 225 litara koji se preklapanjem zadnje klupe povećava na 870 litara.

Fiat Panda 2013 1600 0e

Panda je zbog svojih malih dimenzija i preciznog upravljača zabavna za vožnju po uskim gradskim ulicama, a primjerci sa pogonom 4X4 pružaju još bolji doživljaj prilikom vožnje po usponima i van asfaltiranih puteva. Benzinski agregat zapremine 1,2-litre nosi oznaku Fire i isporučuje 69 KS te pruža sasvim zadovoljavajuće performanse za vozilo ove klase i težine. Prema riječima vozača zvuk ove pogonske jedinice je izuzetan, a potrošnja goriva mala ukoliko se ne „tjera” u visoke obrtaje i agresivnu sportsku vožnju. Ova pogonska jedinica pokazala se kao veoma pouzdana i izdržljiva, ali zahtijeva redovno i adekvatno održavanje, pogotovo izmjene ulja propisane gradacije.

Fiat Panda 2013 1600 8a

Prilikom kupovine obratiti pažnju na dizne na modelima sa velikom kilometražom. Najviše pritužbi na ovom modelu su bile u vezi sa mjenjačem čije komponente bi za kratko vrijeme zahtijevale zamjenu, pogotovo na prvim serijama. Pojedini vlasnici su imali pritužbi na elektroniku, a vješanje je dosta mekše nego na prethodnim generacijama pa samim tim i osjetljivije. Vješanje posebno detaljno treba pregledati na varijantama pogona na sva četiri točka koji su često korišteni za off road vožnje.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.2 Fire (69 KS)
Prosječno 6,4
Najmanje 3,3
Najviše 8,1

Prednosti

Dizajn, kvalitet izrade, vozne karakteristike, praktičnost

Mane

Vješanje, dizne, elektronika, mjenjač, prtljažni prostor, zadnja klupa

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.242 ccm
Snaga 69 KS pri  5.500 o/min
Max obrtni momenat 102 Nm pri 3.000 o/min
Najveća brzina 164 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 14,2 s
Dimenzije DxŠxV 365.3 x 164.3 x 155.1 cm
Masa 940 kg
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 225–870 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2011. Premijerno prikazana treća generacija Pande na sajmu u Frankfurtu

• 2012. Na sajmu u Parizu predstavljena je varijanta Pande sa 4x4 pogonom

• 2013. Vozači Young i Brace su Pandom postavili svjetski rekord u vožnji u oba smjera od Londona do Cape Towna

• 2014. Izašla je unaprijeđena varijanta modela 4x4 pod nazivom Panda Cross




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 dizne

Slaba tačka ovog inače pouzdanog benzinskog agregata su dizne koje su osjetljive na gorivo lošeg kvaliteta naročito na velikim kilometražama

 

Slika 2 kvačilo

Set kvačila se brže istroši od žustrije i česte gradske vožnje pogotovo na prvim serijama

 

Slika 3 ovjes

Komponente ovjesa stradaju od vožnje po lošoj podlozi, a pogotovo verzije sa 4x4 pogonom i čestom off road vožnjom

 

Više informacija o modelu Fiat Panda pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...