Lancia Delta (2008–2014)
Unikatan italijanski stil i kvalitet
Treća generacija modela Lancia Delta predstavljena je 2008. godine i očekivalo se da nastavi stopama prethodnika, koji su bili veoma popularni. Ovaj automobil donio je jedinstven dizajn, te pouzdane pogonske sklopove...
Lancia Delta (2008–2014) 2.0 MJT (165 KS)
Lancia Delta treće generacije u vrijeme svog dolaska na tržište bila je jedinstven i specifičan automobil, sa zanimljivim i unikatnim dizajnerskim rješenjima eksterijera i enterijera. Pored toga, ovo vozilo je obogaćeno veoma naprednim tehnološkim i mehaničkim sistemima s obzirom na godinu izlaska. Tako je treća Delta, između ostalog dobila i aktivno vješanje, koje podrazumijeva da računar sam bira podešavanje amortizera, u zavisnosti od stila vožnje i vrste puta. Osim toga, Delta je opremljena i sistemom upozoravanja na nenamjerno napuštanje trake, te sistemom asistencije pri parkiranju.
S obzirom na ove napredne sisteme, postavlja se pitanje njihove izdržljivosti i ispravnosti poslije godina aktivne vožnje. Međutim, potencijalni kupci ne treba da se brinu, jer kvalitetna izrada omogućava njihovo besprijekorno funkcionisanje. Čak se i komplikovani, tvrđi sistem vješanja pokazao kao veoma pouzdan i izdržljiv, sa minimalnim kvarovima i nakon desetak godina vožnje. Na osnovu ovih postavki automobil je na testovima bezbjednosti redovno prolazio odlično, dobijajući konstantno maksimalne ocjene. Unutrašnjost kabine isto tako je specfična sa mnoštvom prostora kako naprijed tako i nazad, što daje utisak udobnosti prilikom vožnje, idealno za višečlane porodice.
U ovom svjetlu pozitivna stvar je i prostoran prtljažnik, čime je povećana praktičnost. Segmenti koji su negativni u kabini su smanjena preglednost, naročito tokom kretanja unazad, zbog zadnjeg stakla manjih dimenzija. Pored ovoga, nakon nekog vremena česti su tragovi habanja, na oblozi ručice mjenjača i upravljača. Međutim, najbolja reklama ovog modela su njegovi agregati, a riječ je o sklopovima pozajmljenim iz Fiata, koji su izuzetno pouzdani i kvalitetni. Na tržištu polovnih automobila najpopularnije su dizel opcije, a konkretni model posjeduje 2.0-litarski agregat sa 160 KS. Ovaj motor je izuzetno snažan, a opet umjeren potrošač, tako da može odgovoriti na sve tipove vožnji.
Najveće mane su prevelika buka, naročito odmah nakon paljenja automobila, ali i začepljenje filtera čestica, čija zamjena je veoma skupa. Bilo kako bilo, ključ nesmetanog rada ovog motora je redovan servis. Izmjene ulja trebalo bi da se obavljaju na svakih 10 do 12 hiljada kilometara, naravno koristeći odgovarajuća ulja. Pridržavanje preporuka stručnjaka smanjiće greške i produžiti život mehaničkih komponenata.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 2.0 MJT 165 KS |
Prosječno |
7,2 |
Najmanje |
6,4 |
Najviše |
8,5 |
Prednosti
Pouzdan i kvalitetan pogonski sklop, jedinstven stil, napredni mehanički i bezbjednosni sistemi.
Mane
Preglednost prilikom vožnje unazad, dijelovi materijala izrade u kabini, buka motora, DPF filter.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.956 ccm |
Snaga |
165 KS pri 4.000 o/min |
Max obrtni momenat |
3360 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
212 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
8.5 s |
Dimenzije DxŠxV |
451 x 180 x 150 cm |
Masa |
1.505 kg |
Osovinski razmak |
270 cm |
Prtljažnik |
380–1.190 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. Svjetlost dana ugledao model treće generacije
• 2011. Lancia Delta dobila redizajniranu verziju
• 2014. Kraj proizvodnje modela
⚠️ Obrati pažnju:
Filter čestica umije vrlo često da se začepi usljed nekvalitetnog goriva, a njegova zamjena je skupa.
Pojava habanja na pojedinim dijelovima u kabini usljed nešto slabijeg kvaliteta materijala izrade.
Nešto tvrđe vješanje kombinovano sa domaćim cestama može da predstavlja problem i dovede do češćih kvarova sistema.
Više informacija o modelu Lancia Delta pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.