Toyota Aygo (2005-2014)

Tri proizvođača, jedna platforma

Japanski mali gradski automobil pokazao se jednim od najpouzdanijih u klasi, ali i najskupljih za održavanje…
20 Januar 2015

Tri proizvođača, jedna platforma

Toyota Aygo (2005-2014) 1.4 HDi 8V (54 KS)

Razvijen kao dio B-zero projekta PSA-Peugeot Citroena i Toyote, Aygo je identičan sa Peugeotom 107 i Citroenom C1. Toyota dolazi u hatchback” varijanti sa petero ili troja vrata. Ovaj mali gradski automobil se proizvodi od 2005. godine, a prvi redizajn je imao 2010. U međuvremenu mu je ponuda proširena dizelskim motorom, a 2012. je temeljno redizajniran. Konkretno 2010. su mu izmijenjena zadnja svjetla, te prednji branik i rešetka. Poboljšana je i emisija CO2 gasova, te smanjena potrošnja goriva. Dodate su i nove boje karoserije. Najnovije izmjene u vidu LED svjetala, ponovo novog prednjeg branika i smanjenom potrošnjom dočekale su 2012. godinu. Aygo dolazi u sedam nivoa opreme: Aygo – osnovni model, sa dva vazdušna jastuka, ABS-om i cd playerom. Aygo Plus – električni podizači stakala, centralno zaključavanje i bočni vazdušni jastuci.

Toyota Aygo 2009 1280 34751d6c5d77b542d8a1d7eac1f3713de3

Aygo Sport –aluminijumski naplaci, brojač obrtaja, prednja svjetla za maglu – ne proizvodi se od 2007. Aygo Black – temelji se na Plus modelu, sa aluminijumskim naplacima i polu-kožnim enterijerom. Aygo Blue – temelji se na Plus modelu, sa klimom, bluetoothom, te oblogama u unutrašnjosti. Aygo Platinum – temelji se na Plus modelu, sa aluminijumskim naplacima, polu-kožnim enterijerom, te srebrnim oblogama u unutrašnjosti. Aygo Ice – temelji se na Plus modelu, dodavši Alcantra, te kožne presvlake sjedišta i ručni klima uređaj, a metalik boja je standard. I Aygo Go! – temelji se na Plus modelu, sa TomTom navigacijskim uređajem, aluminijumskim naplacima, te zadnjim zatamnjenim staklom.

TOYOTAAygo 3doors  615 1

S obzirom na malu veličinu automobila od svega 3.4m, prostranost na prednjim sjedištima je sasvim solidna, no na zadnjim, te prtljažniku ne treba računati na raskoš. Pozadi se sjedi gotovo uz zadnje staklo prtljažnika, a završna obrada unutrašnjosti je takođe tek na minimlanoj prihvatljivosti. Od benzinskih motora u ponudi je 1.0i 12V snage 67KS, a od dizelskih motora u ponudi je 1.4Hdi 8V snage 54KS. Jedna opšta, ali razumljiva boljka ovog malog automobila jeste baš njegova veličina, koja se posebno ispoljava na otvorenoj cesti pri većim brzinama, gdje je osjetan gubitak kontrole nad upravljačem i potpune sigurnosti.

Toyota Aygo 2009 1280 3f7760f77ffe91aec0bc9eefc1570c31df

Svakako još jedna mana vezana za upravljivost jeste i ponašanje Toyote na lošijoj cesti, pri čemu prilično poskakuje i trese u samoj kabini, ali to se opet može pripisati malom međuosovinskom rasponu. Niskoj cijeni je odgovarao i nizak kvalitet plastike u unutrašnjosti i neka rješenja koja nemaju mnogo smisla, a primjer je i to što vozač ne može upravljati prozorom suvozača na svojoj strani. Mnogi vozači su se žalili na otpor kvačila koje nije odvajalo u pravom trenutku, međutim, ovaj problem koji izgleda ogroman, u većini slučajeva se riješavao samo dodatnim podešavanjem kvačila, nakon čega je Aygo koji nema mehaničke nedostake spreman za gradske pohode.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 HDi 8V (54 KS)
Prosječno 4,8
Najmanje 4,1
Najviše 6,1

Prednosti

Mala potrošnja goriva, niski troškovi održavanja, praktičan za gradsku vožnju, dobra preglednost

Mane

Mali prtljažnik, slaba zvučna izolacija, nedostatak snage sa više osoba u automobilu, neujednačen otpor upravljača kod okretanja

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.398 ccm
Snaga 54 KS pri 4.000 o/min 
Max obrtni momenat 130 Nm pri 1.750 o/min 
Najveća brzina 154 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 16,8 s
Dimenzije DxŠxV 340 x 161 x 146 cm
Masa 890 kg
Osovinski razmak 234 cm
Prtljažnik 139-751 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2005.  Predstavljen osnovni model

• 2009.  Prvi redizajn koji je najviše baziran na prednju masku, branik i zadnja svjetla

• 2012.  Drugi redizajn, ponovo sa novim prednjim branikom i novim dnevnim svejtlima sa LED tehnologijom

• 2014. Počinje proizvodnja druge generacije

 

 

⚠️ Obrati pažnju:

1. plastika

Nizak kvalitet plastike unutrašnjosti.

 

2. skucen prostor nazad

Skučen prostor na zadnjim sjedištima, što predstavlja problem saputnicima.

 

Slika3 (1)

Vozač nema mogućnost da sa svoje strane upravlja suvozačevim prozorom.

 

Više informacija o modelu Toyota Aygo pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – MG3 Luxury 1.5 Hybrid

Hibrid koji prednost daje struji

U trenutku kada mnogi automobilski brendovi odustaju od klasičnih gradskih automobila i mijenj...