Fiat 500L (2012–2018)

Šumadinac sa dobrom reputacijom

Fiat 500L je prisutan na tržištu već nešto više od 10 godina, a primjerci proizvedeni u prvom periodu proizvodnje danas se smatraju solidnim i izuzetno zanimljivim polovnjacima...
02 Juli 2023

Šumadinac sa dobrom reputacijom

Fiat 500L (2012–2018) 1.4 (95 KS)

Fiat 500L je porodična verzija popularnog malog gradskog automobila Fiat 500. Ovaj model se ističe svojim prostranim enterijerom i svrstava se u kategoriju monovolumena. Na tržištima Srbije i Bosne i Hercegovine, Fiat 500L nije dočekan kao „potpuno novi model“, jer je proizveden odmah nakon što je italijanski gigant Fiat preuzeo fabriku Zastava u Kragujevcu i modernizovao je. Automobil je dobio nadimke „novi fićo“ i „šumadinac“, te je osvojio simpatije lokalnog tržišta, iako je bilo skeptika u pogledu kvaliteta vozila proizvedenog u Srbiji.

Fiat 500L 2013 1600 3a

Mnogi primjerci ovog modela su pronašli svoje mjesto kao službena vozila u brojnim kompanijama, taksijima i rent-a-car agencijama, koje su uglavnom zadovoljne performansama ovog vozila. Fiat 500L se ističe po prostranoj kabini u kojoj mogu udobno putovati četiri osobe na dužim putovanjima. Iako udobnost na zadnjoj klupi nije na visokom nivou, smatra se zadovoljavajućom za vozila ove klase. Prtljažni prostor ima solidnu zapreminu od 412 litara, koja se može povećati na 1.375 litara preklapanjem zadnje klupe. Komandna tabla je moderno dizajnirana i pruža dobar pregled, iako su neki vozači izrazili nezadovoljstvo zbog „čudnog“ položaja upravljača.

Fiat 500L 2013 1600 07

Unutrašnjost vozila je izrađena od plastike slabijeg kvaliteta, pa se, ukoliko se ne održava pravilno, mogu primijetiti tragovi eksploatacije, posebno na volanu, ručici mjenjača i ručnoj kočnici. Takođe se mogu primijetiti tragovi habanja na uglovima prednjih sjedišta zbog visokih rubova koji stradaju prilikom čestog ulaska i izlaska iz vozila. Manevrisanje po gradskim ulicama nije problem, budući da je 500L temeljen na gradskom automobilu. Jedini izazov može biti loša preglednost prilikom vožnje unazad, iako veliki retrovizori donekle olakšavaju. Fiat 500L ima poprilično tvrdo vješanje, što može rezultirati neudobnom vožnjom po lošim cestama. Visina vozila takođe može uzrokovati veću buku pri većim brzinama.

Fiat 500L 2013 1600 54

Pogonski benzinski motor zapremine 1,4 litra sa 95 KS se smatra pouzdanim i izdržljivim ako se redovno održava. Međutim, ne pruža iznimne performanse i može se boriti s vučom vozila pod opterećenjem. Takođe, može biti prilično veliki potrošač ako se vozi agresivno. Prilikom kupovine polovnog primjerka, važno je obratiti pažnju na stanje kvačila, koje se obično troši nakon 150.000 kilometara, kao i na stanje kočionih diskova i pločica, koji se brže troše pri čestom kočenju u gradskim uslovima. Fiat ima široku servisnu mrežu, a dijelovi su dostupni i relativno povoljni. Često posjećivanje servisa zabilježeno je zbog oštećenja komponenti vješanja, što je posljedica vožnje po lošim cestama.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 benzin (95 KS)
Prosječno 7,3
Najmanje 5,9
Najviše 8,3

Prednosti

Pouzdanost, upravljivost, ponuda prostora u kabini, prtljažni prostor, jeftino održavanje

Mane

Neudobna zadnja klupa, tvrdo vješanje, preglednost, kvalitet izrade kabine, buka pri visokim brzinama

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.368 ccm
Snaga 95 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 127 Nm pri 4.500 o/min
Najveća brzina 170 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,8 s
Dimenzije DxŠxV 414,7 x 178,4 x 166,5 cm
Masa 1.245 kg
Osovinski razmak 261,2 cm
Prtljažnik 412–1.375 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. Fiat 500L je prvi put predstavljen javnosti 2012. godine kao porodična verzija popularnog Fiata 500

• 2015. Fiat je proveo redizajn modela 500L kako bi mu dao osvježeni izgled i unaprijedio neke od karakteristika

• 2020. Fiat 500L se proizvodio do 2020. godine, nakon čega je proizvodnja ovog modela prestala.




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 set kvačila

Prilikom kupovine obratiti pažnju na stanje seta kvačila, jer je isto sklono prebrzom habanju

 

Slika 2 ovjes

Vješanje 500L se pokazalo poprilično osjetljivim na veoma loše ceste poput naših

 

Slika 3 kočnice

Kočioni diskovi i pločice se iznatprosječno brzo troše u gradskim uslovima vožnje

 

Više informacija o modelu Fiat 500L pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...