Fiat Punto (2003–2010)
Štedljiv i jeftin gradski model
Jedan od najdugovječnijih Fiata proizvodio se od 1999. do 2010. godine, te je s godinama postajao sve bolji. Podvozje i enterijer su do kraja proizvodnje značajno promijenjeni, a Punto je bio prvi model koji je dobio okrugli Fiatov znak u čast stogodišnjice kompanije…
Fiat Punto (2003–2010) 1.9 MJET (85 KS)
Sa prvim redizajnom druga generacija Punta je dobila veće prednje svjetlosne grupe, a sa vrata su skinute zaštitne bočne lajsne. Sjedišta su izrađena od jeftinih materijala, zastarjelog dizajna, ali su dosta udobna i imaju dobru lumbalnu podršku leđima vozača. Fiat Punto je prije svega stekao popularnost zbog velikog prostora koji nudi u kabini, kao i upotrebljivošću u različitim uslovima eksploatacije. Na prednjim sjedištima osobe natprosječne visine mogu se udobno smjestiti. U prilog podacima o prostranosti se uklapa i prtljažni prostor zapremine 297 litara, koji prilikom sklapanja zadnje klupe raste na 1.080 litara.
![Fiat Punto Dynamic 2003 1280 04](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Fiat-Punto_Dynamic-2003-1280-04.webp)
Instrument tabla je izrađena od jeftine plastike, kao i svi dijelovi enerijera. Najveća zamjerka su loše ukopljeni elementi i spojevi, te tanak tepih na podu sa izuzetkom stropnog dijela vozila koji je kvalitetne izrade. Preglednost sa vozačevog sjedišta je odlična, a iako se upravljač ne podešava po dubini, većina korisnika se ne žali na neudobnost. Upravljač je obložen gumiranom plastikom, ugodnom na dodir koja odlično leži u rukama. Antikorozivna zaštita Punta je vrhunska i sa korozijom nema problema čak ni ukoliko je lak oštećen na nekom dijelu karoserije. Zvučna izolacija kabine takođe nije na zavidnom nivou, a prilikom vožnje plastika enterijera proizvodi iritirajuće „krckanje“. Ženski dio populacije vozača oduševljava „Dual drive“ mod servo upravljača, sa „City“ režimom koji značajno olakšava okretanje upravljača, što je važno pri parkiranju.
![Fiat Punto Dynamic 2003 1280 480ff4d04d381f91c83fef27911dd8444b](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Fiat-Punto_Dynamic-2003-1280-480ff4d04d381f91c83fef27911dd8444b.webp)
Bitno je napomenuti da se pri brzini većoj od 60 km/h ovaj sistem, iz sigurnosnih razloga, sam isključuje. Iako na našim prostorima Fiat važi za proizvođača nepouzdanih automobila, Punto predstavlja izuzetak. Najčešći problemi kod njega su se ogledali u standardnoj „mušičavoj“ elektronici , a bilo je i rijetkih slučajeva sa problemima u radu kvačila. Ukoliko mjenjač osjetno „zapinje“ prilikom prebacivanja brzina, takav model treba zaobići prilikom kupovine. Jedna od mana ovoga modela je često pregorijevanje sijalica u svjetlosnim grupama, dok baglame na vratima treba redovno podmazivati da ne „zapinju“.
![Fiat Grande Punto 2005 1280 5b3a796ca7a09a2b840db99c42445e8968](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Fiat-Grande_Punto-2005-1280-5b3a796ca7a09a2b840db99c42445e8968.webp)
Fiatov 1.9 JTD sa 85 KS važi za izuzetno pouzdan, štedljiv i dugovječan agregat ukoliko se redovno i propisno održava. Moguće probleme može izazvati loše gorivo, i to sa EGR ventilom zbog nagomilavanja čađi, i sa diznama koje se zapuše i utiču na pravilan rad agregata. Takođe provjeriti ispravnost tubine, jer svi ovi navedeni problemi mogu predstavaljati velik novčani izdatak. Kod nekih modela može se pojaviti curenje ulja na karteru pa i to treba provjeriti prilikom kupovine.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.9 JTD (85 KS) |
Prosječno |
5,7 |
Najmanje |
4,7 |
Najviše |
6,1 |
Prednosti
Jeftino održavanje, dobra antikorozivna zaštita, jednostavno manevrisanje, prostor i udobnost, mala potrošnja goriva
Mane
Elektronika, buka u kabini, loš kvalitet enterijera, curenje ulja na dihtunzima, problemi sa kvačilom, loš naslonjač za glavu
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.910 ccm |
Snaga |
85 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
196 Nm pri 1.500 o/min |
Najveća brzina |
173 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,2 s |
Dimenzije DxŠxV |
386,5 x 166,0 x 148,0 cm |
Masa |
1.055 kg |
Osovinski razmak |
246 cm |
Prtljažnik |
297-1.080 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 1993.: Godina premijere prve generacije Fiat Punta.Punto je predstavljen kao moderan, kompaktni hatchback koji je pomogao redefinirati segment malih automobila. Njegov inovativni dizajn, s fokusom na aerodinamiku i modernu estetiku, izdvojio ga je od ostalih automobila u svojoj klasi i postavio ga kao popularan izbor u Europi.
• 1999: godina lansiranja druge generacije Fiat Punta. Ova generacija ima zaobljeniji, moderniji dizajn i poboljšane sigurnosne i tehnološke značajke. Punto iz 1999. bio je dobro prihvaćen zbog svoje praktičnosti i ažuriranog stila, te je nastavio graditi na uspjehu modela.
• 2005: Predstavljanje treće generacije Fiat Punta, često nazivanog Punto Grande. Ova generacija donijela je značajna poboljšanja u veličini, sigurnosti i tehnologiji, uključujući mogućnost izbora naprednijih motora i značajki. Dizajn i ažurirane značajke modela Punto Grande pomogli su održati konkurentnost modela na tržištu malih automobila.
⚠️ Obrati pažnju:
![Slika1 egr ventil](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Slika1 egr ventil.webp)
Zbog lošeg goriva i česte gradske vožnje na kratkim relacijama, dolazi do nagomilavanja čađi u EGR ventilu.
![Slika 2 elektronika](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Slika 2 elektronika.webp)
Fiat Punto tradicionalno pati od „mušičave“ elektronike, tako da na instrument tabli ponekad zasvijetle lažna upozorenja.
![Slika 3 dizne](/media/JUL-2024/UNOS-POLOVNJAKA/FiatPunto/Slika 3 dizne.webp)
Zbog lošeg goriva dolazi do začepljanja dizni za ubrizgavanje goriva, što otežava pravilan rad agregata
Više informacija o modelu Fiat Punto pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.