Alfa Romeo 147 (2004-2010)

Sportske performanse u kompaktnom izdanju

Sa snažnim pogonom, prilagođenim ovjesom i odličnim voznim karakteristikama uživanje za upravljačem Alfe Romeo 147 je zagarantovano. Iako je, uglavnom nezasluženo, stakla reputaciju nepouzdanog vozila, Alfa Romeo ima svoje vjerne obožavaoce...
23 Novembar 2020

Sportske performanse u kompaktnom izdanju

Alfa Romeo 147 (2004-2010) 2.0 (150 KS) 

Kompaktni sportski hatchback čuvenog italijanskog proizvođača automobila Alfa Romeo, model 147, izašao je na tržište početkom ovog vijeka kao zamjena za vremešne modele 145 i 146, a bazirao se na modelu 156. Već naredne 2001. godine izabran je evropski automobil godine u oštroj konkurenciji koju su između ostalog činili legendarni Ford Mondeo i Toyota Prius. Alfa Romeo 147 se proizvodio gotovo cijelu deceniju u preko pola miliona primjeraka, a 2004. godine je redizajniran. Alfa Romeo 147 je prije svega kompaktni automobil namijenjen uživanju u vožnji i kupuje se srcem.

Alfa Romeo 147 3door 2004 1600 18

Pored svojih izvanrednih voznih karakteristika, zaštitini znak svih modela ovog brenda je izuzetan i skladan dizajn, zbog čega ima veliki broj vjernih obožavatelja širom Evrope. Kultnom statusu doprinosi i činjenica da izgled redizajniranog modela 147 i nakon deset godina od prestanka proizvodnje djeluje svježe, privlačno i moderno. Unutrašnjost ovog modela je izrađena u tipičnom italijanskom stilu, sa dosta stilizovanih i skladno oklopljenih detalja. Materijali korišteni za izradu i završna obrada su na većem nivou od prethodnika i uz redovno održavanje tragovi eksploatacije su minimalni. Prednja sjedišta su odlično profilisana i izvanredno drže tijelo u krivinama, a najbolji utisak ostavljaju sjedišta presvučena mekanom kožom. Prostora na zadnjoj klupi nema baš previše i osobe veće rastom ne mogu da se pohvale nekim komforom. Prtljažni prostor je takođe mali i njegova zapremina je 292 litra, koja se može povećati na ukupno 1.042 litra, ali treba uzeti u obzir da je 147-ica prije svega namijenjena uživanju u sportskom načinu vožnje, a ne dugim porodičnim putovanjima.Vozne karakteristike su izvanredne, upravljač je veoma precizan i ima dobar odziv pri oštrim skretanjima i većim brzinama.

Alfa Romeo 147 3door 2004 1600 0a

Ovjes je tvrđi i osjetljiv je na lošu podlogu, što joj je ujedno i jedna od najvećih slabosti, i zbog toga jepotrebna češća kontrola komponenti, koje, ukoliko pretrpe veća oštećenja, zahtijevaju kompletnu izmjenu koja nije jeftina. Alfa Romeo je automobil koji zahtijeva čestu kontrolu i ispravno održavanje, što većina vozača na našim prostorima zanemaruje iz više razloga, tako da je većina primjeraka u lošem stanju, što joj je nepravedno donijelo reputaciju nepouzdanog i kvarljivog automobila.  Pogonski agregat je dvolitarski benzinski četvorocilindraš od 150 KS koji pruža izvrsne vozne karakteristike ljubiteljima oštre sportske vožnje i ubrzanja, ali je prilično rastrošan. Ovaj agregat zahtijeva izmjenu pogonskog remena na 60.000 pređenih kilometara i redovnu kontolu na svakih 30.000 kilometara.

Alfa Romeo 147 5door 2004 1600 06

Ukoliko se ove promjene zanemare može doći do pucanja remena i velikih oštećenja na agregatu. Ova pogonska jedinica je takođe poznata po povećanoj potrošnji ulja, tako da nivo istog redovno treba kontrolisati, a slaba tačka ovog agregata je varijator otvaranja ventila. Ukoliko je varijator neispravan motor radi bučno kao dizelaš. Prilikom kupovine polovnog primjerka obavezno provjeriti servisnu istoriju i posebno obratiti pažnju na stanje seta kvačila. Primjerke sa robotizovanim Selespeed mjenjačem po pravilu treba izbjegavati jer su se od početka pokazali kao nepouzdani i problematični. Pojedini vlasnici su se žalili na probleme sa elektronikom i bržim trošenjem kočionog sistema prilikom agresivnije vožnje.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 benzin (150 KS)
Prosječno 9,2
Najmanje 8,6
Najviše 9,8

Prednosti

Dizajn, vozne karakteristike, performanse, kvalitet izrade, ergonomija

Mane

Osjetljiv ovjes, manjak prostora, prtljažni prostor, elektronika, pogonski remen, potrošnja ulja, kočnice, Selespeed mjenjač, varijator, velika potrošnja goriva

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.970 ccm
Snaga 150 KS pri 6.300 o/min
Max obrtni momenat 181 Nm pri 3.800 o/min
Najveća brzina 208 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,3 s
Dimenzije DxŠxV 422.3 x 172.9 x 144.2 cm
Masa 1.275 kg
Osovinski razmak 254 cm
Prtljažnik 292–1.042 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2000. Alfa Romeo 147 je prvi put prikazana na sajmu u Torinu

• 2001. Alfa Romeo 147 je proglašena za Evropski auto godine

• 2002. Predstavljena je performantna verzija 147 GTA od 250 KS

• 2010. Prestala je proizvodnja u korist nasljednika modela Giulietta 




⚠️ Obrati pažnju:

Slika 1 remen

Pogonski remen zahtjeva redovnu kontrolu na 30.000 pređenih i zamjenu na 60.000 pređenih kilometara, inače dolazi do pucanja i velikih oštećenja

 

Slika 2 varijator

Slaba tačka ovog agregata je varijator ventila čija se neispravnost ispoljava u bučnom radu motora poput dizela

 

Slika 3 ovjes

 Komponente ovjesa su osjetljive na lošu podlogu pa ih treba redovno pregledati i paziti na njihovo stanje

 

 

Više informacija o modelu Alfa Romeo 147 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...