Citroen C-Elysee (2012–2016)

Prostran, udoban i mali potrošač

Prije dvanaest godina, Citroën je predstavio C-Élysée, automobil koji sjedinjuje moderni dizajn, pristupačnu cijenu, robusnost i udobnost. Ovaj atraktivni model niže klase, sa sirovijim detaljima u završnoj obradi, pruža ekonomično rješenje uz umjerene troškove održavanja…
15 Februar 2024

Prostran, udoban i mali potrošač

Citroen C-Elysee (2012–2016) 1.6 HDi (92 KS) 

Sa pouzdanim motorima, čvrstim vješanjem i udobnim sjedištima, Citroen C-Elysee je koncipiran za tržišta koja postavljaju manje zahtjeve, uključujući područja s manje razvijenom vozačkom, servisnom i cestovnom infrastrukturom. Inspirisan uspjehom Dacia Logan, ovaj model donosi više dizajnerskog stila i tehničke unaprijeđenosti. Postavljen je na produženu i ojačanu platformu Citroëna C3, a iako nije mala limuzina s gotovo 4,5 metara dužine i proširenim tragom točkova, prilagođava se različitim uslovima.

Citroen C Elysee 2013 1600 07

Unutrašnjost i prtljažnik ističu se prostranošću, a udobna sjedišta donose doživljaj francuske udobnosti i efikasno apsorbuju udarce na lošim cestama. Iako opremljen korektno, s nekim manjkavostima, plastične površine izgledaju pristojno, ali su čvrste i jednostavne, prilagođene izazovnijim uslovima korištenja. Nekoliko aspekata, poput zvuka zatvaranja vrata i zvučne izolacije, otkriva niskobudžetni karakter, ali se C-Elysee pokazao izdržljivim. Između raznolike ponude motora, posebno se izdvaja dizel motor 1.6 HDi sa 92 KS. Ovaj motor je potvrdio svoju pouzdanost, iako su neki seriji imali neobične probleme koji su brzo riješeni od strane proizvođača.

Citroen C Elysee 2013 1600 06

Redovna gradska vožnja može uzrokovati nakupljanje naslaga u izduvnoj grani, što se manifestuje kroz neujednačen rad i gubitak snage. Ipak, ove naslage mogu se jednostavno očistiti posebnom metodom, pružajući ekonomično rješenje bez potrebe za zabrinutošću. Korištenje niskokvalitetnog ulja (što nije neuobičajeno) može dovesti do taloženja naslaga na cjevčici koja vodi ulje do turbopunjača. Tokom vremena, podmazivanje slabi, a mogući su problemi s osovinom i lopaticama. Popravak uključuje zamjenu oštećene cjevčice, a prednost je u tome što je ovaj postupak povoljniji od nabavke potpuno novog dijela. Ključno je zamijeniti pogođenu cjevčicu za kvalitetan popravak, jer će inače podmazivanje i dalje biti neadekvatno.

Citroen C Elysee 2013 1600 0c

Postoje i pritužbe o relativno kratkom vijeku trajanja kvačila, no stručnjaci su zaključili da se obloga kvačila brže troši kod manje iskusnih vozača, što ima svoju logičnu osnovu. Kada su u pitanju ostali mehanički dijelovi, preporučuje se pažljiva provjera stanja kugli i krajnica, posebno ako je vozilo često bilo izloženo vožnji po lošim putevima. Većina dostupnih primjeraka modela je dobro očuvana. Lak na karoseriji je otporan na udarce od kamenčića, pa nakon poliranja automobil može izgledati kao potpuno nov. Unutrašnjost takođe zadržava dobro očuvan izgled. S obzirom na izazove u utvrđivanju stvarne kilometraže, preporučuje se oprez prilikom kupovine.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.6 HDi (92 KS)
Prosječno 4,1
Najmanje 3,9
Najviše 4,4

Prednosti

Upotrebljivost, ponuda prostora, antikorozivna zaštita, štedljiv motor, otporan na eksploataciju, jednostavno održavanje

Mane

Kratak životni vijek kvačila, standardne boljke dizela kao što su turbina i DPF, nizak kvalitet materijala u unutrašnjosti, oskudna oprema

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.560 ccm
Snaga 92 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 230 Nm pri 1.750 o/min
Najveća brzina 180 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,2 s
Dimenzije DxŠxV 442 x 174 x 146 cm
Masa 1.090 kg
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 420 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2012. predstavljen kao globalna limuzina niže klase i blizanac model Peugeota 301.

• 2015. Uvedeni novi štedljiviji i malo snažniji: trocilindarski 1.2 PureTech benzinac (82 KS) i četverocilindarski 1.6 BlueHDi dizelaš (99 KS)

• 2016. predstavljen je redizajniran model čija prodaja je počela u proljeće 2017.




⚠️ Obrati pažnju:

Citroencelyseeizduv1

Poteškoće s nakupljanjem naslaga u izduvnoj grani, često uzrokovane redovnom gradskom vožnjom, mogu dovesti do neujednačenog rada i gubitka snage

 

Citroencelyseeuljle2

 

Korištenje niskokvalitetnog ulja može rezultirati taloženjem naslaga na cjevčici koja vodi ulje do turbopunjača, uz moguće probleme s osovinom i lopaticama.

 

Citroencelyseekvacilo3

Relativno kratak vijek trajanja kvačila je čest problem, posebno kod manje iskusnih vozača, što stručnjaci pripisuju bržem trošenju obloge.

 

Više informacija o modelu Citroen C-Elysee pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

 

 

 

 

 

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...