Test - Toyota Avensis 2.0 D-4D Luna
Odmjerena kombinacija
U kombinaciji sa snažnim i štedljivim dvolitarskim agregatom, bogatom opremom i veoma udobnim ogibljenjem Toyota Avensis se nameće kao idealna porodična limuzina, ali i udoban poslovni automobil...
Kada je na ženevskom sajmu 2008. godine debitovala treća generacija Toyotine limuzine D segmenta, model Avensis, mnogi su ostali zatečeni prvenstveno novim Toyotinim dizajnerskim jezikom, koji je ponajviše bio neobičan. Sada, tri godine kasnije, pokazalo se da ovakav oblik Avensisa teško stari, te da po ovom pitanju još uvijek predstavlja dovoljno svjež automobil. Ipak, s obzirom na to da na tržište konstantno izlaze novi modeli konkurencije, Toyota je u našoj zemlji odlučila korigovati cijene, nudeći većinu svojih modela kroz posebne akcije, a tako i zadržavajući odličnu poziciju koju je stakla u proteklim godinama.
Već pri prvom pogledu na Toyotinu limuzinu, dizajn je ono što prvo izaziva pažnju, jer razvučena glavna svjetla sa zanimljivom arhitekturom sjajno su ukomponovana sa prepoznatljivim grilom, dok donji usisnik vazduha, sa integrisanim svjetlima za maglu, odlično obavlja zadaću reflektovanja dovoljno individualnog optičkog nastupa. Sa bočne strane Toyota Avensis spada u jedan od rijetkih automobila kojem uspijeva da čistim limenim površinama, bez ikakvih zaštitnih letvica i sličnih dodataka, prezentuje onu čistu, nenapadnu ljepotu. Na ovo su uticala tri naoko jednostavna elementa - ispupčeni prednji blatobrani, atraktivni 16-colni laki točkovi, te decentni niklovani obrubi stakala, koji sa sobom donose i onu luksuznu, elegantnu notu. Za zadnju sekciju bi se moglo reći isto, jer najdominantniji detalj predstavljaju neobična bistra svjetlosna tijela u LED tehnologiji, te veliki poklopac prtljažnika, koji omogućava jednostavan pristup prostranom prtljažnom prostoru.
U pogledu interijera, Toyota sa Avensisom i dalje plasira tipični istočnjački vid luksuza, nudeći već u standardnom Luna paketu mnoštvo detalja koji se kod evropske konkurencije u većini slučajeva doplaćuju. Drugi po redu paket Luna, između ostalog, standardno dolazi sa tempomatom, automatskim dvozonskim klimatizacionim uređajem, dekorativnim umetcima u boji titanijuma, audio CD MP3 sistemom sa komandama na upravljaču i telefonskom konekcijom, te potpunom elektrifikacijom stakala i putnim kompjuterom. Koža na po visini i dubni podesivom upravljaču i ručici mjenjača, te potpun sigurnosni set sastavljen od prednjih, bočnih i sigurnosnih jastuka za konjena, te bočnih zavjesa, ne ostavlja mjesta kritikama, što se baš i ne bi moglo reći za izgled nekih detalja poput optički prilično konzervativno finalizovanog centralnog grebena. Notu luksuza obezbjeđuju i pregledni optitronski instrumenti, koju pružaju uvid u gotovo sve vitalne funkcije vozila. Sa druge strane, odnosno s obzirom na to da je konstruisana kao tipična porodična limuzina, Avensis će se putnicima i vozaču revanširati udobnim sjedištima, te dobrom ponudom prostora, bez obzira na to da li se sjedi naprijed ili na zadnjoj klupi. Za ovakve rezultate Avensis treba da zahvali prvenstveno svojim dimenzijama, tačnije međuosovinskom razmaku od 2,7 metara, dužini od 4.695, širini od 1.810 i visini od 1.480 mm, koje su direktno uticale i na odličnu zapreminu prtljažnika od 509 litara.
MOTOR ŠTEDLJIV I UGLAĐEN
Ono što nas je najviše zanimalo bilo je smješteno ispod masivnog prednjeg poklopca u obliku 2.0-litarskog 16-ventilskog dizelaša, koji pomoću common-rail ubrizgavanja, varijabilnog turbo punjača na izduvne gasove, te hladnjaka vazduha na prednju osovinu pri 3.600 o/min isporučuje maksimalnih 126 KS. Najveći obrtni moment od 300 Nm konstantno je dostupan od dizelskih niskih 1.800 do 2.400 o/min, što u praksi znači da nećete imati potrebe često posezati za ručicom preciznog šestostepenog manuelnog mjenjača.
S obzirom na to da je i prošli model važio kao dovoljno dinamički sposoban, nova serija dizelske Toyote Avensis sve to podiže za stepenicu više. Tokom vožnje stiče se utisak da je ogibljenje u kombinaciji prednja poprečna ramena, zadnja multilink osovina sposobno i za znatno jače agregate od ugrađenog 2.0-litarskog turbodizelaša sa 126 KS, jer posjeduje dosta rezerve koja oprašta i poneku grešku. U osnovi veoma udobno ogibljenje uvijek pruža dovoljno povratnih informacija, koje u ovom slučaju nisu izvještačene brojnim elektronskim pomagalima. Dobro izbalansirana Toyota Avensis 2.0 D-4D ostaje dugo potpuno neutralna, a kada se pretjera, pokazuje tendenciju rasterećenja zadnjeg dijela, kada na scenu stupa standardna VSC+ kontrola stabilnosti sa integrisanom TRC regulacijom proklizavanja.
TEHNIČKI PODACI
4 cilindra turbodizel
1.998 ccm
93 kW 126 KS pri 3.600 o/min
300 nm od 1.800 do 2.400 o/min
0-100 kmh 9,7 s
Max 200 km/h
p. pot 5,1 l eurodizela
Pri mjerenju performansi naša Toyota Avensis 2.0 D-4D pokazala se kao dovoljno brzo vozilo. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno joj je 9,9 sekundi, nakon čega uz nešto više zaleta slijedi i maksimalni brzinski špic od 198 km/h. U skladu sa načinom vožnje kreće se i prosječna potrošnja, koja je u našem slučaju iznosila veoma niske 6,2 litre eurodizela na svakih 100 pređenih kilometara, što je rezultat vrijedan svake pažnje. Sve u svemu, ovo su pozitivni rezultati, upravo kao i učinak kočionog ABS sistema, oplemenjenog BA, EBD i EBS elektronskim pomagalima, sastavljenog od diskova promjera 295 na prednjoj i 290 mm na zadnjoj osovini, kojima je bilo potrebno da Toyotinu limuzinu sa 100 km/h zaustave za dobrih 40,5 metara.