Mazda EZ-60
Novi električni SUV stiže iz Kine
Iako Mazda još nije zvanično potvrdila dolazak EZ-60 na evropsko tržište, logičan potez bi bio da ovaj model prati putanju EZ-6, koji će se od sljedeće godine prodavati na nekim evropskim tržištima kao Mazda 6e...
Mazda nastavlja širenje svoje ponude električnih vozila, oslanjajući se na dugogodišnju saradnju sa kineskim proizvođačem Changan. Nakon što je prošle godine predstavljen sedan EZ-6, sada je na društvenoj mreži Weibo otkriven i njegov SUV pandan – Mazda EZ-60 – model koji bi mogao da pronađe svoje mjesto i na evropskom tržištu, gdje bi se, po uzoru na EZ-6 (Mazda 6e), prodavao pod nazivom CX-6e.

Mazda je kroz EZ-60 ponudila svoju viziju modernog električnog SUV-a, nastojeći da ispravi slabiji komercijalni uspjeh modela MX-30. Vozilo zadržava prepoznatljiv Mazdin dizajnerski stil, ali uvodi i inovativne elemente, poput aerodinamičkih kontrafora na zadnjem dijelu, koji su rijetkost kod SUV modela, a još jedna zanimljivost su bočne kamere umjesto klasičnih retrovizora, što je tehnologija koja je u Kini legalna već nekoliko godina.

Ispod elegantne karoserije krije se platforma Deepal S07, modela iz Changanove električne podmarke, što znači da EZ-60 dolazi sa potpuno električnim pogonom, ali i verzijom sa produženim dometom zahvaljujući 1.5-litarskom benzinskom motoru. Mazda još nije otkrila unutrašnjost ovog modela, ali premijera kabine zakazana je za Auto Shanghai 2025, koji se održava krajem ovog mjeseca. Sudeći po enterijeru EZ-6, očekuje se minimalistički dizajn sa velikim centralnim ekranom i visokokvalitetnim materijalima, čime Mazda želi da se distancira od kineskih konkurentskih brendova.

Iako još nisu objavljene zvanične specifikacije, očekuje se da će EZ-60 koristiti iste pogonske sklopove kao Deepal S07, što uključuje bateriju od 80 kWh, elektromotor od 214 KS (158 kW) postavljen na zadnjoj osovini, autonomiju do 475 km po kineskom CLTC standardu, brzo punjenje snage 93 kW, koje omogućava punjenje od 30% do 80% za 35 minuta. Za poređenje, sedan EZ-6 koristi snažniji elektromotor od 254 KS, ali sa istom baterijom, što mu omogućava domet od 555 km između punjenja.

Iako Mazda još nije zvanično potvrdila dolazak EZ-60 na evropsko tržište, logičan potez bi bio da ovaj model prati putanju EZ-6, koji će se od sljedeće godine prodavati u Velikoj Britaniji kao Mazda 6e. Japanski proizvođač je već ranije najavio razvoj potpuno novog električnog SUV-a, koji će se razlikovati od modela nastalih u saradnji sa Changanom i koristiti baterije razvijene zajedno sa Panasonicom. Taj model bi trebalo da se pojavi krajem decenije, otprilike u isto vrijeme kada i nova generacija Mazde CX-5 sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.