Opel Astra K (2015–2019)
Najozbiljniji konkurent VW Golfu kod nas
Iako je Opel Astra tokom godina stekla veliku popularnost, nikada nije postala omiljeni izbor entuzijasta za volanom. Sedma generacija, predstavljena 2015. godine, donijela je brojne promjene u odnosu na prethodni model, pa su svi koji su je vozili odmah prepoznali značajna poboljšanja u gotovo svim aspektima…
Opel Astra K (2015–2019) 1.6 CDTI (110 KS)
Opel Astra jedan je od najpoznatijih kompaktnijih modela na tržištu, koji se ističe kao konkurent modelima poput Volkswagena Golfa, Forda Focusa i Renaulta Meganea. Ovaj model donosi pouzdane performanse, dobar dizajn i solidnu ekonomičnost. Astra K predstavlja evoluciju prethodne generacije, s modernizovanim izgledom, naprednom tehnologijom i boljim motorima. Nudi niz motorizacija, a verzija sa 1.6 CDTI motorom pruža dobar balans između snage i efikasnosti.

Prvenstveno je usmjerena ka vozačima koji traže vozilo za svakodnevnu vožnju, ali i niske dugoročne troškove održavanja. Na tržištu polovnih vozila Astra K odličan je izbor jer nudi komfor i kvalitet po pristupačnoj cijeni, a konkurenti iz istog segmenta često su skuplji. Međutim, postoje i modeli s višim nivoima opreme koji nude dodatnu udobnost i tehnologiju, što može biti izazov u borbi sa konkurencijom. Iako Opel Astra K nudi dobar kvalitet, postoje i određeni nedostaci. Prostor na zadnjem sjedištu može biti skučen za više putnike, a komfor za duže vožnje nije na nivou nekih konkurentskih modela.
.webp)
Upravljač može biti previše težak pri manevrisanju u uskim prostorima, a vožnja na lošim putevima može biti pomalo tvrda. Drugi problem je što bazični modeli dolaze sa manje opreme, pa su naprednije funkcije dostupne samo u višim paketima. Takođe, dizajn enterijera, iako funkcionalan, može djelovati pomalo konzervativno i nedovoljno moderan u poređenju sa konkurencijom. Pored toga, buka motora i vjetra postaje primjetna pri višim brzinama, što smanjuje udobnost vožnje. Generalno, Astra K pruža solidnu vožnju, ali s nekim kompromisima kada su u pitanju luksuz i udobnost. Najčešći kvarovi uključuju probleme sa EGR ventilom, što može uticati na performanse motora i dovesti do gubitka snage.

Takođe, s vremena na vrijeme javljaju se problemi s elektronikom, poput grešaka u sistemu za kontrolu stabilnosti ili senzorima. Zatvaranje vrata takođe može postati problematično zbog oštećenja dihtunga na vratima. Još jedan čest kvar može biti vezan za filter čestica, koji se može začepiti, posebno pri gradskoj vožnji sa niskim brojem obrtaja. Ponekad se javljaju i problemi sa sistemom za hlađenje, kao što su curenje rashladne tečnosti ili neispravnost termostata. Konačno, neki vozači su se susreli s problemima u vezi s kvačilom, koje može pokazivati znakove istrošenosti nakon dužeg vremena upotrebe.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.6 CDTI (110 KS) |
Prosječno |
5,1 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
5,9 |
Prednosti
Dobro upravljanje, niska potrošnja goriva, kvalitetna unutrašnjost, prostran prtljažnik, dobra zvučna izolacija, pouzdan motor, udobna vožnja, napredni sigurnosni sistemi, savremeni infotainment sistem, odlična vrijednost za novac.
Mane
Česti problemi sa DPF-om, problemi sa EGR ventilom, slaba zvučna izolacija u nekim verzijama, povremeni problemi sa elektroopremom, manjak prostora na zadnjem sjedištu, neintuitivni meniji u infotainment sistemu, problemi sa kvačilom, osjetljivost na loše gorivo.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.598 ccm |
Snaga |
110 KS pri 3.500 o/min |
Max obrtni momenat |
300 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
195 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11 s |
Dimenzije DxŠxV |
437 x 180 x 148 cm |
Masa |
1.286 kg |
Osovinski razmak |
266 cm |
Prtljažnik |
370 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2015. Početak proizvodnje novog modela Astra K
• 2017. „Facelift” modela sa unapređenjima u pogledu tehnologije
• 2019. Kraj proizvodnje ove generacije, nakon čega dolazi nova generacija modela
⚠️ Obrati pažnju:

Problemi sa EGR ventilom, koji mogu uzrokovati gubitak snage i nepravilno sagorijevanje.

Poteškoće sa sistemom za hlađenje, uključujući curenje rashladne tečnosti i neispravne termostate.

Problemi sa filterom čestica (DPF), koji se može začepiti, posebno u gradskoj vožnji sa niskim brojem obrtaja.
Više informacija o modelu Opel Astra pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.