Test – DS4 1.2 PureTech EAT8 Trocadero
Umjetnička galerija u tijelu automobila
Sa drugom generacijom četvorke DS se vratio klasičnom stilu kompaktnih automobila sa četvoro vrata standardne veličine. Novi model osjetno je duži, širi i na prvi pogled ozbiljniji automobil od prethodnika, koji mu je ostavio bogato nasljeđe u velikom broju zadovoljnih kupaca...
Druga generacija DS4 je sa 4,4 metra duža od prethodnika za 12,5 centimetara i viša pet, ali se zbog novog uglastog dizajna čini značajno gabaritnijom. S vana je to veoma moderan automobil, koji sada ima dvostruki karakter sa urbanim i off-road stilom, kojeg promoviše posebna DS4 Cross verzija čiji test nas očekuje u budućnosti.

Domaći kupci standardni model mogu da kombinuju sa šest paketa opreme, koji svaki na svoj način određuju njegov vizuelni karakter. To u praksi znači da se DS 4 izborom Performance Line i Performance Line+ može prilagoditi ukusu vozača, koji vole sportski stil i nešto agresivnije detalje.

Bastille, testni Trocadero i sadržajniji Rivoli namijenjeni su kupcima profinjenog stila, potencijalnim umjetnicima, koji tačno znaju šta traže kada je riječ o kombinaciji boja i materijala. Takvi ljudi u automobilu uživaju svim svojim čulima. Na vrhu ponude nalazi se Opera paket, koji sadržajno i stilski objedinjuje od svega pomalo što nude paketi ispod njega, ali i svemu tome dodaje nešto svoje, te tako DS 4 čini kotrljajućom modnom ikonom, što je jedan od glavnih aduta Citroenovog premium podbrenda, koji je oživljen 2009. godine.
Ako nas niste dobro razumjeli, onda ćemo ponoviti da je DS 4 automobil koji želi na različite načine da se identifikuje s francuskom umjetnošću, te da u svijetu četverotočkaša bude svoj i poseban.Nova „četvorka“ njeguje jedinstven dizajnerski stil, s izraženim uglastim formama, koje je u okviru aktuelne DS game promovisao raskošni SUV model, DS7 Crossback.

Prednji dio karakterističan je prije svega po izlomljenim bočnim dnevnim LED svjetlima, koja su standardno uparena sa LED farovima, koji u bogatijim paketima ili opciono mogu da se kombinuju i sa Matrix LED tehnologijom.

Naprijed se ističu i veliki DS logotip, te rešetkasta maska hladnjaka, koja je spojena sa branikom bez vidljivog okvira, te kao takva predstavlja jedinstveno rješenje u okvirima Stellantis grupacije, kojoj DS pripada. Na bokovima su u prvom planu specifično oblikovani 19-inčni aluminijumski naplaci, s Michelinovim pneumaticima dimenzija 205/55.

Standardni model ima 17-inčne točkove dok se najbogatija Opera oprema može pohvaliti i sa 20-inčnim. Prethodnik je primjera radi imao točkove u rasponu od 17 do 19-inča. Uz neobično izlomljenu krovnu liniju interesantnijim od ostalih s boka se čine i pokretni rukohvati na vratima, koji se kao na nekim od najekskluzivnijih modela današnjice prilikom upotrebe automatski izvlače i uvlače iz svojih kućišta. Podsjećamo da isti sistem koriste i ostali aktuelni DS modeli.

Stilski i vizuelno je ovaj koncept veoma efektan. Ima i pozitivnog uticaja na aerodinamiku, te nivo šumova, koje proizvodi strujanje vjetra oko karoserije pri visokim brzinama. No i pored svega toga teško je nadmašiti savršenu ergonomiju i jednostavnost upotrebe klasičnih rukovata.

Pozadi su dominantna serijska Full LED svjetla upakovana u providna kućišta s dijamantskom teksturom, koja su od Performance Line opreme dostupna i s kaskadnim pokazivačima pravca. Oku ugodan detalj predstavljaju i dvostruke hromirane imitacije izduvnih otvora, koje ljubiteljima klasičnih rješenja ipak ne mogu ponuditi onaj nivo efektnosti kao pravi otvori. Dinamičan je i kontrastni crni krov, koji zbog zatamnjenih A stubova izgleda kao da je oslonjen samo na zadnji dio vozila stvarajuću tako svojevrsnu optičku varku koja zabavlja posmatrače svaki put kada na putu vide DS 4.

Sve u svemu, riječ je o automobilu koji izaziva pažnju kod ostalih učesnika u saobraćaju na našim ulicama. Taj osjećaj će kod ljudi koji vole biti primijećeni direktno uticati i na rast nivoa zadovoljstva kada je riječ o korištenju testnog vozila.DS modeli oduvijek su u enterijeru nudili spoj vrhunskog luksuza i neobičnih dizajnerskih rješenja, po kojima je izvorni Citroen oduvijek bio prepoznatljiv. I DS4 nije izuzetak, a jedan od svakako najzanimljivijih detalja u kabini je na dodir osjetljivi ekran na tunelu mjenjača, koji ima zadatak da olakša upravljanje multimedijom.

Njegova funkcija je nesporna, ali sam sistem upravljanja i kretanja kroz menije zahtijeva vrijeme da bi postao rutina. Kao i kod prethodnog DS 4 modela i ovaj put ponuđen je spoj vrhunskih kožnih i plastičnih materijala sa najsavremenijim digitalnim rješenjima. Ispred vozača nalazi se pod rukom veoma ugodan, kožom obloženi multifunkcionalni upravljač kroz koji se gleda u za današnje standarde neobično male 7-inčne digitalne instrumente, koji su i pored toga više nego zadovoljavajuće inoformativni. Instrumentima se upravlja pomoću tastera integrisanih u ručicama brisača i pokazivača pravca.

Iznad instrumenata na vjetrobranskom staklu projektuje se virtuelni head-up displej sa mnoštvom korisnih informacija i aktivnih animacija, dok je na sredini 10-inčni na dodir osjetljivi ekran DS Iris multimedije, kojom se može upravljati glasovno ili preko dodirnog ekrana na tunelu mjenjača. Sjedišta su veoma udobna u oba reda. U kabini se zavisno od odabranih paketa opreme mogu naći ekskluzivni materijali poput karbona, alkantare, drveta i aluminijuma, koji je nama bio na raspolaganju. Kvalitet izrade je na visokom nivou, dok pojedina dizajnerska i ergonomska rješenja poput podizača stakala integrisanih u obloge vrata ili nisko spuštenih unutrašnjih kvaka na vratima zahtijevaju privikavanje.

Testni model s opremom Trocadero karakterističan je po kombinaciji presvlaka sjedišta od crne tkanine i Basalte kože koja je u vožnji veoma prijatna i prozračna. DS nije zanemario potrebe savremenih korisnika, pa je multimedija jednostavno poveziva sa pametnim uređajima preko Android Auto i Apple Car Play aplikacija, a tu je i veliki broj utičnica za punjenje i USB priključaka. Kabina je uzorno prostrana za vozača i suvozača, a ako su oni prosječne građe i pozadi je zagarantovan visok nivo komfora zahvaljujući debelo postavljenim sjedištima. Praktični karakter svakog automobila, pa i testnog najbolje se ogleda u kapacitetu i funkcionalnosti prtljažnika. U slučaju modela pogonjenog benzinskim motorom njegova zapremina iznosi 439 litara, dok je kod plug-in hibridne verzije ona smanjena na 390 zbog ugradnje baterija i punjača. Za model poput testnog s bogatom i specifičnom opremom potrebno je izdvojiti 61.803 KM. Ulazni benzinac s istim mjenjačem košta 52.500 KM, dok je za najskuplje izdanje s Rivoli opremom potrebno izdvojiti 66.211 KM. Dizelski pogon s 130 KS dostupan je od 55.632 KM, dok za plug-in hibrid sa 225 KS u startu treba izdvojiti 85.159 KM. Navedeno u praksi znači da je DS 4 dostupan širokom krugu kupaca, ali i da je po svemu što nudi on u stvari namijenjen specifičnoj grupi vozača koja vožnju ne doživljava samo kao prelazak puta od tačke A do tačke B, već kao životni stil u kojem je udovoljavanje svim tjelesnim čulima bitnije od brzine prolaska kroz krivine.

Ulazni benzinac
Testni model kombinovan je s jednom od danas najčešće biranih pogonskih opcija. Nju čine 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac sa 130 KS i osmostepeni automatski mjenjač, koji savršeno odgovara njegovom karakteru. Zahvaljujući Drive select sistemu s tri programirana režima rada: Sport, Normal i Eco, vozač ima mogućnost da utiče na performanse motora, koji je primarno orijentisan ka laganoj i opuštenoj vožnji, mada će ako zatreba DS-ov pogon, iz njega uspješno i bez zadrške izvući obećanih 130 KS. Posebno raduje činjenica da se rado vrti do crvene zone obrtaja, kada ga mjenjač zaštitnički rasterećuje. U opuštenom ritmu bez dinamičkih ambicija i s punim poštovanjem prema trenutnim visokim cijenama goriva prosječnu potrošnju je moguće svesti nivo od pet litara. Bez respekta s lakoćom će se povećati i na desetak litara, dok je realnost negdje u rasponu između sedam i osam litara. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 11,6 sekundi što ubija trkačke ambicije, ali i djeluje sporije nego što to zapravo izgleda u praksi. Najveća brzina od 210 km/h je uzorna, ali ako ne želite visoke prosjeke potrošnje 1.427 kilograma težak automobil najbolje je držati oko i ispod 130 km/h.