Test – DS4 1.2 PureTech EAT8 Trocadero

Umjetnička galerija u tijelu automobila

Sa drugom generacijom četvorke DS se vratio klasičnom stilu kompaktnih automobila sa četvoro vrata standardne veličine. Novi model osjetno je duži, širi i na prvi pogled ozbiljniji automobil od prethodnika, koji mu je ostavio bogato nasljeđe u velikom broju zadovoljnih kupaca...
17 Oktobar 2023

Umjetnička galerija u tijelu automobila

Druga generacija DS4 je sa 4,4 metra duža od prethodnika za 12,5 centimetara i viša pet, ali se zbog novog uglastog dizajna čini značajno gabaritnijom. S vana je to veoma moderan automobil, koji sada ima dvostruki karakter sa urbanim i off-road stilom, kojeg promoviše posebna DS4 Cross verzija čiji test nas očekuje u budućnosti.

IMG 9469

Domaći kupci standardni model mogu da kombinuju sa šest paketa opreme, koji svaki na svoj način određuju njegov vizuelni karakter. To u praksi znači da se DS 4 izborom Performance Line i Performance Line+ može prilagoditi ukusu vozača, koji vole sportski stil i nešto agresivnije detalje.

IMG 0376

Bastille, testni Trocadero i sadržajniji Rivoli namijenjeni su kupcima profinjenog stila, potencijalnim umjetnicima, koji tačno znaju šta traže kada je riječ o kombinaciji boja i materijala. Takvi ljudi u automobilu uživaju svim svojim čulima. Na vrhu ponude nalazi se Opera paket, koji sadržajno i stilski objedinjuje od svega pomalo što nude paketi ispod njega, ali i svemu tome dodaje nešto svoje, te tako DS 4 čini kotrljajućom modnom ikonom, što je jedan od glavnih aduta Citroenovog premium podbrenda, koji je oživljen 2009. godine.

Ako nas niste dobro razumjeli, onda ćemo ponoviti da je DS 4 automobil koji želi na različite načine da se identifikuje s francuskom umjetnošću, te da u svijetu četverotočkaša bude svoj i poseban.Nova „četvorka“ njeguje jedinstven dizajnerski stil, s izraženim uglastim formama, koje je u okviru aktuelne DS game promovisao raskošni SUV model, DS7 Crossback.

IMG 0472

Prednji dio karakterističan je prije svega po izlomljenim bočnim dnevnim LED svjetlima, koja su standardno uparena sa LED farovima, koji u bogatijim paketima ili opciono mogu da se kombinuju i sa Matrix LED tehnologijom.

IMG 0438

Naprijed se ističu i veliki DS logotip, te rešetkasta maska hladnjaka, koja je spojena sa branikom bez vidljivog okvira, te kao takva predstavlja jedinstveno rješenje u okvirima Stellantis grupacije, kojoj DS pripada. Na bokovima su u prvom planu specifično oblikovani 19-inčni aluminijumski naplaci, s Michelinovim pneumaticima dimenzija 205/55.

IMG 0475

Standardni model ima 17-inčne točkove dok se najbogatija Opera oprema može pohvaliti i sa 20-inčnim. Prethodnik je primjera radi imao točkove u rasponu od 17 do 19-inča. Uz neobično izlomljenu krovnu liniju interesantnijim od ostalih s boka se čine i pokretni rukohvati na vratima, koji se kao na nekim od najekskluzivnijih modela današnjice prilikom upotrebe automatski izvlače i uvlače iz svojih kućišta. Podsjećamo da isti sistem koriste i ostali aktuelni DS modeli.

IMG 9717

Stilski i vizuelno je ovaj koncept veoma efektan. Ima i pozitivnog uticaja na aerodinamiku, te nivo šumova, koje proizvodi strujanje vjetra oko karoserije pri visokim brzinama. No i pored svega toga teško je nadmašiti savršenu ergonomiju i jednostavnost upotrebe klasičnih rukovata.

IMG 0501

Pozadi su dominantna serijska Full LED svjetla upakovana u providna kućišta s dijamantskom teksturom, koja su od Performance Line opreme dostupna i s kaskadnim pokazivačima pravca. Oku ugodan detalj predstavljaju i dvostruke hromirane imitacije izduvnih otvora, koje ljubiteljima klasičnih rješenja ipak ne mogu ponuditi onaj nivo efektnosti kao pravi otvori. Dinamičan je i kontrastni crni krov, koji zbog zatamnjenih A stubova izgleda kao da je oslonjen samo na zadnji dio vozila stvarajuću tako svojevrsnu optičku varku koja zabavlja posmatrače svaki put kada na putu vide DS 4.

IMG 9731

Sve u svemu, riječ je o automobilu koji izaziva pažnju kod ostalih učesnika u saobraćaju na našim ulicama. Taj osjećaj će kod ljudi koji vole biti primijećeni direktno uticati i na rast nivoa zadovoljstva kada je riječ o korištenju testnog vozila.DS modeli oduvijek su u enterijeru nudili spoj vrhunskog luksuza i neobičnih dizajnerskih rješenja, po kojima je izvorni Citroen oduvijek bio prepoznatljiv. I DS4 nije izuzetak, a jedan od svakako najzanimljivijih detalja u kabini je na dodir osjetljivi ekran na tunelu mjenjača, koji ima zadatak da olakša upravljanje multimedijom.

IMG 9777

Njegova funkcija je nesporna, ali sam sistem upravljanja i kretanja kroz menije zahtijeva vrijeme da bi postao rutina. Kao i kod prethodnog DS 4 modela i ovaj put ponuđen je spoj vrhunskih kožnih i plastičnih materijala sa najsavremenijim digitalnim rješenjima. Ispred vozača nalazi se pod rukom veoma ugodan, kožom obloženi multifunkcionalni upravljač kroz koji se gleda u za današnje standarde neobično male 7-inčne digitalne instrumente, koji su i pored toga više nego zadovoljavajuće inoformativni. Instrumentima se upravlja pomoću tastera integrisanih u ručicama brisača i pokazivača pravca.

IMG 9819

Iznad instrumenata na vjetrobranskom staklu projektuje se virtuelni head-up displej sa mnoštvom korisnih informacija i aktivnih animacija, dok je na sredini 10-inčni na dodir osjetljivi ekran DS Iris multimedije, kojom se može upravljati glasovno ili preko dodirnog ekrana na tunelu mjenjača. Sjedišta su veoma udobna u oba reda. U kabini se zavisno od odabranih paketa opreme mogu naći ekskluzivni materijali poput karbona, alkantare, drveta i aluminijuma, koji je nama bio na raspolaganju. Kvalitet izrade je na visokom nivou, dok pojedina dizajnerska i ergonomska rješenja poput podizača stakala integrisanih u obloge vrata ili nisko spuštenih unutrašnjih kvaka na vratima zahtijevaju privikavanje. 

IMG 9834

Testni model s opremom Trocadero karakterističan je po kombinaciji presvlaka sjedišta od crne tkanine i Basalte kože koja je u vožnji veoma prijatna i prozračna. DS nije zanemario potrebe savremenih korisnika, pa je multimedija jednostavno poveziva sa pametnim uređajima preko Android Auto i Apple Car Play aplikacija, a tu je i veliki broj utičnica za punjenje i USB priključaka. Kabina je uzorno prostrana za vozača i suvozača, a ako su oni prosječne građe i pozadi je zagarantovan visok nivo komfora zahvaljujući debelo postavljenim sjedištima. Praktični karakter svakog automobila, pa i testnog najbolje se ogleda u kapacitetu i funkcionalnosti prtljažnika. U slučaju modela pogonjenog benzinskim motorom njegova zapremina iznosi 439 litara, dok je kod plug-in hibridne verzije ona smanjena na 390 zbog ugradnje baterija i punjača. Za model poput testnog s bogatom i specifičnom opremom potrebno je izdvojiti 61.803 KM. Ulazni benzinac s istim mjenjačem košta 52.500 KM, dok je za najskuplje izdanje s Rivoli opremom potrebno izdvojiti 66.211 KM. Dizelski pogon s 130 KS dostupan je od 55.632 KM, dok za plug-in hibrid sa 225 KS u startu treba izdvojiti 85.159 KM. Navedeno u praksi znači da je DS 4 dostupan širokom krugu kupaca, ali i da je po svemu što nudi on u stvari namijenjen specifičnoj grupi vozača koja vožnju ne doživljava samo kao prelazak puta od tačke A do tačke B, već kao životni stil u kojem je udovoljavanje svim tjelesnim čulima bitnije od brzine prolaska kroz krivine. 

 IMG 9823

Ulazni benzinac

Testni model kombinovan je s jednom od danas najčešće biranih pogonskih opcija. Nju čine 1,2-litarski trocilindarski turbobenzinac sa 130 KS i osmostepeni automatski mjenjač, koji savršeno odgovara njegovom karakteru. Zahvaljujući Drive select sistemu s tri programirana režima rada: Sport, Normal i Eco, vozač ima mogućnost da utiče na performanse motora, koji je primarno orijentisan ka laganoj i opuštenoj vožnji, mada će ako zatreba DS-ov pogon, iz njega uspješno i bez zadrške izvući obećanih 130 KS. Posebno raduje činjenica da se rado vrti do crvene zone obrtaja, kada ga mjenjač zaštitnički rasterećuje. U opuštenom ritmu bez dinamičkih ambicija i s punim poštovanjem prema trenutnim visokim cijenama goriva prosječnu potrošnju je moguće svesti nivo od pet litara. Bez respekta s lakoćom će se povećati i na desetak litara, dok je realnost negdje u rasponu između sedam i osam litara. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 11,6 sekundi što ubija trkačke ambicije, ali i djeluje sporije nego što to zapravo izgleda u praksi. Najveća brzina od 210 km/h je uzorna, ali ako ne želite visoke prosjeke potrošnje 1.427 kilograma težak automobil najbolje je držati oko i ispod 130 km/h.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...