Test – Hyundai Kona Electric Luxury 2WD

Briljira u gradu, a ne boji se ni putovanja

Hyundaijeva politika potpune otvorenosti pred automobilskom javnošću u proteklih deset godina omogućila je veliki rast povjerenja koje domaći kupci imaju prema njegovim vozilima. U skladu sa tim pristupom, nakon hibridne i benzinske verzije nove Kone dobili smo priliku da testiramo i njen treći, električni pogonski koncept...
12 Septembar 2024

Briljira u gradu, a ne boji se ni putovanja

Mada je i prethodna, prva generacija Kone imala potpuno električnu verziju, nismo bili u prilici da je vozimo i testiramo. To je i razumljivo, s obzirom na to da se u toj fazi razvoja Hyundai uglavnom fokusirao na tržišta s razvijenom električnom infrastrukturom, većim podsticajima, ali i potencijalnim brojem kupaca koji su bili spremni da se upuste u električnu pogonsku priču. Druga generacija ide korak dalje u svim segmentima pa i u ovom, te nam se za kratko vrijeme predstavila s benzinskim, trendovskim hibridnim i (za naše prostore još uvijek futurističkim) električnim pogonom. 

IMG 1155

Taj futurizam, nažalost, manje je vezan za samu tehnologiju i postprodajnu podršku koliko za infrastrukturu i punjače čiji razvoj ne prati evropske tendencije ni po pitanju brojnosti, ali ni po pitanju održavanja postojećih punionica. Naime, domaća praksa je takva da ćete na mnogim mjestima koja su godinama unazad uredno deklarisana kao punionice zateći devastirane ili pokvarene punjače, jer su ih nadležne institucije zaboravile odmah nakon njihovog instaliranja. 

To umnogome otežava svakodnevicu vlasnicima električnih vozila i poprilično ih destimuliše u toj namjeri. Uprkos tome, interes za električnim vozilima postoji i svakim danom je sve veći, što je i razumljivo s obzirom na realne kvalitete koje ova vozila posjeduju, a koja ćemo vam predstaviti u testu. 

IMG 0786

Dizajnerske razlike između električne Kone i modela s ostalim pogonskim rješenjima najočiglednije su na prednjem dijelu, gdje se nalazi otvor punjača, a drugačija stilska rješenja krase i sam branik, koji je aerodinamički zatvoreniji i vizuelno istaknut mnoštvom jedinstvenih ukrasnih kockica. Za početak osvrta na dizajn treba istaći kako je Meta Blue plava boja karoserije veoma interesantna i oku ugodna na električnoj Koni. S obzirom na to da korejski brend za doplatu svih metalik i mineralnih nijansi traži isti iznos, 1.000 KM, bićemo slobodni preporučiti ovu nijansu kao jednu od zanimljivijih. 

IMG 1393

Velikih razlika između standardnih i električnih modela Kone nema, mada je električna Kona svana aerodinamički zaobljenija i zbog toga pomalo plastičnija. Uz podsjećanje da Hyundai električnu Konu domaćim kupcima nudi s četiri paketa opreme: Style, Premium, Prestige i Luxury, dodaćemo i da je testni model bio opremljen posljednjim i ujedno najsadržajnijim od njih. Ta činjenica svana se najlakše prepoznaje po staklenom krovnom otvoru, dok su atraktivni 19-inčni aluminijumski točkovi s pneumaticima dimenzija 235/45 dostupni već od drugog Premium paketa.  

IMG 1143

Kompletan paket prednjih, zadnjih i pozicionih LED svjetala dostupan je već od baznog paketa opreme, koji uključuje i dugačak spisak sigurnosnih sistema s kojima je vožnja značajno opuštenija, posebno u gradskim uslovima, kada su mnogi savremeni sistemi i najpotrebniji. Vanjski dizajn karakterišu oble i mekane linije, sa svjetlosnim tijelima pomaknutim u uglove branika, što smo i s prethodnim testnim modelima definisali kao ne baš najpraktičnije rješenje, jer su na tim pozicijama izložena oštećenjima prilikom fizičkog kontakta s objektima iz okoline ili ostalim vozilima. 

IMG 0910

Enterijer električnog modela zahvaljujući najbogatijem paketu opreme zrači dozom luksuza koja se rijetko sreće u klasi kompaktnih SUV modela i dostojna je njenih najboljih predstavnika. Digitalna arhitektura je savremena, dok su ergonomija i praktičnost na najvišem mogućem nivou. Unutrašnji dizajn na najljepši mogući način spaja savremeni digitalni enterijer s klasičnim rješenjima. 
Digitalni sadržaji ponuđeni su preko multimedijalnog panela s dva 12,25-inčna ekrana visoke rezolucije i bijelim pozadinskim osvjetljenjem ugodnim oku. Uz optimalnu količinu informacija, pouzdanih navigacionih savjeta i odličan auditivni doživljaj, koji je u najbogatijoj opremi unaprijeđen Bose premijum zvučnicima i pojačalom, Kona nudi i mnoštvo praktičnih pretinaca za sitnice, te raznovrsna savremena pomagala za povezivanje i punjenje pametnih telefona. 

IMG 0886

Jedan od najjačih aduta svih Koninih verzija koje smo do sada imali priliku da vozimo, pa i električnog modela, jeste natprosječan komfor koji je ponuđen u oba reda sjedišta. Za tu činjenicu zaslužna je odlična arhitektura kabine, u kojoj ima prostora kao u broj većem Tucsonu. Klasične komande klime oduševljavaju jednostavnošću upravljanja, a isti utisak nude i ostali tasteri kojima se aktiviraju grijanje ili hlađenje sjedišta, recirkulacija vazduha ili neki od sadržaja multimedijalnog sistema. 

IMG 0862

Sve je nadohvat ruke, logično i lako upotrebljivo, te zaslužuje pohvalu, a uzornom se može okvalifikovati i preglednost koja je unaprijeđena nadzornim sistemom sa četiri širokougaone kamere. Sve ono što oči ne vide vidjeće ultrasonični senzori zahvaljujući kojima je jedinstvena harmonija bešumne električne vožnje postala još potpunija. Još jedna stvar koju treba pohvaliti je pedantan kvalitet izrade, te maštovita kombinacija materijala, među kojima dominira plastika. 

IMG 1794

Pristup prtljažniku olakšan je električno pokretanim petim vratima koja je moguće otvoriti na klasičan način, te pomoću daljinskog ključa ili tastera u kabini. Njegova osnovna zapremina iznosi 493 litra, što je 27 litara više nego kod ostalih pogonskih rješenja. Tih 27 litara nalazi se ispod prednjeg poklopca, gdje je smješten kompaktniji električni pogonski sklop. 

IMG 1739

Nova električna Kona domaćim kupcima dostupna je po ulaznoj cijeni od 76.490 KM u kombinaciji sa Style paketom opreme, slabijim pogonom sa 156 KS i manjom baterijom od 48,4 kWh. Za elitno izdanje poput testnog – s najbogatijom opremom, većom baterijom i pogonom od 217 KS, koji omogućava da se iz mjesta do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu, uz najveću brzinu od 172 km/h i autonomiju od 454 kilometra – treba izdvojiti 104.490 KM. 

IMG 1747

POGON
Kona se u električnom izdanju nudi u dvije pogonske kombinacije: sa 156 i 217 KS. Obje imaju prednji pogon. Domaći uvoznik omogućio nam je da isprobamo mogućnosti jačeg modela koji je kombinovan s većom baterijom od 65,4 kWh. Uz podsjećanje da bazni model ima bateriju od 48,4 kWh i kombinovani domet od 377 kilometara, treba naglasiti da nam je testni model sa 454 kilometra autonomije omogućio uzornu opuštenost. 

IMG 1788

Za domaće uslove, ta autonomija je više nego dovoljna većini vozača za njihove sedmične aktivnosti, a ako ste uglavnom u gradu, gdje je i rekuperacija energije kočenja aktivnija, moći ćete voziti i desetak dana bez posjete punjaču. Na otvorenoj cesti priča je drugačija, posebno ako Drive select sistem podesite na sportski režim, koji uz maksimalne performanse pruža i maksimalnu potrošnju energije. U gradskim uslovima prosjek je obično ispod 20 kWh, dok će pod opterećenjem s lakoćom preći i 30. S malo pažnje, u eko režimu lako se spustiti ispod 15 kWh, pa i manje u gradskom režimu uz podršku rekuperacije. 

IMG 1784

PUNJENJE
Hyundai uz testni model obećava autonomiju od 514 kilometara. Teoretski ju je u idealnim uslovima moguće produžiti do 600 kilometara, a uz oštriji pritisak na papučicu gasa i maksimalnim iskorištavanjem Sport režima rada pogona i ubrzanja od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi neće biti čudo ako se kapacitet baterije isprazni za manje od 400 pređenih kilometara. 

IMG 1856

Ono što treba primijetiti je da energija opada shodno dinamici bez prevelikih oscilacija, što vozaču omogućava da se precizno orijentiše između dva punjača. Kona ima fabrički punjač od 2,4 kW koji se uglavnom koristi za takozvano noćno punjenje na monofaznoj mreži, preko koje se može akumulirati između 100 i najviše 200 kilometara autonomije. Najbolji i najbrži rezultat punjenja ostvaruje se na punjaču od 102 kW, gdje je za podizanje kapaciteta od 0 do 80% potreban 41 minut. Za isti procenat na najčešćem punjaču od 11 kW potrebno je oko 6,4 sata. 

IZDVOJENI TEST


Test – Škoda Kamiq 1.5 TSI

Vrhunska dinamika i prebogata oprema

Najmanji Škodin model s off-road predznakom nedavno je redizajniran, te stilski i tehnološki o...