Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su standard koji obično u stopu prate i velike promjene u enterijeru. Ni novi Santa Fe nije izuzetak, već pravilo koje ugodno iznenađuje dozom hrabrosti s kojom su neke dojučerašnje konceptne zamisli dobile velikoserijski karakter...
26 Februar 2025

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

I dok su na početku afirmacije Hyundaija kao brenda njegove radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije, starog i novog modela, nailazile na čuđenje evropskih kupaca, danas je takav princip snažan adut za diskvalifikaciju konkurenata, koji se slijepo drže dizajnerske evolucije.

DSC 4915

Novi Santa Fe radikalno je drugačiji od prethodnog. Po jednima je i isto toliko bolji, a po drugima previše progresivan po svim pitanjima. Od prve generacije Santa Fea do najnovije pete prošle su 22 godine. Za dvije decenije korejski SUV se od prvobitnih 4,5 metara razvukao na sadašnjih 4,83 kako bi u njega spakovao sav dosadašnji tehnološki napredak, a on je zaista ogroman.

IMG 0980

Prva generacija predstavljena je 2001. godine u trenutku kada je korejska kompanija imala ambiciozne planove, ali i ograničen budžet. Bio je to automobil prepoznatljivog, ali istovremeno neupečatljivog industrijskog dizajna. Novi model je nešto potpuno drugačije, automobil razvijen s velikim budžetom, ali i slobodom oblikovanja nedostižnom mnogim konkurentima.

DSC 4875

Razvijen pod motom „Open for Moreˮ, koji bi u prevodu na naš jezik glasio „otvoren za višeˮ, Hyundai je svana ponudio veoma originalan, istovremeno jednostavan, ali suštinski moderan i funkcionalan dizajn, koji je karakterističan po uglastim formama i jedinstvenim piksel LED svjetlima.

Dugodišnja praksa korejskih dizajnera da novi model u potpunosti raskida sve veze sa starim i nudi radikalno drugačiji pristup u karoserijskom oblikovanju na smjeni dvije generacije Santa Fea naprosto je kulminirala. I dok je na početku ovakav pristup nailazio i na kritike vjernih obožavalaca koje su zbunjivale velike transformacije u izgledu, on je vremenom postao zaštitni znak Hyundaija, pa i jedno od njegovih najjačih oružja u borbi s konkurencijom, koja se uglavnom fokusirala na bezvremenski evolutivni dizajn.

IMG 0950

Čitavom dužinom krova postavljeni su i snažni nosači, koji automobilu daju originalan izgled iz profila. Oni su zanimljivi i jer su dizajneri radi lakšeg pristupa krovu vozila u C-stubu napravili praktičan oslonac za ruku, sakriven preklopnim poklopcem koji je moguće i zaključati.

IMG 1017

Osnovne vizuelne karakteristike novog modela jesu ravne karoserijske linije te jedinstvena stilska i funkcionalna rješenja. Najupečatljiviji detalj vanjskog dizajna jesu nove svjetlosne grupe koje koriste piksel LED tehnologiju, u okviru koje dominira slovo „Hˮ. Ono se ocrtava kako u glavnim tako i u zadnjim svjetlima.

IMG 0969

Ozbiljne namjere naglašene su svana i 20-inčnim alu-točkovima, ali i raskošnom visinom od čak 1.720 milimetara.U skladu sa off-road standardima, donji dijelovi vrata, pragovi, lukovi točkova i blatobrana oklopljeni su lakiranom plastikom. Lakirani elementi su vizuelno upečatljivi, ali nema govora da pružaju bezbrižnost u off-road vožnji kao što to pruža obična, nelakirana plastika.

IMG 2081

Najviše rasprava po pitanju dizajna izazvao je zadnji dio vozila, koji finalnim rješenjem neodoljivo podsjeća na električni model Ioniq 5. Za mnoge potpuno ravna peta vrata odstupaju od modernog ostatka automobila, mada njihov dizajn ima praktični smisao. Naime, kod podizanja vrata funkciju pozicija preuzimaju svjetla u braniku.

IMG 2063

Na ovaj način zadržava se visok stepen sigurnosti u noćnoj vožnji i smanjuje mogućnost naleta ostalih vozila zbog neadekvatne uočljivosti.Sam otvor prtljažnika pravilnog je oblika i 145 milimetara širi nego kod prethodnika, što olakšava pristup, ali i omogućava jednostavan utovar kabastog tereta poput kofera, kutija ili namještaja.

IMG 2052

Peta vrata pokretana su električnim putem, a aktiviranje mehanizma moguće je obaviti preko tastera na ključu ili u kabini te pokretom noge ispod branika. Osnovna zapremina prtljažnika sa dosadašnja 634 litra povećana je na 725 litara, a preklapanjem sjedišta drugog reda dobija se više od dvije hiljade litara slobodnog, tovarnog prostora. Mada je međuosovinski razmak novog modela samo pet centimetara duži od prethodnog, a širina je ista, s novom arhitekturom enterijera omogućeno je efikasnije iskorištavanje kabinskog prostora.

IMG 2037

Vozač se u takvom ambijentu osjeća povlašteno, a gotovo sve oko njega, pa i sam upravljač, podešava se električnim putem.Dizajneri su u kabini ponudili jednostavne ravne linije i površine u koje su uklopili najsavremenije digitalne sisteme, mnoštvo praktičnih pretinaca i klasičnih tastera. Među prvima u klasi Santa Fe je dobio i panoramski zakrivljeni ekran multimedije, koji integriše dva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije. Grijana, ventilisana i električno pokretana sjedišta u najbogatijem testnom paketu presvučena su kožom Nappa, strop je obložen mekanom alkantarom, dok kabinski prostor kvalitetnim zvukom ispunjava ozvučenje Bose.

IMG 2008

U prvom planu na centralnoj konzoli su dva bežična punjača za mobilne telefone, a širom kabine i prtljažnika nalaze se klasične i USB utičnice preko kojih je moguće ostvariti kablovsko punjenje eksternih uređaja. Zadnja klupa višestruko je podesiva naprijed, nazad, po nagibu i sklopiva, a putnici u drugom redu imaju i odvojene komande klimatizacije. Kvalitet više kod novog modela jeste odlična zvučna izolacija, zahvaljujući kojoj je boravak u kabini ugodan kao u najboljim premijum limuzinama. Kao i do sada, unutrašnje uređenje nudi kombinaciju 2+3+2 sjedišta, što omogućava ugodan transport sedam putnika. Trećem redu pristupa se jednostavno zahvaljujući preklopivim sjedištima drugog reda i širokim zadnjim vratima, koja se, kao što možete vidjeti, otvaraju gotovo pod uglom od 90 stepeni. Osnovni hibridni Santa Fe startuje s cijenom od 97.490 KM, dok je pogonski složeniji plug-in hibrid u ulaznom izdanju dostupan za 119.990 KM. Ko želi model poput testnog, moraće u startu da izdvoji 129.490 KM, odnosno 124.490 KM, koliko on košta u okviru aktuelne akcije. Ukoliko se odluči unaprijediti ga s par opcionih dodataka, taj iznos uvećaće se do 130.490 KM.

IMG 1939

POGON

Hibridna filozofija vožnje

Za pogon novog Santa Fea namijenjena su dva hibridna sklopa. Klasični hibrid raspolaže sa kombinovanom snagom od 215 KS, od čega 160 KS osigurava 1,6-litarski benzinac, a 65 KS elektromotor. Testni, plug-in pogon kombinovan je sa baterijom od 13,8 kWh, koja se na kablovskom punjaču kapaciteta 3,6 kW može napuniti za 3,5 sati. U ovoj kombinaciji benzinski motor takođe ima 160 KS, ali je elektromotor jači i raspolaže sa 98 KS. Pogon je uglađen, bez prevelikog nivoa buke, koja je osjetnija samo kod maksimalnog angažmana benzinskog motora, i u praksi zadovoljavajuće dinamičan sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najvećom brzinom od 180 km/h. Ovaj koncept pogona maksimalnu efikasnost postiže u gradskoj i laganoj vožnji. Ona se u idealnoj situaciji započinje s napunjenom baterijom, koja omogućava električnu autonomiju od 54 kilometra. Baterija može da se puni i regenerativnim kočenjem, koje je opet najefikasnije u gradu, gdje ima najviše učestalih kočenja. S maksimalnim angažmanom elektromotora 100 kilometara je moguće prevesti sa potrošnjom benzina manjom od četiri litra, što je impresivan rezultat za 2,2 tone težak SUV.

IZDVOJENI TEST


Test – Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV A6 4WD Allnat Caliography

Porodični sedmosjed, bogate opreme i ekonomičnog pogona

Radikalne dizajnerske promjene na smjeni dvije generacije za ljubitelje Hyundaija postale su s...