Ford Focus (2014–2018)
Pouzdanost i atraktivnost glavni aduti
Ford Focus nudi odličnu kombinaciju ekonomičnosti i dobrih voznih karakteristika u kompaktnom segmentu. Iako pruža napredne tehnologije i pouzdanost, ograničen prostor i bučnost motora mogu biti nedostaci…
Ford Focus (2014–2018) 1.5 TDCi (120 KS)
Focus je jedan od najpopularnijih automobila u kompaktnoj klasi, a treća generacija (2014–2018) donijela je velika poboljšanja u dizajnu, tehnologiji i efikasnosti. Model sa motorom 1.5 TDCi i 120 KS nudi odličan balans između performansi i potrošnje goriva, posebno zahvaljujući efikasnom dizel-motoru. Ovaj motor pruža glatku vožnju sa solidnim ubrzanjem, što ga čini pogodnim kako za gradsku vožnju tako i za vožnju na otvorenom putu.
Focus je poznat po dobrom upravljanju i stabilnosti, zahvaljujući unaprijeđenom vješanju i preciznom volanu. Uz to, dolazi sa širokim spektrom bezbjednosnih i asistencijskih sistema, uključujući kontrolu stabilnosti, sistem za praćenje trake i napredni tempomat. Enterijer je funkcionalan, s modernim dizajnom i dovoljno prostora za putnike i prtljag. Takođe, multimedijalni sistemi su unaprijeđeni, omogućavajući bolju povezanost i jednostavnu upotrebu. Međutim, kao i svaki polovnjak, ovaj model ima svoje mane. Prostor na zadnjim sjedištima može biti ograničen, posebno za visoke putnike. Iako je dizel-motor ekonomičan, bučnost motora pri većim brzinama može biti izražena, što smanjuje udobnost vožnje.
Materijali unutar kabine, iako moderni, mogu se brzo istrošiti, posebno na mjestima koja su često u upotrebi poput sjedišta i naslona za ruke. Takođe, tvrdo vješanje, koje doprinosi dobrom upravljanju, može negativno uticati na udobnost, naročito na lošijim putevima. Potrošnja goriva može varirati u zavisnosti od stanja vozila i načina vožnje, a u gradskoj vožnji može biti viša nego što bi se očekivalo. Iako je tehnologija napredna, neki sistemi mogu biti komplikovani za upotrebu ili nepouzdani. Iako je servisna mreža Forda široka, troškovi održavanja mogu biti viši nego kod konkurencije.
Najčešći kvarovi kod Forda Focusa 1.5 TDCi uključuju probleme sa sistemom za recirkulaciju izduvnih gasova (EGR), koji može biti sklon zapušavanju, posebno kod kraćih gradskih vožnji. Problemi sa DPF filterom takođe su česti, posebno ako se vozilo ne koristi za duže vožnje, što otežava proces regeneracije filtera. Kvačilo i dvomaseni zamajac mogu pokazati znakove habanja prije očekivanog roka, što zahtijeva skupe popravke. Takođe, vlasnici često prijavljuju kvarove na elektronici, uključujući senzore i multimedijalni sistem. Sistem vješanja, iako robustan, može trpjeti oštećenja na lošim putevima, što dovodi do potrebe za čestim popravkama.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.5 TDCi (120 KS) |
Prosječno |
4,5 |
Najmanje |
3,9 |
Najviše |
5,0 |
Prednosti
ekonomičnost, dobro upravljanje, stabilnost, napredni sigurnosni sistemi, pouzdan motor, udobna vožnja, prostran prtljažnik, moderan dizajn, dostupni dijelovi, široka servisna mreža.
Mane
bučan motor, ograničen zadnji prostor, tvrdo vješanje, brzo trošenje unutrašnjih materijala, komplikovana tehnologija, visoki troškovi održavanja, problemi sa EGR ventilom, kvarovi elektronike, trošenje kvačila, problemi s DPF filterom.
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Dizel |
Zapremina |
1.499 ccm |
Snaga |
120 KS pri 3.800 o/min |
Max obrtni momenat |
300 Nm pri 1.750 o/min |
Najveća brzina |
191 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
9,8 s |
Dimenzije DxŠxV |
435 x 182 x 148 cm |
Masa |
1.289 kg |
Osovinski razmak |
264 cm |
Prtljažnik |
277–1.062 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2014. Predstavljena restilizovana treća generacija Forda Focusa sa poboljšanim dizajnom, boljim upravljanjem i efikasnijim motorima, uključujući 1.5 TDCi.
• 2015. Ford Focus osvaja nagradu za najprodavaniji automobil u svijetu, zahvaljujući izvanrednom balansu performansi, udobnosti i tehnologije.
• 2018. Fokusirani na ekološku prihvatljivost, modeli sa 1.5 TDCi motorom postižu odlične rezultate u smanjenju emisije CO2, uz napredne sisteme asistencije za vožnju.
⚠️ Obrati pažnju:
EGR ventil kod Forda Focusa 1.5 TDCI često se zapušava zbog nagomilavanja ćađi, što dovodi do smanenjih performansi i povećane potrošnje goriva
DPF filter podložan je problemima kod kraćih vožnji jer se ne može pravilno regenerisati što rezultira njegovim začepljenjem i potrebom za skupim čišćenjem ili zamjenom
Kvačilo dvomaseni zamajac često pokazuju znake preuranjenog habanja, posebno kod vozača koji često koriste automobili u gradskoj vožnji što može dovesti do skupih popravki
Više informacija o modelu Ford Focus pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.