BMW 7 E38
Najljepša limuzina devedesetih
BMW Serije 7, poznatiji kao E38, postavio je nove standarde u klasi luksuznih limuzina, nastavljajući uspjeh svog prethodnika uz brojne inovacije. Iako su spoljne dimenzije ostale gotovo nepromijenjene, E38 je donio elegantniji dizajn, poboljšanu udobnost i izvanrednu voznu dinamiku, a smatra se i najljepšim modelom Serije 7 ikada proizvedenim, a njegov bezvremenski izgled i danas privlači pažnju.

Razvoj dizajna započet je 1988. godine pod vođstvom Klausa Lutea, dok je konačni oblik dobio odobrenje u februaru 1991. Proizvodnja je startovala 23. jula 1993. godine, a premijerno predstavljanje održano je u februaru 1994. godine na Ženevskom sajmu automobila. Njegove skladne proporcije i pažljivo oblikovane linije učinile su ga pravim vizuelnim remek-djelom.

Prvi modeli u ponudi, 730i i 740i, pokretali su V8 motori zapremine 3,0 i 4,0 litra, sa snagom od 218 i 286 KS. Već 1995. godine ponuda je proširena uvođenjem modela 728i sa rednim šestocilindarskim agregatom od 193 KS, kao i prestižnog 750i, koji je dolazio sa moćnim V12 motorom zapremine 5,4 litra i impresivnih 326 KS. Po prvi put u istoriji Serije 7, u ponudi se našao i dizel motor – 2,5-litarski šestocilindraš sa 143 KS.
E38 je takođe postavio nekoliko standarda u auto-industriji – bio je prvi BMW opremljen zavesa-vazdušnim jastucima, kao i prvi evropski automobil sa ugrađenom satelitskom navigacijom. Ono što je dodatno izdvajalo E38 jeste potpuna tehnička inovacija. Zadnji nezavisni sistem vješanja zamijenjen je savremenim multi-link rješenjem, dok je prednji dio koristio unaprijeđeni McPherson sistem. Na taj način, E38 nije samo unaprijedio udobnost i performanse već je i utvrdio poziciju BMW-a kao lidera u segmentu luksuznih limuzina.

Tokom 1998. godine, model je doživio osvježenje koje je obuhvatalo redizajnirana prednja i zadnja svjetla, dok je ponuda proširena uvođenjem modela 740d, opremljenog snažnim 3,9-litarskim V8 bi-turbo dizel motorom. U periodu od 1997. do 2001. godine, BMW je proizvodio luksuznu produženu verziju E38 pod nazivom L7. Ovaj model imao je međuosovinsko rastojanje produženo za 250 mm u poređenju sa iL verzijama, čime je dostigao ukupnu dužinu od impresivnih 5,37 metara.

BMW E38 ostao je urezan u sjećanje mnogih ljubitelja automobila, naročito nakon pojavljivanja u filmu o Džejms Bondu „Sutra nikad ne umire“, gdje je specijalno modifikovani model 750i bio upravljan daljinskim upravljačem. Proizveden u 340.242 primjerka u periodu od 1994. do 2001. godine, E38 se i dalje smatra jednom od najljepših i najuspješnijih luksuznih limuzina u istoriji automobilske industrije.