Mazda 3 (2013–2018)

Najljepši predstavnik klase

Treća generacija Mazda 3 automobila predstavljena je tokom juna 2013. godine u New Yorku. I ova, kao i prethodne ima dvije verzije karoserije, hečbek i limuzinu. Kodo dizajn je treću generaciju Mazde 3 učinio jednim od najljepših automobila u svijetu...
20 Juni 2022

Najljepši predstavnik klase

Mazda 3 (2013–2018) 2.2 dizel (150KS)

Proteklih godina, Mazda 3 je rijetko bila među boljom ponudom porodičnog „hečbek“ sektora,  međutim, u svojoj trećoj generaciji, zaslužila je mnogo pažljivije razmatranje. Pokazala se snažnom, efikasnom i vrlo dobrom za vožnju. Došla je kao alternativa sportskog izgleda Fordu Fokusu, Opelu Astri, Škodi Oktaviji i VW Golfu. U moru tihih, jedinstvenih automobila, upadljive linije polovne Mazde 3 zaista je ističu među njenim rivalima. Najveći broj polovnih primjeraka na tržištu je u jako dobrom ili čak izvrsnom stanju. Nije slučajno, jer prve vlasnike uglavnom prati glas savjesnih i smirenih vozača.

Mazda 3 2014 1600 3c

I to je dio razloga što su im i unutrašnjosti poznate po otpornosti plastičnih i platnenih površina, i nakon nekoliko godina korištenja uglavnom u besprijekornom stanju. Postoji mnogo mekanih materijala na područjima koja redovno dodirujete. Stvari nisu baš tako udobne pozadi gde je mnogo manje prostora nego u Škodi Oktaviji, a Mazdini mali zadnji prozori čine zadnju klupu pomalo mračnom i klaustrofobičnom. Mazdin prtljažnik takođe nije tako prostran kao u drugim malim porodičnim automobilima. Progutaće samo 364 litra prtljaga. Nažalost, Mazda 3 nije najprefinjeniji porodični automobil, s primjetnom količinom buke koja dolazi u kabinu kada ste u pokretu, a u kombinaciji sa vjetrom na auto-putu dodatno kvari ugođaj.

Mazda 3 2014 1280 04

Među popularnijim agregatima je snažniji dizelski 2,2-litarski od 150 KS i 380 Nm obrtnog momenta koji je za sve namjene. U vrijeme kada su drugi brendovi smanjivali i dopunjavali svoje motore kako bi bili efikasniji, Mazda je odlučila zadržati relativno visok nivo kapaciteta motora u isto vrijeme dok je pronalazila druge načine za povećanje efikasnosti. Niska izdržljivost Mazdinog dizela je problem poznat već više od jednu deceniju. Očekivalo se da će se sve promijeniti tokom 2011. godine, sa dolaskom nove tehnologije Skyactiv, međutim, novi dizel ima dvije turbine, dvostruki zamajac, aluminijumsku konstrukciju i 16 ventila.

Mazda 3 2014 1600 69

Jedan od problema ovog modela je spaljivanje filtera čestica, te vozač mora stalno provjeravati nivo ulja. Paljenje lampice „nizak pritisak ulja“ ponekad samo znači potrebu za ubrzanom izmjenom ulja, što svakako ne bi trebalo zanemariti jer može doći do ozbiljnijih oštećenja koja će zahtijevati zamjenu bregaste osovine ili turbine.  Manji kvarovi obuhvataju padajuće crijevo s interkulera, a čest je problem i sa blokiranjem EGR ventila. Mazdu 3 još uvijek vrijedi razmotriti ako tražite porodični automobil sportskog izgleda koji standardno dolazi sa gomilom opreme.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.2 (150 KS)
Prosječno 7,1
Najmanje 6,4
Najviše 7,7

Prednosti

Elegantan dizajn eksterijera, dobra standardna oprema, prometni dizel motori, dobro urađen enterijer, ugodna vožnja 

Mane

Nije najpraktičniji izbor u klasi, manjak prostora na zadnjim sjedištima, bučna kabina prilikom veće brzine, mali prtljažnik

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.598 ccm
Snaga 115 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 155 Nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s
Dimenzije DxŠxV 441 x 181 x 151 cm
Masa 1.298 kg
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 370 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2013. Predstavljena treća generacija kao peterovratni kompakt i klasična četverovratna limuzina

• 2014. Dospjela u finale izbora za najbolji automobil godine u Evropi

• 2015. Mazda 3 sa benzinskim 2.5 agregatom ponuđena sa manuelnim mjenjačem

• 2016. Redizajnirana i tehnološki poboljšana, a u ponudu je uvršten i manji dizelaš 1.5 (105 KS)

• 2018. Krajem godine prestanak proizvodnje i predstavljanje aktuelnog modela




 

⚠️ Obrati pažnju:

Mazda3dpf

DPF može uzrokovati probleme, posebno ako ga slučajno isključite u toku ciklusa regeneracije

 

Mazda3lezajevi

Pojedini vozači Mazde 3 su imali probleme sa istrošenim ležajevima točkova, kao i probleme sa kočnicama

 

Mazda3egr

Čest je problem sa blokiranjem EGR ventila, ali nije učestao kao kod konkurencije.

 

Više informacija o modelu Mazda 3 pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...