Alfa Romeo MiTo (2008–2018)
Mali italijanski šminker
Alfa Romeo MiTo je luksuzni mini superautomobil sa troje vrata koji je prisutan na tržištu od 2008. godine. Zvučno ime dobio je kombinacijom početnih slova imena gradova u kojima se proizvodi, Milano i Torino...
Alfa Romeo MiTo (2008–2018) 1,4 16 V (95 KS)
Za sigurnost i osjećaj u vožnji ovog modela brine se DNA sistem, čije se dugme prekidača nalazi odmah pored ručice mjenjača i sa njim se reguliše upravljanje vozilom na tri nivoa: Dynamic, Normal i All Weather. Normal režim se koristi tokom gradske vožnje. Dynamic je namijenjen vožnji na otvorenoj cesti i po krivinama, kada upravljač i ovjes postaju tvrđi, a odziv na gas je brži i agresivniji.
All Weather se koristi za vožnju u zimskim i kišnim uslovima i tu se pale svi sistemi kontrole i stabilnosti vozila, a odaziv na gas je dosta slabiji. Upravljač i papučice su prilično „mekani“ za upotrebu, ali zbog manjeg međuosovinskog razmaka, osjeti se svaka neravnina na putu. Udobnost u kabini je sasvim prosječna. Prednja profilisana sportska sjedišta su dosta udobna sa opcijom podešavanja u svim smjerovima, a podešavanje upravljača po visini i dubini omogućava odličnu preglednost tokom vožnje. Zadnja klupa je prilično neudobna i sa malim prostorom za putnike nije namijenjena za duža putovanja, uostalom, kao i kod većine automobila u tom segmentu.
Enterijer je izrađen od kvalitetnih materijala sa završnom obradom na višem nivou od matičnog Fiata, tako da se tragovi eksploatacije rijetko primijete, ukoliko se redovno održava. Od sigurnosne opreme MiTo posjeduje sedam vazdušnih jastuka, ABS, EBD i ESP, a na EuroNCAP testu je osvojio maksimalnih pet zvezdica. Antikorozivna zaštita je na najvišem nivou, tako da ukoliko karoserija nije bila oštećena, o koroziji ne treba da razmišljate. Prtljažni prostor iznosi skromnih 270 litara. U paleti motora 1,4-litarski atmosferski benzinac sa 95 KS koji je uparen sa petostepenim ručnim mjenjačem se pokazao kao prilično pouzdan i štedljiv, ukoliko se redovno i pravilno održava.
Najveći problem kod MiTa je predstavljalo kvačilo, koje bi zbog žustrije i sportske vožnje znalo otkazati na 50 hiljada kilometara, kao i osjetljiv električni termostat koji je dovodio do pregrijavanja. Kao i većina italijanskih automobila i MiTo „pati“ od čestog pregorijevanja sijalica. Prilikom kupovine polovnog primjerka takođe treba obratiti pažnju na stanje prednjih amortizera, koji zbog svoje tvrdoće stradaju na našim cestama, kao i na izduvni sistem koji zna biti nagrižen korozijom. Takođe je važno pregledati i hladnjak, jer se na njemu može vidjeti da li je dolazilo do pregrijevanja motora. U tom slučaju popravke mogu biti veoma skupe.
⛽ Prosječna potrošnja u litrima:
MOTOR: 1.4 16V (95 KS) |
Prosječno |
7,3 |
Najmanje |
6,1 |
Najviše |
9,1 |
Prednosti
Kvalitet izrade, sigurnost, antikorozivna zaštita, DNA sistem, pouzdanost, potrošnja
Mane
Mjenjač, termostat, elektronika, manjak prostora, udobnost
TEHNIČKI PODACI |
Motor |
Benzin |
Zapremina |
1.368 ccm |
Snaga |
95 KS pri 6.000 o/min |
Max obrtni momenat |
125 Nm pri 4.000 o/min |
Najveća brzina |
180 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h |
12,1 s |
Dimenzije DxŠxV |
406,3 x 172,0 x 144,6 cm |
Masa |
1.070 kg |
Osovinski razmak |
251 cm |
Prtljažnik |
270 litara |
🕙 Kratak istorijat:
• 2008. MiTo je lansiran 2008. godine, označavajući ulazak Alfa Romea u supermini segment. Njegov moderan dizajn i sportski karakter imali su za cilj da privuku mlađu populaciju, postavljajući ton modernom identitetu brenda..
• 2011. MiTo je dobio fejslift u sredini ciklusa, koji je uključivao ažuriranja njegovog stila i tehnologije. Uvođenje novih opcija motora i poboljšanih karakteristika povećalo je njegovu konkurentnost na tržištu i pomoglo u održavanju interesa za model.
• 2018. MiTo je ukinut 2018. godine, što je označilo kraj njegove proizvodnje. Ova godina je značajna jer odražava pomjeranje fokusa Alfa Romea na SUV modele i veća vozila, što ukazuje na promjenu smjera marke.
⚠️ Obrati pažnju:
Zbog žustrije i sportske vožnje set kvačila se potroši 50 hiljada kilometara
Kod starijih modela izduvni sistem često je nagrižen korozijom
Ovjes je zbog svoje tvrdoće i osjetljivosti sklon oštećenjima na našim lošim putevima
Više informacija o modelu Alfa Romeo MiTo pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.