Actros L ProCabin

Maksimalna efikasnost i vrhunska aerodinamika

Mercedes-Benz Trucks predstavio je futuristični Actros L ProCabin tegljač. On se odlikuje najsavremenijom kabinom s visokim stepenom aerodinamike i dodatno optimizovanim sistemima asistencije vozaču, koji značajno povećavaju sigurnost i smanjuju opterećenje u vožnji…
21 Maj 2024

Maksimalna efikasnost i vrhunska aerodinamika

Od predstavljanja u junu 2021. godine, Actros L je premium segment teških kamiona usmjerio na dizel-motor. Njemačka kompanija svoj najvažniji i najpopularniji kamion podiže na novi nivo. S futurističkim dizajnom, optimizovanom aerodinamikom, unaprijeđenom udobnošću, efikasnim motorima, visokim nivoom dinamike vožnje i najnovijim sistemima asistencije vozaču novi Actros L ima sve što je potrebno da impresionira operatere voznog parka i profesionalne vozače. Tradicionalni kamion s dizel-motorom tako nastavlja priču o uspjehu ove serije započetu još 1996. godine s prvom generacijom Actrosa, potvrđujući posvećenost Mercedes-Benz kamiona da na najbolji način zadovolje potrebe kupaca i njihovih vozača.

24DT056 050

Cilj njemačkog brenda je da nastavi biti jedan od pokretača u industriji kamiona sa konvencionalnim pogonom. Novi Actros L sa ProCabin kabinom može se naručiti od aprila 2024. i krenuće u proizvodnju u decembru 2024. godine. Novi vanjski dizajn Actrosa L privlači pažnju na prvi pogled. Aerodinamična kabina prvi put je predstavljena tokom svjetske premijere električnog eActrosa 600 u oktobru 2023. godine; u potpunosti je dizajnirana da omogući najmanji mogući otpor prilikom kretanja. Od predspojlera na krovu, koji je postavljen ispred klasičnog krovnog spojlera, do deflektorskih panela A-stuba oko bočnih prozora i velikog, pa ravnog prednjeg poklopca kabine, do optimizovanog branika s minimalnim otvorima za ulaz vazduha za hlađenje i njegove nove obloge podvozja.

24DT056 038

Strujanje vazduha tako se susreće s aerodinamički povoljnim prednjim dijelom produženim za 80 milimetara i nastavlja da se kreće oko vozila što je pogodnije moguće. Ovo je obezbijeđeno aerodinamičnim ulazom, poboljšanim okvirom luka točkova i optimizovanim bočnim oblogama. Praktično nema praznina ili prostora u korist optimizovanog protoka vazduha. Produženi bočni deflektori su dizajnirani kao jedra da obezbijede prelaz između kamiona tegljača i poluprikolice. Upotreba različitih zaptivki za odvajanje motornog prostora od spoljašnjeg protoka vazduha zaokružuje aerodinamički koncept. Sve to rezultira uštedom goriva u visini do tri procenta. Actros L spolja nudi još mnoštvo oku interesantnih detalja koji prave razliku između njega i ostalih kamiona.

24DT056 030

U te detalje spada specifičan stil bojenja kabine, uključujući Mercedes-Benz logo i natpise u tamnom hromu, kao i aluminijumske stepenice. Sve osvjetljenje u vozilu i oko njega koristi najsavremeniju LED tehnologiju. U ovaj segment su uključena glavna prednja svjetla i pokazivači pravca, kao i bočna te zadnja svjetla. Glavni matrix LED farovi takođe su dostupni kao opcija za maksimalne performanse osvjetljenja. U unutrašnjosti ProCabin koncept dostupan je u tri verzije: Stream, Big ili Giga Space. Ova zadnja nudi brojne komforne sadržaje, poput optimizovanog grijanja sjedišta, novih vrhunski ravno tkanih presvlaka sjedišta ili krevete sa punim letvičastim ramovima i novim, debelim prvoklasnim dušecima. Prošireni opseg funkcija prekidača pored kreveta, kao i ambijentalno osvjetljenje i dodatne LED lampe za čitanje takođe su novi.

24DT056 025

Osim toga, postoje i druge karakteristike opreme kao što su dodatne USB-C utičnice na bočnim zidovima, visokokvalitetna zavjesa u dvobojnom dizajnu, drugi frižider, utičnica od 230 V ili koncept SoloStar, koji je sada dostupan s dvije nove varijante presvlaka sjedišta. Od aprila 2025. godine biće dostupan i najsavremeniji Multimedia Cockpit Interactive 2 s redizajniranim menijima, glasovnom kontrolom, dodatno poboljšanom vezom i novim aplikacijama kao što su upozorenja o saobraćaju Connected Traffic Warnings. Mercedes-Benz Trucks nudi sveobuhvatan spektar digitalnih rješenja i usluga s ciljem pojednostavljenja procesa i tokova rada za operatere voznog parka. TruckLive nudi besplatan ulazak u digitalna servisna rješenja Mercedes-Benz kamiona.

23DT181 100

Ovo uključuje različite usluge povezivanja koje se mogu koristiti na postojećim platformama kao što je MyTruckPoint. Na primjer, Maintenance Management obezbjeđuje poboljšanu dostupnost vozila, dok Live Traffic pomaže u planiranju rute pružanjem podataka o saobraćaju u realnom vremenu putem navigacije. Premium Fleetboard telematske usluge omogućavaju vlasnicima i upravljačima voznih parkova da dobiju preciznu statistiku o mnogim parametrima vožnje, da ih koriguju u dogovoru s vozačem i tako smanje potrošnju i emisiju štetnih gasova. Telematika omogućava i uvid u trenutno stanje ispravnosti vozila, intervale održavanja, aktivne greške i neophodne servisne operacije, što olakšava organizaciju posjeta servisima i minimizira vrijeme koje vozilo provodi neaktivno. 

23DT181 101

POGON 
Pored mjera aerodinamičke optimizacije, Mercedes-Benz Trucks je dodatno povećao efikasnost novog Actros L u kombinaciji sa trećom generacijom 12,8-litarskog OM 471 dizel-motora. OM 471, dostupan uz provjerene dizel-motore OM 470 i OM 473, dizajniran je da smanji ukupne troškove tokom radnog vijeka (TCO) bez kompromisa u pogledu performansi, dinamike vožnje ili udobnosti u smislu ekonomične vožnje, smanjene emisije CO2 i nižih operativnih troškova. S trećom generacijom OM 471, Mercedes-Benz Trucks je predstavio dva nova turbopunjača precizno prilagođena različitim potrebama kupaca. U varijanti namijenjenoj transportu na velike udaljenosti fokus je na postizanju što manje potrošnje goriva. U kombinaciji sa revidiranim sistemom za naknadnu obradu izduvnih gasova, ovaj turbopunjač omogućava maksimalnu uštedu goriva do četiri procenta u odnosu na prethodnu generaciju.

24DT056 010
SIGURNOST 
Za korak ispred konkurencije i propisa
Sigurnosne karakteristike koje se koriste u novom Actrosu L značajno premašuju stroge standarde Opšte bezbjednosne uredbe koja stupa na snagu u julu 2024. i zahtijeva upotrebu širokog spektra sistema za pomoć vozaču kako bi se dodatno poboljšala bezbjednost na putu…Opremljenost vozila kamerama i senzorima veoma je važna za efikasnost sigurnosnih i sistema asistencije u vožnji. Da bi dao još bolji doprinos sprečavanju udesa i nezgoda, Daimler Truck je razvio novu elektronsku platformu koja omogućava još veći pregled naprijed i sa strane takozvanom fuzijom senzora, odnosno spajanjem podataka radara i kamere.

24DT056 026

Elektronska platforma nudi 20 puta bržu obradu podataka, s ukupno šest instaliranih senzora – četiri bočna radara kratkog dometa naprijed i pozadi, desno i lijevo, te jedan radar dugog dometa naprijed i multifunkcionalnu kameru u vjetrobranskom staklu koja sada može da pokrije ugao od 270 stepeni oko vozila. Zahvaljujući značajno uvećanom uglu gledanja, ugrađeni sistemi pomoći mogu još bolje da iskoriste svoje prednosti. Primjer koliko je efikasna tehnologija fuzije od 270 stepeni i šta znači prevazilaženje GSR odredbi jeste već šesta generacija Active Brake Assist (ABA). Najnoviji pomoćnik pri kočenju u hitnim slučajevima kompanije Daimler Truck sada može da izvede automatizovano maksimalno kočenje do potpunog zaustavljanja pri brzinama do 60 km/h prije prelaza, saobraćaja iz suprotnog smjera ili ostalih učesnika u saobraćaju u istoj traci.

24DT056 002

Pri brzinama do 80 km/h, sistem može da reaguje u odnosu na vozila koja miruju uz maksimalno kočenje do kraja, kao što je to ranije bio slučaj. Dodatna vrijednost ABA 6 je praćenje više traka na udaljenostima do 250 metara za još bolje otkrivanje opasnosti. Druga generacija Active Sideguard Assist (ASGA) takođe pokazuje u kojoj mjeri opremanje vozila sa šest senzora i povezanim povećanim uglom gledanja povećava bezbjednost na putu. ASGA 2 prati saobraćaj na strani vozača i suvozača, i sa svojim dvostepenim sistemom može upozoriti vozače na potencijalne opasnosti kako bi blagovremena intervencija ublažila kritičnu situaciju u saobraćaju. Aktivna zona upozorenja proteže se do 30 metara iza i sedam metara ispred vozila, djelujući pri brzinama do 30 km/h.

24DT056 006

Osim toga, sistem može pokrenuti automatsko kočenje kako bi se vozilo potpuno zaustavilo u crvenoj zoni upozorenja do brzine skretanja od 20 km/h, ukoliko vozač ne reaguje na ranije zvučno i vizuelno upozorenje. Ova funkcija takođe prevazilazi zahtjeve GSR-a, koji samo predviđa da Sideguard Assist mora izdati upozorenje ako je potrebno. Štaviše, ASGA 2 ima inteligentni koncept upozorenja o promjeni trake zasnovan na sopstvenom položaju vozila u traci. Novi Front Guard Assist može biti korisna funkcija za sprečavanje nezgoda s pješacima ili biciklistima koji mogu biti direktno ispred kamiona kada se kreće. Sa svim navedenim sistemima, Daimler Truck želi da podrži i rastereti vozače što je više moguće tokom njihovih putovanja, u okviru ograničenja sistema. Međutim, sistemi nisu u stanju da pomjere granice fizike.

24DT056 026

Stoga, vozač ostaje u potpunosti odgovoran za bezbjednu vožnju vozila u svakom trenutku, kako je propisano zakonom. Osim sistema asistencije vozaču koji su fokusirani na bezbjednost u saobraćaju, u novom Actros L pažnju privlači i koordinirana interakcija funkcija kao što su Active Drive Assist 3 (ADA) i inteligentni sistem prenosa Predictive Powertrain Control (PPC). ADA je dozvolila poluautomatsku vožnju (SAE nivo 2) u kamionu za serijsku proizvodnju od 2018. godine i sada se pojavljuje u trećoj generaciji. Počevši od juna 2021. godine, druga generacija ADA je poboljšana funkcijom hitnog zaustavljanja. ADA 3 sada dodatno poboljšava podršku za vozače u uzdužnom i bočnom vođenju kamiona.

24DT056 007

PPC koji gleda unaprijed, s druge strane, doprinosi opuštenoj vožnji automatski uzimajući u obzir topografiju, oblik puta i saobraćajne znakove za najefikasniji mogući stil vožnje. Počevši od aprila 2025. godine, informacije o ruti iz navigacionog sistema takođe će biti integrisane kako bi se omogućilo bolje otkrivanje predstojećih događaja na ruti. Ovo omogućava vozačima da izbjegnu nepotrebno kočenje, ubrzanje i promjene stepena prenosa.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...