Test – Hyundai Staria Lux 2.2 CRDi A8 4WD Premium
Luksuzni sedmosjed po predsjedničkim standardima
Sa Stariom Hyundai je ponudio kombi vozilo neuobičajeno hrabrog, futurističkog dizajna, s platformom i pogonom preuzetim od njegovih elitnih SUV modela i veoma komfornim enterijerom, koji u izdanju poput testnog zadovoljava i predsjedničke standarde...
Staria nije prvi Hyundaijev kombi kojeg smo imali priliku testirati. Naime, do sada smo se nekoliko puta našli za upravljačem modela H1 i svaki put smo bili iznenađeni nivoom komfora i funkcionalnošću njegovih putničkih verzija. No, sva iskustva stečena sa tim vozilom nisu nam bila od koristi kada smo prvi put sjeli u Stariu.

Naime, riječ je o po mnogo čemu posebnom i potpuno novom modelu razvijenom na Hyundaijevoj najsavremenijoj N3 platformi, koju između ostalog dijeli sa aktuelnim Santa Feom i Tucsonom. Staria je kupcima dostupna u jednom 5,25 metara dugačkom karoserijskom izdanju, ali u dvije verzije: testiranom Lux karakterističnom po sedam sjedišta i nešto skromnijem Wagon, koje je dostupno sa tri reda i devet mjesta.

Kako i sam naziv sugeriše, testirani Lux model orijentisan je ka pružanju maksimalnog vizuelnog doživljaja, te najboljeg mogućeg komfornog užitka. Kada je riječ o vizuelnom doživljaju Starie, moramo naglasiti da je riječ o jedinstveno oblikovanom vozilu futurističkih linija, ispod kojih se krije veoma komforan kombi model.

I dok je većina sličnih i na tržištu dostupnih MPV vozila nastala kao izvedenica iz teretnih dostavnjaka, Hyundaijeva osnova je potpuno drugačija, jer je bazirana na platformi punopravnih SUV modela, što u praksi donosi brojne prednosti po pitanju dinamike i komfora vožnje, ali i dizajna. Vanjski dizajn ponudio je neobičan kontrast između velikih, ravnih i jednostavnih metalnih i staklenih površina i izuzetno zanimljivih LED svjetala.
Prednja dnevna svjetla izvedena su u obliku jednostavne linije, glavna su grupisana u uglovima branika. S druge strane, rekordno velika zadnja svjetla izvedena su u za Hyundaiji prepoznatljivijoj piksel LED tehnologiji, koju smo prvi put imali priliku da vidimo na električnom Ioniq 5 modelu. Starijin dizajn htjeli mi to ili ne, jednostavno provocira pažnju okoline čak i kada je kombinovan sa diskretnim bojama poput testne crne. I dok smo kod većine vozila ovog tipa navikli da se zbog velikih, ravnih limenih i staklenih površina utope u more jednostavnih dostavnjaka Hyundaijev kombi ne može se ubaciti u te kalupe.

Najviše originalnosti nudi prednji dio sa jednostavnom, a u isto vrijeme veoma neobičnom maskom hladnjaka u koju su utopljena glavna LED svjetla i usisnici vazduha. U pravougaoni okvir glavnih svjetala integrisano je osam velikih LED elemenata, od kojih se šest koristi za osvjetljavanje puta, a dva za pokazivače pravce. Dnevno LED svjetlo izvedeno je u vidu tanke linije, koja se skladno ističe u paru sa Hyundaijevim logotipom.

Neobičan dizajn krasi i velike bočne retrovizore. Oni su od karoserije odvojeni tankim i aerodinamičnim konzolnim nosačima oko kojih vazduh, na visokim brzina, struji bez iritrajućih šumova. Vjetrobransko staklo oštro je položeno, ali kao takvo omogućava uzornu preglednost okoline, a za utisak izuzetne preglednosti zaslužne su i sve ostale staklene površine koje pokrivaju gotovo polovinu bočnih panela vozila.

Testni model imao je zadnju nadzornu kameru, a odabirom drugog, Premium paketa opreme moguće je dobiti i četiri širokougaone kamere, koje pokrivaju 360 stepeni oko vozila. To je za ovakav tip vozila veoma preporučljiva opcija, posebno ako se za upravljačem Starie treba naći vozač koji prethodno nikada nije imao iskustva u vožnji kombi vozila i kome veoma pregledni bočni retrovizori ne mogu uliti dovoljnu dozu sigurnosti kao ekranski prikaz snimaka kamere.

Pozadi je sva pažnja usmjerena na velika, vertikalna piksel LED svjetla, koja Stariji garantuju prepoznatljivost i odličnu uočljivost od strane ostalih učesnika u saobraćaju. Potencijalno loše strane odličnog vanjskog dizajna su izloženost svjetala, lakiranih branika i bočnih panela fizičkim udarcima, koji su neminovnost na skučenim parkinzima, ali i u saobraćaju.

Naime Hyundaijevi dizajneri su odlučili da Stariji ne trebaju zaštitne lajsne, jer bi iste narušile njenu perfektnu estetiku. Lux model na domaćem tržištu dostupan je sa četiri paketa opreme: Premium, Impresium, Ultimate i Luxury. Testni Premium trebao bi biti najskromniji, ali on to nikako nije. Tačnije, Hyundai je toliko bogato opremio Stariu da ona već sa startnim paketom ima sve ono što je potrebno za izuzetno visok stepen komfora u vožnji, dok su naredna tri paketa namijenjena ispunjavanju specifičnih želja i potreba pojedinačnih kupaca. Vozačko okruženje sa 10,25-inčnim digitalnim instrumentima i istim tolikim na dodir osjetljivim centralnim ekranom sa navigacijom i brojnim ostalim multimedijalnim sadržajima isto je kao u Tucsonu.

Identične su i tasterske komande automatskog mjenjača, ručice iza upravljača i sam upravljač zbog čega je za privikavanje na vozačko okruženje potrebno veoma malo vremena. I panelne komande klima uređaja Staria dijeli sa Tucsonom, što je svakako kvalitet više s obzirom na to koliku popularnost ovaj model uživa na svim tržištima, pa i našem. Velika novost u odnosu na kompaktnu SUV je obilje komfora, svjetla i prozračnosti, ali mnoštvo praktičnih odlagališta, pretinaca i držača karakterističnih za kombi vozila.

Idealan položaj za upravljačem u dva prednja sjedišta pronalazi se brzo, a kada se jednom naviknete na takav ambijent teško ćete prihvatiti činjenicu da se morate vratiti u bilo koji automobil manjeg formata. I dok vozač i suvozač uživaju u savremenom okruženju i uzornoj udobnosti, iza električno pokretanih kliznih bočnih vrata nalazi se pravi mali kraljevski apartman sa dvije električno podesive fotelje, u kojima se putuje kao u avionskoj prvoj klasi.

Ove fotelje imaju i električno podesive oslonce za noge, te direktne komande za dovođenje u relaksirajući ležeći položaj ili povratak u standardnu poziciju. Putnici u drugom redu imaju i odvojene komande klimatizacije koje su instalirane na strupu iza suvozačevog sjedišta, a po potrebi svjež vazduh u drugi dio kabine može doći i kroz dva bočna prozora, koji su integrisani u veliki stakleni panel kliznih vrata. Komfor za tri putnika u trećem redu je takođe visok, ali s obzirom na to da je riječ o klasičnoj klupi, ne može biti na istom nivou kao u prva dva reda. Pristup prtljažniku ostvaren je kroz velika jednodijelna vrata, koja su električno pokretana od trećeg Ultimate paketa opreme. U kombinaciji poput testne, sa dvije fotelje u sredini, zapremina prtljažnika iznosi 431 litar, dok se sa tri standardna reda i devet sjedišta ona povećava na 831 litar. Transportne mogućnosti mogu biti još raskošnije ukoliko se zadnji red sjedišta izvadi iz vozila. Hyundai uz Stariu daje standardnu petogodišnju garanciju bez ograničenja kilometara. Ulazna cijena Lux modela je 89.990 KM dok je testni sa 4x4 pogonom dostupan za 92.990 KM. S obzirom na sve ono što s vana, iznutra, ali i vozački može da ponudi ovo 5,25 metara dugačko vozilo, nema sumnje da je riječ o najkomfornijem prevoznom sredstvu koje Hyundai danas nudi u njegovom programu na bh. tržištu.

POGON
Mada nudi izuzetnu udobnost, Staria je i u vozačkom smislu zanimljiv automobil. Kada je riječ o pogonu, on se svodi na jedan 2,2-litarski dizel agregat koji u svim kombinacijama raspolaže sa 177 KS i kombinovan je sa osmostepnim automatskim mjenjačem. Kupcima je na izbor ostavljeno da ga uparuju sa prednjim ili odličnim elektronski kontrolisanim 4x4 HTRAC pogonom, koji zbog mase, koncepta vozila, ali i efikasnosti zaslužuje preporuku, posebno jer je razlika u cijeni samo 3.000 KM. Podsjećamo da je testni model kombinovan sa 4x4 pogonom i Drive Mode sistemom sa tri režima rada: Eco, Normal i Sport. Najviše dinamike očekivano je ponuđeno u Sport režimu kada je odaziv papučice gasa najbrži, a ubrzanja i međuubrzanja najkraća. Iz mjesta do 100 km/h stiže se za 12,4 sekunde, dok je najveća brzina 185 km/h. Oba ostvarenja u praksi djeluju dinamičnije posebno, jer spremna za vožnju Staria teži čak 2,2 tone, a sa sedam putnika i punim prtljažnikom lako može da dostigne masu od tri tone. U eko režimu i za ekonomičnu vožnju pogodnim otvorenim magistralama, potrošnja se može spustiti na sedam, rijetko na šest litara. Prosječno je moguće trošiti između osam i devet, dok je u gradu gotovo nemoguće proći bez deset litara dizela. Pogon na sve točkove u standardnom režimu snagu prenosi na prednju osovinu, a elektronski po potrebi prebacuje dio obrtnog momenta na zadnju. Podsjećamo da vozač ima mogućnost manuelnog odabira stalnog 4x4 pogona.