Hyundai I30 (2012–2017)

Korak naprijed korejskog proizvođača

Hyundai i30 je u drugoj generaciji pevazišao „dječije bolesti“ prethodnika i sada nudi viši nivo pouzdanosti, kvalitetniju izradu i bolju antikorozivnu zaštitu uz povoljnu cijenu...
12 Maj 2021

Korak naprijed korejskog proizvođača

Hyundai I30 (2012–2017) 1.4 (100 KS)

Duga generacija Hyundaija i30 je debitovala na sajmu automobila u Frankfurtu septembra 2011. godine i iznenadila konkurenciju modernijim i ozbiljnijim dizajnom. Korejski inženjeri su uložili veliki napor u otklanjanje glavnih nedostataka prethodnog modela, pa je druga generacija Hyundaijevog kompakta bila u velikoj mjeri pouzdaniji i kvalitetniji automobil. Napredak se osjeća i u enterijeru automobila, gdje su korišteni kvalitetniji materijali, ali nažalost ne na svim površinama, tako da se ponegdje još uvijek može naći jeftina plastika, a i kolo upravljača i ručica mjenjača su skloni habanju.

Hyundai i30 2013 1600 78

Prostora ima dovoljno i u prvom i u drugom redu sjedišta, ali udobnost nazad ipak nije na nivou konkurencije zbog nešto tvrđe zadnje klupe. Prtljažnik je pravilnog oblika i ima zapreminu od 378 l, a preklapanjem zadnjih sjedišta se oslobađa maksimalnih 1.316 l tovarnog prostora. Važno je istaći i napredak u sigurnosti, koji je Hyundaiju donio svih pet zvjezdica na Euro NCAP testu, uz izuzetno visoke vrijednosti zaštite odraslih putnika i djece. Najpopularniji benzinski agregat u ponudi je 1.4-litarski četvorocilindraš, koji razvija 100 KS i uparen je sa petostepenim manuelnim mjenjačem.

Hyundai i30 2013 1600 51

Motor je tih i kultivisan, a potrošnja je umjerena i iznosi oko osam litara u gradu, te šest litara na otvorenom putu, iako može biti žedan ukoliko vozač ima „težu nogu“ na gasu. Neki vozači su se žalili i na prelagan, vještački osjećaj na upravljaču i povišenu buku u unutrašnjosti pri većim brzinama. Kaiševi se mijenjaju na svakih 60.000 km, a servisni interval je 15.000 km i uz redovno i pravilno održavanje nisu uočeni veći problemi. Benzinac je pouzdaniji od dizelaša i čini bolji izbor za kupce koji se češće voze u gradu i na kraćim relacijama, jer izostaju standardne boljke dizela poput DPF filtera.

Hyundai i30 2013 1600 98

Antikorozivna zaštita je na znatno višem nivou i za razliku od prethodnika nisu zabilježeni veći problemi. Nije bilo većih opoziva, ali su kod pojedinih modela prijavljeni kvarovi na ručnoj kočnici, koja nije potpuno otpuštala i u ekstremnim slučajevima je ostavljala automobil „ukopan“ u mjestu, pa su vlasnici pozvani u servis. Zadnje kočione obloge su se trošile brže od prednjih, javili su se i manji problemi sa nepreciznošću tempomata, ali sve u svemu, i30 je jedan od najpouzdanijih polovnjaka na tržištu i predstavlja ozbiljnu konkurenciju modelima evropskih proizvođača, koji i dalje dominiraju na cestama u BiH. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.4 (100 KS)
Prosječno 7,3
Najmanje 6,2
Najviše 8,8

Prednosti

Pouzdan 1.4-litarski agregat, prostrana i praktična kabina, prtljažnik, dizajn eksterijera i enterijera, antikorozivna zaštita

Mane

Tvrda zadnja klupa, lošiji kvalitet pojedinih materijala, ručna kočnica, zadnje kočione obloge, tempomat, neprecizno upravljanje

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 1.397 ccm
Snaga 100 KS pri 5.500 o/min 
Max obrtni momenat 137 Nm pri 4.200 o/min 
Najveća brzina 182 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 12,8 s
Dimenzije DxŠxV 430 x 178 x 147 cm
Masa 1.260 kg
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 378 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

• 2011. Predstavljena druga generacija Hyundaija i30 na sajmu automobila u Frankfurtu.
• 2012. U Ženevi debituje karavanska verzija modela sa sličnim agregatima i paketima opreme.
• 2015. Facelift sa kozmetičkim promjenama i osvježenom paletom agregata.
• 2017. Prestanak proizvodnje i predstavljanje treće generacije modela.

 

⚠️ Obrati pažnju:

I30kvarovi2021  (1)

Najveći problem je predstavljala elektrohidraulična ručna kočnica, što je rezultovalo opozivom.

 

I30kvarovi2021  (2)

Materijali na kolu upravljača i ručici mjenjača su skloni habanju.

 

I30kvarovi2021  (3)

Zadnje kočione obloge se troše nešto brže od prednjih, što je neobično za moderne automobile.

 

Više informacija o modelu Hyundai I30 pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Test redizajna ove generacije modela Hyundai i30 iz 2016. godine možeš pročitati ovdje. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...