Kia Sportage (2010–2015)

Kompaktni SUV, odlikaš iz sjene

Izvrstan dizajn bio je katalizator uspjeha povećanog, očvrsnutog i ušminkanog modela treće generacije, tehnološki jednakog Hyundaiju ix35. Uveo je motore koji su i danas aktuelni...
12 Juni 2022

Odlikaš iz sjene

Kia Sportage  (2010–2015) 1.7 CRDI (115KS)

Kia Sportage treće generacije, „blizanac“ modela Hyundai ix35, proizvodio se od 2010. do 2015. godine. Dobro se pokazao solidnošću i rijetkim kvarovima, a sedmogodišnja garancija najavila je visok kvalitet, koji su potvrdila iskustva na tržištu. Upravo zbog toga je isplativ kao polovnjak, pogotovo zato što su modeli iz posljednje tržišne godine još pod garancijom. Tehnološki je prvoklasan, a po mnogima, omjerom plaćenog i dobijenog, najbolji kompaktni SUV svoga doba. Sportage je porastao u odnosu na prethodnu generaciju. Dugačak je 4.440 mm a širok 1.855 mm. Pored toga, kabina je dovoljno prostrana da se četvero odraslih može osjećati lijepo, a prtljažnik ima 564 litra.

Kia Sportage 2011 1600 7a

Za vozača, postoji dobar raspon podešavanja i na sjedištu i na volanu, dok je instrument tabla dobro postavljena i jednostavna za korištenje. Važno je da je Sportage opremljen sigurnosnim kompletom. Prednji, bočni i vazdušni jastuci sa zavjesama nalaze se na svakom automobilu, kao i aktivni prednji nasloni za glavu. Isofix nosači dječijeg sjedišta su takođe standardni, zajedno sa kontrolom stabilnosti i sistemom za pokretanje uzbrdo. Sve ovo doprinosi Sportageovoj ocjeni od pet zvjezdica na Euro NCAP-u. U turbodizelskoj 1.7 CRDi  verziji pokazao se pravom mjerom. 1.7 CRDI motor je razvijen od starijeg 1.6 CRDI motora koji je ugrađivan u Hyundai i Kia kompaktne automobile.

1

Naravno, ima sva tehnička rješenja poznata iz savremenih dizel agregata, kao što su Common Rail ubrizgavanje, turbo-punjač promjenljive geometrije ili filter za čađ, ali bez plivajućeg zamajaca. Iako je trajnost ovih elemenata uporediva s dizajnom drugih proizvođača, korisnici Sportagea rijetko se žale na nedostatke. 1.7 CRDI motor razvija 115 KS i 255 Nm, te ostvaruje potrošnju od 6 do 7 litara. Sa 1.7 CRDi dizel motorima, vlasnici doživljavaju iznenadne prekide u radu motora koji se dešavaju zbog zakašnjele reakcije leptira za gas, a ogleda se u nedostatku snage. U nekim slučajevima problem se rješava reprogramiranjem programa u ECU motora.

Kia Sportage 2011 1600 a6

U mnogim vozilima postoje problemi sa kočionim elementima, što se ogleda u smanjenoj kočionoj sili, izbacivanju vozila iz pravca kočenja i zviždanju kočnica. Uobičajeni su i problemi sa tempomatom. Problemi su nasumični i često se prikazuju kao nemogućnost uključivanja. Ako nešto stvara probleme, to je uglavnom DPF filter. Međutim, to nije češće od konkurencije i filter se može reparirati ili zamijeniti. Velika prednost 1,7-litarskog dizel motora u Sportageu nije samo nedostatak plivajućeg zamajca, već i lanac kao pogon motora. Izdržljiv je i obično nema problema sa njegovim istezanjem. Preporučujemo da provjerite svakih 50.000 km,  ali nakon približno 300 000 km treba ga zamijeniti. Automobil će vas obavijestiti jer lanac postaje glasan.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 1.7 CRDI (115 KS)
Prosječno 6,7
Najmanje 5,7
Najviše 7,2

Prednosti

Moderan izgled, više nego solidna finalna izrada, dobar kvalitet ugrađenih materijala, komforan smještaj svih putnika

Mane

Nešto veći nivo buke na auto-putu, problemi s tempomatom, skuplji od konkurencije, slabije performanse sa 1.7 agregatom

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.685 ccm
Snaga 115 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 255 Nm pri 1.800 o/min
Najveća brzina 198 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,9 s
Dimenzije DxŠxV 444 x 185 x 168 cm
Masa 1.205 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 564 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2010. Kia predstavlja 3. generaciju modela Sportage koji sa prethodnikom, izuzev imena, nema dodirnih tačaka

• 2012. Uz najjaču verziju 2.0 CRDi agregata sa 184 KS dolazi 4x4 pogon i manuelni mjenjač sa šest stepeni prenosa

• 2014. Predstavljena redizajnirana verzija koja otkriva dizajnerski pravac svih budućih Kia modela

• 2014. Predstavljen Sportage 4. generacije koji odmah oduševljava opremom i sigurnosnim sistemima




 

⚠️ Obrati pažnju:

Kiasportagekocnice

Problemi sa kočionim elementima, što se ogleda u smanjenoj kočionoj sili, izbacivanju vozila iz pravca kočenja

 

Kiasportageecu

Vlasnici doživljavaju iznenadne prekide u radu motora, problem se rješava reprogramiranjem programa u ECU motora

 

Kiasportagedpf

DPF filter umije stvarati probleme. Nije češće od konkurencije i filter se može reparirati ili zamijeniti

 

Više informacija o modelu Kia Sportage pročitajte iz naše multimedijalne arhiveZa više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...