Kia Sportage (2010–2015)

Južnokorejski SUV evropskog stila

Kia Sportage je od bezidejnog dizajna karakterističnog za starije automobile iz Južne Koreje vremenom poprimio stil punopravnog evropskog SUV modela. Kruna te evoluceije je model treće generacije, koji se i proizvodio na Starom kontinentu...
26 Mart 2022

Južnokorejski SUV evropskog stila

Kia Sportage (2010–2015) 2.0 CRDi (184 KS) 

SUV i crossover modeli danas su izuzetno popularni i traženi na tržištu novih automobila, ali isto tako traženi su i kao polovnjaci. Jedan od najboljih primjera je Kia Sportage treće generacije, čije kvalitete i izuzetno dug period sedmogodišnje fabričke garancije privlače veliki broj kupaca. Ovaj model prvenstveno je bio namijenjen za evropsko tržište, gdje se na kraju krajeva i proizvodio, zato je danas veoma čest gost na domaćim cestama. Dizajn modela preuzeo je stil tržišta za koji je predviđen, pa se tako ne razlikuje mnogo od evropskih konkurenata iz klase.

Kia Sportage 2011 1600 7d

Unutrašnjost kabine je prostrana, udobna, skladno dizajnirana, ispunjena kvalitetnim materijalima izrade, jednom riječju evropska. Presvlake od kože koje se nalaze na sjedištima, volanu i mjenjaču su kvalitetne, te ne pokazuju za starija korejska vozila karakteristične tragove habanja. Međutim, pojedini dijelovi od lakirane plastike osjetljivi su na ogrebotine, pa ujedno predstavljaju i prvi segmenat koji otkriva tragove starenja. Vremenom, navigacija i audio sistem mogu da stvaraju probleme, otežanim funkcionisanjem stalnim „kočenjem i bagovanjem“.

Kia Sportage 2011 1600 08

U tom slučaju neophodno je ažuriranje sistema, dok je u krajnjim, mada rijetkim slučajevima potrebna i potpuna zamjena. U kabini je primijećena i česta pojava vode kod nogu suvozača, što je najčešće posledica začepljenih odvodnih kanala i loše zavrnutih plastičnih ivica ispod prednjeg stakla. Karoserija je relativno dobro zaštićena od vremenskih uticaja, ali česta vožnja lošim putevima i udari kamenčića mogu da oštete lak, te se na tim mjestima stvara korozija ukoliko se ne sanira na vrijeme. Jedna od najslabijih karika su originalne felne od 17 i 18 inča, čiji završni lak je lošeg kvaliteta, te se ljušti.

Kia Sportage 2011 1600 a7

Paleta motora nije pretjerano široka, ali može da zadovolji svaki stil vožnje. Najsnažnija verzija je 2.0-litarski dizelaš sa 184 konjske snage, ovaj agregat izuzetno je pouzdan i jednostavan za održavanje, a plus je i to što je opremljen pogonskim lancem, koji je u stanju da pređe 300.000 kilometara. Najveći potencijalni problem kod ovog motora je DPF filter. Ukoliko se automobil većinom vozi na otvorenom putu, naslage sagorijevaju prilikom vožnje. Međutim, u uslovima u kojima je gradska vožnja dominantna, filter se lako oštećuje. Svako paljenje lampice znači da je neophodan odlazak u servis. Neadekvatna reakcija vozača može dovesti, između ostalog, do opasnog povećanja nivoa ulja, i u tom slučaju je neophodna provjera nivoa ulja. 

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.0 CRDi (184KS)
Prosječno 8,4
Najmanje 7,3
Najviše 9,9

Prednosti

Udobnost i prostranost, kvalitetan i snažan pogonski sklop, 4x4 pogon, sistem transmisije

Mane

Originlne aluminijumske felne, navigacioni i radio sistem, plastika u kabini, DPF filter, dijelovi sistema vješanja

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Dizel
Zapremina 1.995 ccm
Snaga 184 KS pri 4.000 o/min
Max obrtni momenat 382 Nm pri 1.800 o/min
Najveća brzina 195 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 9,8 s
Dimenzije DxŠxV 444 x 185 x 168 cm
Masa 1.525 kg
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 564–1.353 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2010 – Predstavljen model treće generacije Kia Sportage

• 2012 – Najsnažnija verzija Kia Sportage KX-4 ugledala svjetlo dana

• 2013 – Model treće generacije doživio redizajn srednjeg ciklusa

• 2015 – Kraj proizvodnje i prelazak na model naredne generacije



⚠️ Obrati pažnju:

Kiasportage20dpf1

DPF filter usljed svakodnevne gradske vožnje umije da se zapuši, pa je neophodno ili čišćenje ili promjena.

 

Kiasportage2.0felge

Završni lak na aluminijumskim felnama je lošeg kvaliteta, pa dolazi do ubrzanog ljuštenja.

 

Kiasportage2.0voda

U kabini je primijećena i česta pojava vode kod nogu suvozača, najčešće je posljedica začepljenih odvodnih kanala i loše zavrnutih plastičnih ivica ispod prednjeg stakla.

 

Više informacija o modelu Kia Sportage pročitajte iz naše multimedijalne arhive. Za više polovnih automobila klikni ovdje.

IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...