Novi električni crossover
Ford Capri se vratio
Dok je originalni model bio evropski ekvivalent Mustanga, njegov savremeni pandan je električni krosover...
Nakon pauze od 38 godina, ime Capri se vraća u Fordovu ponudu, ali u formi potpuno električnog krosovera. Nakon što je modelu crossovera dao naziv "Puma", Ford se ponovo vraća s još jednim legendarnim evropskim imenom. Novi Capri donosi značajnu promjenu u odnosu na fastback-coupe koji se prodavao od kasnih šezdesetih do sredine osamdesetih godina prošlog vijeka.
Dok je originalni model bio evropski ekvivalent Mustanga, njegov savremeni pandan je električni krosover. Novi Capri, koji je derivat potpuno električnog evropskog Forda Explorera, zasnovan je na platformi MEB grupe Volkswagen, a može se reći i da je Fordov ekvivalent modela ID.5, dok je Explorer prepravljeni ID.4. Ova nova verzija Caprija je značajno drugačija od originalnog modela, koji je bio mehanički povezan sa Ford Cortinom.
Novi Capri je dugačak 4.633 mm, širok 1.872 mm i visok 1.626 mm, sa međuosovinskim rastojanjem od 2.769 mm, što je gotovo identično dimenzijama ID.5. Ford planira da prodaje ovaj električni SUV sa standardnim točkovima od 19 inča, uz opciju većih prečnika od 20 i 21 inča.
Osnovna verzija Caprija ima pogon na zadnje točkove sa jednim elektromotorom od 286 KS i obrtnim momentom od 545 Nm. Ovaj model može ubrzati od 0 do 100 km/h za 6,4 sekunde, a elektronski regulisana najveća brzina je 180 km/h. Baterija litijum-jonskog nikl-mangan-kobalt (Li-NMC) tipa ima kapacitet od 77 kWh, što omogućava domet od 627 km prema WLTP standardu, a na stanici za punjenje jednosmjernom strujom snage 135 kW, baterija se može napuniti od 10 do 80 procenata za oko 28 minuta.
Varijanta sa dva motora donosi dodatni prednji motor (134 Nm) i ukupnu snagu od 340 KS i 679 Nm obrtnog momenta, što je slično modelu VW ID.5 GTX. Ova verzija sa pogonom na sve točkove ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,3 sekunde. Baterija od 79 kWh omogućava domet od 592 km, a punjenje od 10 do 80 procenata traje 26 minuta pri maksimalnoj snazi punjenja od 185 kW.
Novi Capri je i znatno teži od originalnog modela jer osnovni model teži oko 2.098 kg, dok verzija sa pogonom na sva četiri točka i najvećim dometom teži 2.190 kg. Capri ima zapreminu prtljažnika od 570 litara, a kada se zadnja sjedišta preklope, kapacitet raste na 1.510 litara, što nadmašuje kapacitet Explorera, vjerovatno zbog dužine Caprija od 16,5 cm uprkos istom međuosovinskom rastojanju.
Prikazan je u žutoj boji Vivid Yellow, podsjećajući na Capri RS, dok je unutrašnjost gotovo identična onoj kod Explorera, sa vertikalno orijentisanim ekranom osjetljivim na dodir od 14,6 inča koji se pomjera kako bi otkrio tajni pretinac za odlaganje sitnica. Novi Capri će se proizvoditi u Kelnu u Njemačkoj, a cijene počinju od 51.950 eura za model sa pogonom na zadnje točkove, dok verzija sa dva motora i AWD-om košta od 55.950 eura.