Hyundai Santa Fe (2006-2012)

Favorit iz debele sijenke

Povoljne cijene koje Santa Fe prate na tržištu polovnjaka više su odraz njegovog skromnog imidža nego realnih vrijednosti...
09 Decembar 2019

Favorit iz debele sijenke

Hyundai Santa Fe (2006-2012) 2.4 (189KS)

Mada se očekivalo da će druga generacija u Evropi prodajom uvjerljivo nadmašiti prvu desilo se obratno. Uprkos povećanju dimenzija i komfora, modernizaciji, te savremenijoj pogonskoj tehnologiji povećanje cijene je prepolovilo prodaju Santa Fea na Starom kontinentu. Sa 49.690 jedinica iz 2006. odnosno 44.171 u 2007. uvođenjem druge generacije prodaja je pala na 19.875 jedinica da bi se 2012. zaustavila na samo 11.086 primjeraka.

Hyundai Santa Fe 2010 1280 9e25775905f3b79cd1383951d1a98e8686

Osim više cijene i početka svjetske ekonomske krize teško je pronaći bilo kakvo opravdanje za ovakav nagli pad, jer je druga generacija Santa Fea u mnogo čemu bolja od prethonika. Dizajn automobila više je išao na ruku bogatim Amerikancima nego Evropljanima, ali je bio daleko od ružnog. Isti pristup Korejci su imali u enterijeru, čije realne vrijednosti je veoma lako moguće spoznati danas kada se na tržištu mogu naći osam desetak godina stari polovni primjerci. Kabina Santa Fea je veoma komforna, a većina materijala izdržljiva i postojana. Uz doplatu se mogao dobiti i treći red sjedišta.

Hyundai Santa Fe 2010 1280 2e0fd353c2886d8cb48ad1bb701a59cc86

Završna obrada je za klasu bolja nego kod prethodnika, a takav je i kvalitet mekane armaturne plastike. Najslabija tačka u enterijeru je lakirana plastika koja je osjetljiva na grebanje i brzo se haba. Njen kvalitet je poboljšan do kraja proizvodnje. Broj pritužbi je veoma mali, a jedna od njih odnosi se na preveliki raspon između druge i treće brzine kod petostepeng ručnog mjenjača. Puno manje pritužbi upućeno je na račun odličnog ZF-ovog automatika, koji se mogao uništiti tek nepoštovanje servisnih intervala i obavezne zamjene ulja na svakih 120.000 pređenih kilometara. Santa Fe II se mogao dobiti sa prednjim ili 4x4 elektronski kontrolisanim pogonom sa automatskom raspodjelom obrtnog momenta između osovina.

Hyundai Santa Fe 2010 1280 c75b05044d737999d61803e681320e0201 photoaidcom flip

Za Hyundai ga je konstruisao američki BorgWarner (prethodnik je imao Steyr-Daimler-Puchov 4x4 pogon). Pogon na sve točkove nudi i blokadu centralnog diferencijala, koja raspodjeljuje snagu između osovina u omjeru 50:50. Generalno se pokazao pouzdanim sa elektronskom kontrolom kao najslabijom karikom.  Uzorna pouzdanost pratila je i 2.2-litarski dizel motor, koji je bio najčešći izbor evropskih kupaca. Osim njega u Evropi se nudio i za evropske standarde rastrošnim 2.4 i 2.7-litarskim benzincima.

Prosječna potrošnja u litrima: 

MOTOR: 2.7 (189 KS)
Prosječno 14,1
Najmanje 12,3
Najviše 15,5

Prednosti

Komforna i prostrana kabina, treći red sjedišta, snažni i ekonomični dizel motori, pouzdan 4x4 pogon koji povećava vučne spsobnosti

Mane

Skroman MP3 audio sistem bez USB utičnice, rastrošni i tehnološki zastarjeli V6 benzinci,  veliki pad vrijednosti i teška preprodaja, kvalitet lakirane plastike u kabini

 

TEHNIČKI PODACI
Motor Benzin
Zapremina 2.656 ccm
Snaga 189 KS pri 6.000 o/min
Max obrtni momenat 245 Nm pri 4.000 o/min
Najveća brzina 176 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 11,7 s
Dimenzije DxŠxV 465 x 189 x 172 cm
Masa 1.823 kg
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 969-1582 litara

 

🕙 Kratak istorijat:

 

2006. Predstavljena druga generacija Santa Fea

Prvo osvježenje. LG navigacioni sistem, Infinity audio sistem

Hyundai predstavlja treću generaciju Santa Fea



⚠️ Obrati pažnju:

53475228

Preveliki raspon između druge i treće brzine kod petostepeng ručnog mjenjača

 

2011 Hyundai Santa Fe 5

Problemi s performansama motora zbog kvara senzora položaja radilice.

IMG 0021

Ponekad se javljaju problemi s kočnicama kao što su istrošeni diskovi ili pločice koje zahtjevaju zamjenu.


Više informacija o modelu Hyundai Santa Fe pročitajte iz naše multimedijalne arhive
Za više polovnih automobila klikni ovdje.





IZDVOJENI TEST


Test – Peugeot 2008 Allure 1.2 PureTech

Nakon očnjaka, francuski lav pokazao kandže

Druga generacija Peugeota 2008 na tržištu je od 2019. godine. Kako bi održala korak s konkuren...